• Anonym (Den rätte)

    Sluta skriva till honom ?

    Vi pratas vid på telefon minst 1 gång om dagen, ibland 2 eller 3 gånger.
    Själv tycker jag det är smidigare att kontaktas via datorn, men ibland läser han bara mina meddelanden och svarar inte tillbaka, antagligen för att han vet att jag ringer ändå senare.
    Sedan i Torsdags har jag skrivit till honom på Skype, typ bara korta meddelanden, men får inget svar på mina frågor, i går kväll stod det att han läste mina meddelanden, men jag vet att han varit online tidigare. Vi har även skypat under helgen. I morse när jag kollade Skype ser det verkligen ut som jag pratar mot en klottervägg.
    Nu ska jag nog sluta skriva till honom helt eftersom jag ändå inte får någon respons tillbaka.
    Jag ska även sluta skriva att jag älskar honom då jag inte heller får respons på det, iaf inte via Skype.
    Kanske överanalyserar jag hans beteende men varför visar han inga känslor på meddelanden och SMS ?
    Han har i övrigt många bekanta och vänner sedan längre tillbaka som han skriver till.
    Han klagar på att ingen svarar på hans Facebook ibland men när jag skriver där så reagerar han inte på det, blir så jävla trött på skiten och ska nu sluta skriva till honom helt.Varför är han så kallsinnig mot mig och inte uttrycker sina känslor annat än när vi ses, då är han världens bästa.
    Han tillhör den äldre generationen och jag är i 40 års åldern.
    Han har ibland även kompisar som sover över om dom druckit ihop.

  • Svar på tråden Sluta skriva till honom ?
  • Anonym (Den rätte)

    Ja sista dagarna har han varit kort igen i tonen men säger att han ser fram mot nästa möte och resan ihop i september. Men han avslutar samtalet efter typ 5 minuter och verkar inte så glad i att prata. Han säger att han ska fortsätta jobba med sina projekt men när jag är där så har han inte genomfört dessa utan verkar komma med undanflykter för att inte prata.

  • Anonym (Den rätte)

    Så ikväll raderade jag honom från mina sociala medier, idag var han sur över att jag ringde, och jag är övertygad om att han hade någon hos sig även om han vägrade erkänna detta.
    Är verkligen trött på att allt ska vara på hans villkor jämt.
    Så nu skiter jag i detta.
    Jag får helt enkelt se om han bryr sig om att jag tagit bort honom på sociala medier, han är antagligen lättad och får väl knulla runt som han vill nu.

  • Pierott
    Anonym (Den rätte) skrev 2019-08-21 18:50:40 följande:

    Så ikväll raderade jag honom från mina sociala medier, idag var han sur över att jag ringde, och jag är övertygad om att han hade någon hos sig även om han vägrade erkänna detta.

    Är verkligen trött på att allt ska vara på hans villkor jämt.

    Så nu skiter jag i detta.

    Jag får helt enkelt se om han bryr sig om att jag tagit bort honom på sociala medier, han är antagligen lättad och får väl knulla runt som han vill nu.


    Ska jag vara helt ärlig kommer de nog ta ett bra tag innan han noterar det, om han märker det alls. Det du ska tänka på är att hålla din linje nu o inte krypa tillbaka.
  • Anonym (Den rätte)
    Pierott skrev 2019-08-21 19:08:18 följande:
    Ska jag vara helt ärlig kommer de nog ta ett bra tag innan han noterar det, om han märker det alls. Det du ska tänka på är att hålla din linje nu o inte krypa tillbaka.
    Ja och själv går jag väl och tänker på det hela tiden, det dränerar min energi och jag mår inte bra av att det är som det varit ett tag nu.
    Jag har nästan blivit som en stalker och känner inte igen mig själv
  • Anonym (J)
    Anonym (Den rätte) skrev 2019-08-21 19:46:24 följande:

    Ja och själv går jag väl och tänker på det hela tiden, det dränerar min energi och jag mår inte bra av att det är som det varit ett tag nu.

    Jag har nästan blivit som en stalker och känner inte igen mig själv


    Hur då nästan som en stalker?
  • smulpaj01
    Anonym (Den rätte) skrev 2019-08-21 18:50:40 följande:

    Så ikväll raderade jag honom från mina sociala medier, idag var han sur över att jag ringde, och jag är övertygad om att han hade någon hos sig även om han vägrade erkänna detta.

    Är verkligen trött på att allt ska vara på hans villkor jämt.

