• Fioili

    Dubbeldagar

    Hejsan alla smarta mäniskor där ute . Jag är en förvirrad nybliven mamma å har en fråga om dubbelfagar . När jag går in och planerar för oss båda på fk hemsida så kan man ju se på ett ungefär hur mycket man får ut, men de visar mindre pengar på mig (och honlm) än vad jag skulle få om bara jag tog föräldraledigt å inte dubbelfagar. De visar även mindre dagar än vad jag / Vi planerar om . Är de så att man får mindre pengar om man tar dubbeldagar å att man inte får samma som om man är föräldraledig själv ? Eller kommer jag få samma summa som vanligt och han då ocksp å bara planerings sidan som är knas .

    Hoppas någon förstår å uppskattar svar :)

  • Svar på tråden Dubbeldagar
  • 2barnsmorsan

    Jag förstår inte riktigt vad du menar.

    Dubbeldagar innebär bara att ni tar ut f-penning på damma dag.

    Ni rår själva över era respektive dagar, man har ju automatiskt hälften var, och beroende på vilken typ av dag man tar ut SGI eller lägsta nivå så får man ersättning enligt det.

    Att ni tar ut dagar samtidigt påverkar inte nivån av ersättning, men det gör ju att ni allt som allt får färre dagar att ta ut med barnet i längd eftersom det går åt dubbla dagar de dagarna som ni båda tar ut.

  • Fioili

    När jag gör planeringen för oss båda,åltså dubbelfagar,, på fk hemsida så visar de hälften av de pengarna som jag egentligen ska ha ,

    M3n de du svara på var de jag ville ha svar på, att de då inte påverkar vad vi går ut , Å att de blir mindre dagar är jag ju medveten om

Svar på tråden Dubbeldagar