• Lbem

    Gravid trots dagen efter p

    Visste inte vilken kategori jag skulle lägga detta i.. Jag hade samlag den 25e och tog ett dagen efter piller pga att kondomen inte satt på ordentligt vid slutet. Skulle haft ägglossning den 29e. Sedan i förrgår har jag haft molvärk nertill, har känt lite små stick i mitten där nere idag. kan det vara ägglossningen jag känner av som skjutits fram? Eller har jag blivit gravid ändå? Ett barn passar absolut inte in i livet just nu, därav min oro. Så tacksam för svar!

  • Svar på tråden Gravid trots dagen efter p
  • aztec

    Du får nog vänta tills du kan ta ett gravtest, jag har blivit gravid 2ggr efter jag tog dagenefterpiller, så visst är det möjligt.

  • Lbem

    Är inne på 4e dagen med molvärk


    ballerinakakaoreo skrev 2019-06-02 21:05:49 följande:

    Hur brukar du känna vid ägglossning? Det är troligtvis den som skjutits fram lite och nu är på g. :) 


  • Lbem

    De låter inte alls bra för min del. Jag är nojig


    aztec skrev 2019-06-02 21:11:34 följande:

    Du får nog vänta tills du kan ta ett gravtest, jag har blivit gravid 2ggr efter jag tog dagenefterpiller, så visst är det möjligt.


  • VSG

    De gånger jag har tagit akut p-piller har de funkat varje gång, men som någon sa, kan vara värt att testa ta ett gravtest inom en snar framtid om du är orolig. Eller ringa till din gyn och höra med dem Glad

  • Kate000

    Dagen efter piller är inte 100%
    Jag blev gravid trots dagen efter piller, fick sen missfall i v 8-9.
    Du får vänta och se, sen gör du som du vill om det är ett + på stickan.
    Lycka till.

Svar på tråden Gravid trots dagen efter p