• ESand

    Vi med BF i november 2019

    Jennylkpg skrev 2019-06-02 11:11:42 följande:

    Hej,

    Vi är planerade den 8/11.

    Skulle vara kul att dela erfarenheter och funderingar med andra i samma situation.


    Hej!

    Vad roligt! Gratulerar! ????

    Det är vår 5:e graviditet men vi har inga barn sedan tidigare. Vi är planerade den 15/11!

    Och nu vågar vi blicka framåt! Känns så kul och spännande.

    Hur mår du?

    Själv har jag börjat få en del huvudvärk, stramande/brännande känsla på magen under naveln, foglossning och problem med min sömn i den bemärkelsen att jag inte hittar en bra sovposition. Jag vaknar av att jag vänder mig och har då ont i höfterna. Läste att det var bra att sova på sidan vilket jag i normala fall aldrig gör. Magen är den bästa positionen för mig ????

    Jag har otroligt mycket kväljningar också på morgonen, svagt illamående under dagen. Men kräker gör jag inte. Utöver mår jag väldigt bra, mycket energi ????
  • ESand
    ESand skrev 2019-06-02 20:52:41 följande:

    Hej!

    Vad roligt! Gratulerar! ????

    Det är vår 5:e graviditet men vi har inga barn sedan tidigare. Vi är planerade den 15/11!

    Och nu vågar vi blicka framåt! Känns så kul och spännande.

    Hur mår du?

    Själv har jag börjat få en del huvudvärk, stramande/brännande känsla på magen under naveln, foglossning och problem med min sömn i den bemärkelsen att jag inte hittar en bra sovposition. Jag vaknar av att jag vänder mig och har då ont i höfterna. Läste att det var bra att sova på sidan vilket jag i normala fall aldrig gör. Magen är den bästa positionen för mig ????

    Jag har otroligt mycket kväljningar också på morgonen, svagt illamående under dagen. Men kräker gör jag inte. Utöver mår jag väldigt bra, mycket energi ????


    Obs! Alla frågetecken är smileys som inte hemsidan kan läsa.
  • ESand
    Ellendellen skrev 2019-06-04 18:25:07 följande:

    Hej!

    Har också BF 15/11 efter tre missfall i rad. Är det fyra missfall du haft innan?


    Hej!

    Wow!! Så roligt att det blir samma dag! Ska på rutinultraljud den 27/6, ska bli så spännande. Kanske får vi ett nytt datum också men den har hitintills följt dagarna rätt enligt min menscykeln.

    Det stämmer, fyra missfall sen tidigare.

    Vad tråkigt att även du fått tre missfall i rad.

    Jag hoppas så att allt ska gå vägen för oss båda!
  • ESand
    EmmaaaJo skrev 2019-06-08 01:36:25 följande:

    Hej!!

    Är beräknad 8/11 och väntar min första ??

    Ska ni kolla kön?


    Både jag och min sambo vill kolla könet. Vi tänker att det är ändå så mycket nytt, underbart och härligt som kommer hända med denna krabat - som att vi inte vet vad det blir för liten person som kommer ut och hur den är. Vilket gör att vi valde att kolla upp könet så får vi veta liiite mer om denna lilla goa sak som växer i magen :)
  • ESand
    Minni89 skrev 2019-06-13 16:32:47 följande:

    Ja, gode Gud vad nervös jag är! Har tid nu på måndag och jag mår illa bara jag tänker på det...


    Jag har också en viss oro kring rutinultraljudet främst är jag supernervös. Men för mig i all denna historik vi Böda varit med om har det faktiskt hjälp mig att köpa en doppler. Jag gjorde det för en månad sedan. Och det har lättar min oro enormt! Jag kan vid behov när jag är orolig lyssna på hjärtat så det faktiskt tickar och inte kommer som en överraskning det gjort för oss tidigare vid ultraljud. Jag har dessutom, lyckligt nog börjat känns den. Vilket är ovant, fundersamt på om jag verkligen känner rätt och otroligt coolt!

    Även det lättar lite men är fortfarande osäker ibland på om jag verkligen känt rätt. Dessutom känner jag den inte så ofta och har därför valt att en eller möjligtvis två gånger när jag varit orolig per vecka att lyssna via doppler .

    Jag hoppas så att allt är bra med din lilla bebis när ni åker dit på måndag! Men har inget hänt hitintills så tror jag skönt nog att vår oro är något vi kan börja lätta på lite :)
  • ESand
    Ellendellen skrev 2019-06-12 21:01:16 följande:

    Någon mer som är väldigt orolig inför RUL? 


    Jag är inte duktig på denna sida det jag haha.

    Svarade dig och henne i en tråden nedan fast på Minnis89 kommentar. Hoppas du ser den :)
  • ESand
    LisadeLkpg skrev 2019-06-20 21:23:00 följande:

    Hej,

    Väntar mitt första 5/11. Var på ul för en vecka sedan på kvinnohälsan (som jag längtat och fasat) och allt såg bra ut tack o lov! Det är en liten pojk i magen och han börjar kännas ordentligt nu, även om inte så ofta på dygnet. Har man tålamod och händerna på magen när han kör sitt gympapass så kan det komma en liten duns mot handflatan. Fascinerande!


    Wow! Så spännande, stort grattis till din pojke :)

    Och så skönt att allt såg bra ut.

    Jag har också börjat märka av rörelser och tycker mig som du skriver känns att det rör sig lite smått även när man håller en hand på magen. :)
Svar på tråden Vi med BF i november 2019