    Så nu skiter jag i detta.

    Jag får helt enkelt se om han bryr sig om att jag tagit bort honom på sociala medier, han är antagligen lättad och får väl knulla runt som han vill nu.


    Kn*lla runt som han vill har han ju gjort hela tiden. Nej han kommer troligen inte bry sig alls...
  • Anonym (Den rätte)
    Anonym (J) skrev 2019-08-21 19:52:11 följande:
    Hur då nästan som en stalker?
    Jag kollar hans online status för att se om han skrivit något tex och ringer vid lite olika tillfällen, eller så är det han som får mig att känna mig som en stalker.
    Han blir arg om jag ringer morgon och kväll för att kolla läget.

  • Anonym (J)
    Anonym (Den rätte) skrev 2019-08-21 20:32:39 följande:

    Jag kollar hans online status för att se om han skrivit något tex och ringer vid lite olika tillfällen, eller så är det han som får mig att känna mig som en stalker.

    Han blir arg om jag ringer morgon och kväll för att kolla läget.


    :( han är ingen snäll människa. Du förtjänar bättre! Kan du göra en sak? Skriv en lista med ALLA hans negativa sidor. Sedan skriver du en lista på saker han gjort eller sagt som varit bra, inte skitsnack som inte har hänt alltså. Posta listorna här om du vill ha hjälp att fylla på med saker du kanske inte märkt själv. <3
  • Anonym (Den rätte)
    Anonym (J) skrev 2019-08-21 23:04:07 följande:
    :( han är ingen snäll människa. Du förtjänar bättre! Kan du göra en sak? Skriv en lista med ALLA hans negativa sidor. Sedan skriver du en lista på saker han gjort eller sagt som varit bra, inte skitsnack som inte har hänt alltså. Posta listorna här om du vill ha hjälp att fylla på med saker du kanske inte märkt själv. <3
    Han skrev ett långt fint brev häromdagen efter jag tagit bort honom, han ville absolut inte göra slut och förstår inte varför jag känner så.
    Han skriver att han har vänner men bara mig som sexpartner, men jag har ju hört hans historier tidigare och jag vet att han haft sex med andra under vårt förhållande, iaf för ett par år sedan.
    Men jag känner igen mönstret att han blir avvikande, kort och lätt irriterad. Ibland är det som jag inte existerar för honom. Jag får en konstig känsla när han beter sig annorlunda än normalt, tex att hans rutiner helt plötsligt ändras.
  • Anonym (kolt)
    Anonym (Den rätte) skrev 2019-08-16 14:36:53 följande:
    Men ja visst är kanske inte förhållandet optimalt och han får väl ut mer än jag.

    Säg inte det, du kommer säkert få en fin könssjukdom som present av honomSkål
  • Anonym (Kvävd)
    Anonym (Den rätte) skrev 2019-08-23 11:43:39 följande:
    Han skrev ett långt fint brev häromdagen efter jag tagit bort honom, han ville absolut inte göra slut och förstår inte varför jag känner så.
    Han skriver att han har vänner men bara mig som sexpartner, men jag har ju hört hans historier tidigare och jag vet att han haft sex med andra under vårt förhållande, iaf för ett par år sedan.
    Men jag känner igen mönstret att han blir avvikande, kort och lätt irriterad. Ibland är det som jag inte existerar för honom. Jag får en konstig känsla när han beter sig annorlunda än normalt, tex att hans rutiner helt plötsligt ändras.
    Men bara kapa alla band, gå vidare och se dig inte om! Du kommer ALDRIG få ut vad du önskar ur det här förhållandet. Allt är destruktivt för dig. Låt honom vara. Helt. För alltid.
  • Anonym (Den rätte)
    Anonym (Kvävd) skrev 2019-08-23 14:47:51 följande:
    Men bara kapa alla band, gå vidare och se dig inte om! Du kommer ALDRIG få ut vad du önskar ur det här förhållandet. Allt är destruktivt för dig. Låt honom vara. Helt. För alltid.
    Jo jag har väl delvis börjat inse detta, han blir kortare och kortare i tonen för varje gång vi talas.
    Ikväll kände jag bara nu skiter jag i allt.
    Har även börjat tjafsa med honom några gånger nu också om att han bara avbryter mig i telefonen och verkar upptagen så fort jag ringer.
    Samtidigt vet jag att han pratar med andra på telefonen men då är det inte störande tydligen.
    Skriver saker till honom ibland som han inte ens svarar på längre heller så det är bara jag som håller igång vår relation, samtidigt har han många bekanta och vänner som han har kontakt med.
    Jag är bara en i mängden som det känns.
    Samtidigt har jag själv få vänner så vi kanske är för olika.
    Men jag vet inte hur man ska hitta någon som passar mig, han har ändå ställt upp väldigt mycket på mig genom åren. Man behöver kanske inte bryta helt men avsluta som vänner och säga tack för allt.


