• Anonym (Kaffedraken)

    Graviditetsförsäkring - Länsförsäkringar eller Folksam?

    Hej!


    Det börjar närma sig förlossningen nu, är i vecka 34+6, och jag tänkte teckna en betald gravidförsäkring.


    Är lite kluven dock då jag inte vet vilket försäkringsbolag jag ska ta?


    Jag har försäkringar i folksam genom facket, men har hört mycket dåligt om folksams gravidförsäkring.. att de t.ex backar och hittar kryphål för att slippa betala ut?

    Länsförsäkringar har ju många positiva recensioner på deras gravidförsäkring (iallafall vad jag sett folk skriva på olika FL trådar)


    Vad skulle ni göra? teckna en gravidförsäkring i det försäkringsbolaget ni har andra försäkringar, eller teckna i ett nytt försäkringsbolag?


    skiljer ju bara runt en hundring i premien, så blir ju ingen stor skillnad kostnadsmässigt..

  • Svar på tråden Graviditetsförsäkring - Länsförsäkringar eller Folksam?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Teckna den du sedan vill ha barnförsäkring hos.

    Har god erfarenhet av Trygg hansa, hört bra om LF och inte hört något om Folksam.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Den barnförsäkring som fått bäst recensioner och som täcker bäst är moderna försäkringar, så jag hade tecknat deras gravidförsäkring med.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi fick vår son i v.25 och vi hade folksam.

    Vi fick bra ersättning och bra hjälp. Jag har inte upplevt att dom försökte hitta kryphål, tvärtom. Dom gjorde allt för att hjälpa oss.

    Men det var för oss.

    Beklagligt om någon annan har upplevt något negativt.

    Men jag har bara positiva saker att säga om Folksam

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi valde att ta folksam, 
    Valde dock mellan Trygg hansa och folksam. 

    men när jag gick in på en sida som jämförde så var det enbart folksam, moderna försäkringaroch en till som: Erbjuder en barnförsäkring utan hälsoprövning och karenstid för sjukdom när ni har en gravidförsäkring i bolaget.
     
    Som jag förstått det vill försäkringsbolagen ha de, för att är de några sjukdomar eller andra komplikationer kan vissa bolag välja att inte försäkra barnet. 
    (rätta mig gärna om jag har fel)

    Detta är enbart mina tankar och jag är lååångt ifrån ett försäkringsproffs. 

Svar på tråden Graviditetsförsäkring - Länsförsäkringar eller Folksam?