• Anonym (Ts)

    Får ångest över sommaren och semesterplanerna. :(

    Nu är det igång igen med årets mest ångestfyllda årstid för. Sommaren!

    Har blivit så sen två år tillbaks sen jag började leva i bonusfamiljen.

    Först och främst så är jag förbannad på min man som trots att han jobbar hela sommaren förutom i juni månad har lovat sitt ex att deras två barn ska vara hos oss i juni och juli månad. Detta retar gallfeber på mig för han har bokat två veckors utlandssemester till oss i juni men sen åker han iväg o jobbar på annan ort i juli månad. I juli månad har barnens mamma semester men hon vill inte heller ha dem så de har sagt att båda ska vara hemma med mig i juli.

    Jag orkar inte längre!

    Först o främst så hade det funkat ifall hans barn hade vart självständiga men det är de inte. Hjälper inte till hemma o båda kräver maten serverad och den yngsta får inte lämnas ensam hemma. För att inte tala om den här utlandssemestern, den borde vara avkopplande o härlig men jag får bara ångest innan vi ens kommit iväg. Vet bara hur det vart tidigare pr när vi har rest där båda grinade o ville sova med sin pappa så att jag fick sova själv i ena rummet o vår tvååring i det andra. Dels det o sen alla krav på vad som ska göras och aktiveras o jag måste bara ta hand om vår lilla när dem åker iväg.

    Sommaren o semestern gör mig bara tröttare ön nånsin o så ska det inte vara.

    Har krävt att han ändrar om juli månad men han vägrar o jag säger att jag och vår lilla inte följer med på utlandsresan o då hotar han mig med att det är slut.

    Hur ska jag göra?

    Ska tillägga att hans barn är 19 och 16 år gamla så att ni förstår min irritation.

  • Svar på tråden Får ångest över sommaren och semesterplanerna. :(
  • Duckan

    Ni får inte lämna en 16-åring ensam hemma? Det har jag svårt att tro på. 
    När man är 16 och 19 år bör man kunna ta någorlunda hand om sig själv och se till att man får mat i magen när man är hungrig. 

  • Anonym (Kvinna)

    Ja gör slut då hade jag sagt.

    Res bort under juli månad?

    Så kan hans barn ta hand om sig själva.
    Hade aldrig ställt upp.
    Aldrig.

  • Anonym (Ts)

    Mitt största misstag var att vi flyttade ihop när jag var gravid, funkade bättre när vi var särbos.

  • Anonym (Ts)
    Duckan skrev 2019-06-03 14:05:12 följande:

    Ni får inte lämna en 16-åring ensam hemma? Det har jag svårt att tro på. 

    När man är 16 och 19 år bör man kunna ta någorlunda hand om sig själv och se till att man får mat i magen när man är hungrig. 


    Det tycker jag med men säg det till min sambo o hans ex!

    Han ringde och skällde ut mig en gång när jag varit borta en hel dag och sa att jag ville att hans barn skulle svälta ihjäl som hade varit själva hemma en hel dag.

    Skämtar inte! Ingen av de har nån diagnos men hur ska jag säga. Båda är väldigt bortklemade!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-06-03 14:05:50 följande:

    Ja gör slut då hade jag sagt.

    Res bort under juli månad?

    Så kan hans barn ta hand om sig själva.

    Hade aldrig ställt upp.

    Aldrig.


    Jag funderar på det och funderar på att flytta hem till min mamma över sommaren.

    Ett till dilemma jag har är att jag är gravid, så dålig planering men får lösa det.
  • Duckan

    Larvigt. Ta juli månad till att lära dem enkla rätter och säg att from nu får de fixa sin egen lunch.

  • Therescha

    Du måste väl ändå överdriva lite nu? Två personer i övre tonåren som grinar och vill sova med sin pappa? Du låter skitless och det låter som om din sambo också är det. Hur länge har ni bråkat på såhär?

  • Anonym (Ts)
    Duckan skrev 2019-06-03 14:13:57 följande:

    Larvigt. Ta juli månad till att lära dem enkla rätter och säg att from nu får de fixa sin egen lunch.


    Visst är det larvigt. Jag orkar inte göra det för min sambo har sagt åt mig att han sköter uppfostran. Eller det sista ordet är ett skämt för det gör han absolut inte.
  • Anonym (qwerty)

    WTF!! Min 11-åring är ju ensam hemma. Ungarna får klara sig själva när jag jobbar några veckor i sommar. Stora är 15 och hon lagar mat. Lilla 11 år kan koka makaroner och cyklar själv iväg till kompisar och roar sig själv. HELT sjukt.

  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Ts) skrev 2019-06-03 14:08:43 följande:

    Mitt största misstag var att vi flyttade ihop när jag var gravid, funkade bättre när vi var särbos.


    Flytta innan juli så är problemet löst. Han får ta med sig barnen till orten där han ska jobba. I juni och framöver (från augusti) får ni ha 2 åringen varannan vecka. Självklart ska ska du inte åka med deras familj på utlandsresan. Då får du 2 veckor barnfritt och kan resa med nån vän någon annanstans.
Svar på tråden Får ångest över sommaren och semesterplanerna. :(