  • Anonym (--------------------)

    Allvarligt talat, jag tycker du iaf ska gå o testa dig för allt möjligt skit. Med tanke på alla han varit med, av båda könen. Han kommer väl säga att han alltid haft skydd men jag skulle inte lita på det. Så gör det?!

  • Anonym (Den rätte)
    Anonym (--------------------) skrev 2019-08-27 12:11:46 följande:

    Allvarligt talat, jag tycker du iaf ska gå o testa dig för allt möjligt skit. Med tanke på alla han varit med, av båda könen. Han kommer väl säga att han alltid haft skydd men jag skulle inte lita på det. Så gör det?!


    Ja jag försökte göra slut med honom och säga som det var att han ligger runt, självklart förnekade han detta och sa att han nu är för gammal för sådant och att det var längesedan han hade någon annan.
    Han säger att han bara har kompisar nu förutom jag då som är mer än kompis med honom.Men när man vet om hans tidigare bravader så är det svårt att släppa det.

    Jag skrev ett litet elakt brev till honom häromdagen men han skyllde ifrån sig och tyckte jag fantiserade och att jag skulle sluta med dom tankarna.
    Jag anklagade honom för att vara otrogen då han verkade frånvarande, men det förnekade han bestämt.

    Samtidigt brukar våra bråk ta slut och vi är vänner igen som vanligt, jag tror det är ett mind game han håller på med att hålla relationen vid liv, han vill spela svårfångad emellanåt, men jag gillar inte när han berättar om sina tidigare sex historier för då är det som att han längtar mer till sina ex.


  • Anonym (Camilla)

    Men hallå! Har du inte gjort dig av med den där dynghögen än? Du rullar på i samma hjulspår och missat att livet pågår. Men det är ditt val att ödsla bort det på en man som inte är ett dugg intresserad av ett varaktigt förhållande med dig. När ska du fatta? När ska du sluta att bruka våld på dig själv? Vet inte vad som behövs för att få dig att inse att du är helt fel ute. Vill både ruska om dig rejält och skrika åt dig och bara sluta in dig under vingen, svepa bort dig från situationen och trösta.

  • Anonym (Den rätte)
    Anonym (Camilla) skrev 2019-10-05 20:09:41 följande:

    Men hallå! Har du inte gjort dig av med den där dynghögen än? Du rullar på i samma hjulspår och missat att livet pågår. Men det är ditt val att ödsla bort det på en man som inte är ett dugg intresserad av ett varaktigt förhållande med dig. När ska du fatta? När ska du sluta att bruka våld på dig själv? Vet inte vad som behövs för att få dig att inse att du är helt fel ute. Vill både ruska om dig rejält och skrika åt dig och bara sluta in dig under vingen, svepa bort dig från situationen och trösta.


    Mina känslor för honom har nästan helt svalnat nu så, orkar faktiskt inte längre ta initiativ till att träffa honom.
    Ser att han skriver till andra men mig orkar han inte slänga en rad på.

  • Anonym (Den rätte)

    Sist vi sågs så verkade han ganska ovillig att ha sex, han ville typ en gång i veckan, men när vi planerar låter det helt annorlunda då vill han ha sex varje dag.
    Men när det väl kommer till kritan så skyller han på väldigt mycket, som att han är för mätt tex, inte undra på när han äter kl 20.30 varje kväll.
    Idag sa han att han ville suga mig varje dag vi sågs nästa gång men jag vet att så kommer det inte bli när vi väl ses.
    Han sa att det var helt okej om jag onanerade framför honom även om han inte ville ha sex då, men ja det är mycket skönare om han hjälper till så klart.
    Jag tror faktiskt han ibland fantiserar om annat eftersom han är BS, kanske vill han hellre ha tjejer när jag är där ibland, det är som att han tröttnar på sex efter två gånger. Är det så med BS killar att dom kanske tröttnar efter ett par ligg och då vill ha något annat, dom vill ha variationen.

Svar på tråden Sluta skriva till honom ?