• NyfikenGöteborgare

    Motvilja till facesitting

    Jag älskar facesitting. Det ger kvinnan kontroll och möjlighet att hålla på så länge hon önskar och att komma så många gånger hon vill. Hon kan själv bestämma graden av stimulans genom att trycka sig ner olika hårt. Hon kan själv bestämma hur aktiv hon vill vara, stillasittande eller gnidande skötet över ansiktet. Om man inte är supernöjd med sin partners utseende så slipper man se hans kropp och det är lätt att fantisera om nån hunk under tiden. Om han har svårt att få eller behålla styv erektion spelar ingen roll. Om hon är supertrång eller motsatsen spelar ingen roll. Om han är jätteliten eller grov som en falukorv spelar heller ingen roll. Om han brukar komma för fort spelar ingen roll. Om det är stor skillnad i längd eller vikt spelar ingen roll. Kort och gott så slipper man de flesta nackdelar som kan uppstå vid missionärssex. Trots det är det många kvinnor som inte gillar facesitting, det är svårt för mig att hitta en villig partner här i Göteborg. Det finns ju kvinnor som har svårt att få orgasm, det borde ju vara extra intressant för dom. Ni som inte gillar facesitting, vad är det som gör att ni inte tycker om att bli tillfredställd av en villig tunga?

  • Svar på tråden Motvilja till facesitting
  • Anonym (Anna)

    Roligt att du gillar facesitting. Jag älskar det själv ger mig en känsla av makt.

    Hur får du din man att göra det? Eller om du har tillfälliga älskare, hur introducerar du facesitting?

    Jag tycker du är en modig kvinna som kan ge dig hän och få det du vill ha!

  • CitronTulo

    Älskar att bli slickad av någon som är bra på det, men inte just facesitting då det inte ger mig möjligheten att kunna slappna av på samma sätt som när jag ligger ner på rygg! Det blir ungefär som när man rider, man blir trött i benen efter ett tag, måste hålla på och byta ställning och greja för att stå/sitta bekvämt.
    Sen tror jag det beror lite på hur dominant man är i sängen? Jag är lite lätt UG så gillar inte att ha kommandot riktigt!

  • Wench85
    NyfikenGöteborgare skrev 2019-06-03 15:07:03 följande:

    Jag älskar facesitting. Det ger kvinnan kontroll och möjlighet att hålla på så länge hon önskar och att komma så många gånger hon vill. Hon kan själv bestämma graden av stimulans genom att trycka sig ner olika hårt. Hon kan själv bestämma hur aktiv hon vill vara, stillasittande eller gnidande skötet över ansiktet. Om man inte är supernöjd med sin partners utseende så slipper man se hans kropp och det är lätt att fantisera om nån hunk under tiden. Om han har svårt att få eller behålla styv erektion spelar ingen roll. Om hon är supertrång eller motsatsen spelar ingen roll. Om han är jätteliten eller grov som en falukorv spelar heller ingen roll. Om han brukar komma för fort spelar ingen roll. Om det är stor skillnad i längd eller vikt spelar ingen roll. Kort och gott så slipper man de flesta nackdelar som kan uppstå vid missionärssex. Trots det är det många kvinnor som inte gillar facesitting, det är svårt för mig att hitta en villig partner här i Göteborg. Det finns ju kvinnor som har svårt att få orgasm, det borde ju vara extra intressant för dom. Ni som inte gillar facesitting, vad är det som gör att ni inte tycker om att bli tillfredställd av en villig tunga?


    Jag tycker det kan vara kul med känslan av makt och snuskighet, men kommer väldigt sällan när jag står på knä (oavsett om det är exempelvis 69:a eller doggy style) utan föredrar att helt ligga på rygg och slappna av i lårmusklerna för att komma. 
    Allt du beskriver som om att det är bra på alla sätt skulle jag ta en med en nypa salt. Det är möjligt att vissa känner så, men det betyder inte att ALLA gör det.

    Och sista meningen blir rent komisk. Jag älskar att bli tillfredsställd av en villig tunga, men älskar inte facesitting. Det är liksom inte ett motsatsförhållande. 
  • Anonym (A)

    Det är inte skönt och det är dessutom avtändande att vara den dominanta.

  • Bagar Bengtsson

    Älskar när min kvinna gör det. Det tog några gånger innan hon frågade men nu är det nästan varje gång. Det tar förstås på vägen så ibland när det har varit varmt under dagen, eller om vi haft mycket fysisk aktivitet så får hon passa sig för sendrag. 


    En Resorb en stund innan sen är det bara och sitta upp Tungan ute

  • Tukt

    Min erfarenhet är de som gillar facesitting, gör den en stund som en maktlek.
    Att det ur ett orgasmperspektiv helt enkelt inte är SÅ skönt. Både på grund av den knäsittande ställningen, men också för att själva oralsexet blir rätt oprecist.
    Ger man oralt till kvinnan på vanligt sätt är det enklare att känna och läsa hennes kropp och få henne att njuta mer.

  • lesbiskochfeminist

    Din fråga var varför man inte gillar det, jag hade en tjej som hade svårt att sitta på mig första tiden. Hon kände sig obekväm hon kände sig så exponerad då jag såg rakt hennes kropp och hon inte min. Men när hon blev mer bekväm så var det hennes favorit ställning.


    Personligen tycker jag inte om det. Känns som jag typ kväver personen. Känner mig för egoistisk också
  • Anonym (Blött kött)
    Tukt skrev 2019-06-03 17:20:57 följande:

    Min erfarenhet är de som gillar facesitting, gör den en stund som en maktlek.

    Att det ur ett orgasmperspektiv helt enkelt inte är SÅ skönt. Både på grund av den knäsittande ställningen, men också för att själva oralsexet blir rätt oprecist.

    Ger man oralt till kvinnan på vanligt sätt är det enklare att känna och läsa hennes kropp och få henne att njuta mer.


    Exakt så. Det kan vara mysigt och busigt men särskilt skönt är det inte. Har kommit så ett par gånger men det tog lång tid att nå dit och orgasmen blev mycket svagare än när jag blir slickad på vanligt sätt. Så nej det är ingen favorit.
Svar på tråden Motvilja till facesitting