• Go o gla

    Magen i vecka 15-16, flerbarnsmor

    Tänkte höra med er omföderskor/flerbarnsmödrar hur stor magen var fung vecka 15?16.

    Detta är fjärde graviditeten och redan svullen som en ko i vecka 7. Pga missfall i bagaget är vi inte redo att berätta för omgivningen ännu men har en resa planerad med familj i vecka 15-16. Tänkte avslöja hemlisen då om groddas stannat kvar men undrar hur stor chans det är att magen avslöjar hemlisen i vårt ställe vid det laget...

    Hur tydligt syntes det på er och har ni tips på hur dölja magen tackar jag och tar emot.

  • Svar på tråden Magen i vecka 15-16, flerbarnsmor
  • Pimpinellan

    Eftersom jag började med gravidbyxor redan v.10 syntes det mycket tydligt v.15. Fanns inte en susning jag hade kunnat dölja det.

  • Go o gla

    Tack för svaren. Vet att det är otroligt individuellt, och visst har jag svullnat upp mycket under de andra graviditeterna med i början för att det sedan lagt sej lite... men denna gången oroar jag mej då jag är mer svullen än jag vill minnas jag varit tidigare. Åldern spelar väl roll med och inte tusan hjälper det att jag blir vrålhungrig varannan timma ????

    Hoppas bara det blir vi som får avslöja det när tiden är kommen och att inte kroppen skriker ut det till hela omvärlden först...

  • Babymama
    Go o gla skrev 2019-06-02 22:18:11 följande:

    Tack för svaren. Vet att det är otroligt individuellt, och visst har jag svullnat upp mycket under de andra graviditeterna med i början för att det sedan lagt sej lite... men denna gången oroar jag mej då jag är mer svullen än jag vill minnas jag varit tidigare. Åldern spelar väl roll med och inte tusan hjälper det att jag blir vrålhungrig varannan timma ????

    Hoppas bara det blir vi som får avslöja det när tiden är kommen och att inte kroppen skriker ut det till hela omvärlden först...


    Jag väntar fjärde nu och i vecka 15-16 såg jag ut som i vecka 20-22 kanske med första! Är nu i vecka 32 och ser fullgången ut sen flera veckor tillbaka. Min mage har förvisso alltid blivit ganska stor men detta är extremt. Jag har gått upp en del i vikt så det bidrar väl också.. Vi berättade direkt för alla nu, och det vete sjutton om det hade gått att dölja till vecka 15 om jag inte hade haft extremt rymliga blusar hela tiden.m
  • katrinp

    Jag använde en gördel under rätt lång tid, tyckte dels att det var skönt och sen slapp jag få massa frågor hela tiden, funkade utmärkt.

  • Go o gla

    Tack igen för svaren! Gördel är en bra ide!

    Måste tom köpa nya kläder till kontoret nu, så kanske gördel löser så jag kan ha vissa byxor ett tag till iaf... tänkte satsa på klänningar men svårt att finna fina mammaklänningar för kontorsmiljö

  • liebespuppe

    Jag har fått höra att tarmarna kan svullna upp rejält, som de gör på de som är glutenintoleranta, just de första veckorna. Någon i v 7-8 kan se ut att vara i v 19-20 typ. Men det ska lägga sig efter ett tag. Det kan ju vara det du upplever denna graviditet. Hör med BM eller 1177 om man kan ta något för att tarmarna ska lugna ner sig..

  • Go o gla

    Tack igen.

    Jag måste erkänna att just nu (ta i trä) känner jag mej något mindre svullen och uppblåst. Försöker hålla koll på vad jag äter också, i hopp om att det kan hjälpa.

    Klädesvis fann jag en superbra affär med mammakläder som håller från nu och graviditeten ut, där kläderna anpassar sej till magen. Köpte sex klänningar för att ha till jobbet. Kan fortfarande ha vissa kostymbyxor men mina andra typer i lite mindre flexibelt material börjar bli helt kört så... ja, klänningar får det bli för hela slanten nu ett tag framöver. Skrattande

  • AnnieMagda

    Mitt tips är nog mer en omständighet.

    Jag hann inte gå ner min graviditetskilon, vår lille är precis ett år. Så trots att det är fjärde barnet i magen, så tror folk att jag är liksom tjock helt enkelt. Haha, tom min mamma sa något om att sommaren är minsann en bra tid för träning och äta nyttigt. Så min grav mage är liksom min fet-mage. Så nu när jag ska släppa nyheten snart, kommer alla bli chockade. Hehe. Nåt gott får ändå icke-viktnedgången med sig. Chansen att överraska!

  • Go o gla

    Hoppar in och svarar på min egen tråd. Då var man i vecka 13 (12+4) och plus 6kg sen innan graviditeten. Magen då? Jo, den syns..! Så kommer ej gå att smussla undan den öht. Valt att berätta för majoriteten redan iom det känns dumt att komma stor och istället få blickar eller frågor om varför man inget sagt. Lär ju inte bli mindre på de få veckor som är kvar.

    Skall bli intressant att se vart man slutar viktvis med... hmmm ;)

Svar på tråden Magen i vecka 15-16, flerbarnsmor