• Mon 3 Jun 2019 11:22
    203 visningar
    4 svar
    4
    203

    fortsätta gå till frisör eller inte?

    Jag har gått till en frisör i två tre år nu och vi pratade på bra och det var roligt att gå dit, vi var också ungefär samma ålder och pratade om saker vi gjorde annars på fritiden med. Jo jag vet att det är i yrket att vara tillmötesgående som frisör men det kändes som att det ändå var bra, lättpratat, glatt och sånt. 
    Jag hade länge tänkt bjuda ut henne men tvekade för att det kändes som att hon fått press på sig eftersom hon precis klippt så ville inte fråga direkt efter en klippning utan kanske ringa senare, men det blev inte av, väntade på ett tillfälle som inte blev av, tänkte fråga förra gången på riktigt som var för flera månader sen men blev inte av heller. Jag brukar inte ta för mig och brukar inte ta initiativ. Jag har faktiskt tänkt på om det här skulle hända ett år tidigare, och hade förberett ett avskedstal och försöka ge en hint att inte gå tillbaka dit längre, nu gjorde jag inte det men lät henne få reda på att jag tänkt innan att bjuda ut henne.
    Nu har hon sista gången sagt att hon har sambo, jag sa också senare att jag tänkt att bjuda ut henne men att det kanske är för sent nu (ville säga detta bara för att säga hur jag såg på det, inte riktigt för att det skulle bli av, och menade egentligen de förra gångerna att jag tänkt säga det). Hon svarade att det var snällt men ja lite för sent. Jag sa det för att mer få henne att veta att jag tänkt fråga detta innan så hon vet.
    När hon sa att hon hade sambo under klippningen innan, så var det inte så roligt längre även om hon lät glad, och jag försökte hålla masken lite. Jag har inte hennes facebook, så jag vet inte mycket, och sambo låter som något seriöst, de har ändå flyttat in tillsammans. Jag vet att det inte är bra att gå och grunna för det kommer inte göra mig något gott, är det bättre att inte gå dit alls nu för det kommer göra mig nere bara, kanske hitta någon ny frisör efter 3 4 år som jag kanske kommer trivas med? 

  • Svar på tråden fortsätta gå till frisör eller inte?
  • Prakti­sk58
    Mon 3 Jun 2019 13:47
    #1

    Vad är planen med att gå till frisören ? Jag brukar gå dit för att få kortare hår.

    Är du en sådan nisse som funderar på att bjuda ut bilmekanikern på öl också ???

  • Mon 3 Jun 2019 14:25
    #2
    Praktisk58 skrev 2019-06-03 13:47:13 följande:

    Vad är planen med att gå till frisören ? Jag brukar gå dit för att få kortare hår.

    Är du en sådan nisse som funderar på att bjuda ut bilmekanikern på öl också ???


    Det var lite därför jag inte riktigt frågade innan och dröjde med det för att jag vet att det är deras yrke att vara tillmötesgående, så nepp ingen sån nisse, fast det här var lite annorlunda
  • Prakti­sk58
    Mon 3 Jun 2019 14:37
    #3

    Kanske något för dig

    Plakat utenfor frisørsalong i Damstredet med oppfordring om å "ta skrittet i dag".  Fotograf: Lasse Eriksson TattDato: 20000223

  • Tue 4 Jun 2019 22:41
    #4

    jo inte omöjligt. Vet inte vad stusses betyder bara

Svar på tråden fortsätta gå till frisör eller inte?