• Tue 4 Jun 2019 20:01
    391 visningar
    12 svar
    +1
    12
    391

    Varför har HBTQ personer högre status på forumet?

    Varför har HBTQ personer högre status på forumet?


    Även i media är det självmord att öppet kritisera HBTQ personers åsikter då dessa står över oss andra pg a att många är livrädda för att bli stämplade som homofober.

    Blir inte effekten den motsatta ungefär som problemet med rasism när man kritiserar någons handlingar? 

  • Svar på tråden Varför har HBTQ personer högre status på forumet?
  • Tue 4 Jun 2019 21:13
    #1
    -2 +1

    Det har "vi" inte. Det är fritt fram att kritisera åsikter, så länge det är det du gör. Fast det betyder inte att du kommer eller har rätt att stå oemotsagd. Dock är det många som missar den biten.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Tue 4 Jun 2019 22:12
    #2
    -1
    AlerisAndersson skrev 2019-06-04 20:01:01 följande:

    Varför har HBTQ personer högre status på forumet?


    Även i media är det självmord att öppet kritisera HBTQ personers åsikter då dessa står över oss andra pg a att många är livrädda för att bli stämplade som homofober.

    Blir inte effekten den motsatta ungefär som problemet med rasism när man kritiserar någons handlingar? 


    Dom jag ser och hör mest i forumet är mestadels invandringskritiker, HBTQ kritiker och annan skrikhöger som startar trådar i parti och minut. 


    HBTQ personer verkar inte slösa så mycket tid här vad jag märkt. Men visst, de har varit en modefluga i media ett tag som så mycket annat. Skrikhögen har ju  med ganska mycket utrymme där...

  • Tue 4 Jun 2019 22:18
    #3
    +1
    AlerisAndersson skrev 2019-06-04 20:01:01 följande:

    Varför har HBTQ personer högre status på forumet?

    Även i media är det självmord att öppet kritisera HBTQ personers åsikter då dessa står över oss andra pg a att många är livrädda för att bli stämplade som homofober.

    Blir inte effekten den motsatta ungefär som problemet med rasism när man kritiserar någons handlingar? 


    HBTQ-personers ÅSIKTER? Eller deras livsval? Jag tror att om en HBTQ-person säger att det är rätt att dränka kattungar, eller sno godis från barn, eller slå pensionärer, så får den personen jävligt mycket skit för sin ÅSIKT, tror inte du det? Men du verkar vilja kritisera deras sätt att leva, stämmer det?
  • Tue 4 Jun 2019 23:10
    #4

    Tror du att vi är en homogen massa med likadana åsikter?

    Sorry, måste göra dig besviken.

    (Konservativ KD röstande bitjej.)


    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Tue 4 Jun 2019 23:18
    #5

    För att de ibland har ett annorlunda perspektiv på saker. Kanske inte i politiktrådar, men i sextrådarna har de ju det. Så det kan ibland vara intressant att höra någons åsikt just för att denne är homosexuell.

    Diversitet har ibland ett värde när man diskuterar saker på internet, tex. att bjuda in en kvinna till en annars helt manlig diskussion bara för att få ett annorlunda perspektiv. Nu får typiskt en sådan ganska mycket skit, och får svara på störda och kanske opassande frågor men den absoluta majoriteten, även av de som ger henne skit är ändå jäkligt glada att hon är där.

  • Wed 5 Jun 2019 17:37
    #6

    Känner jag inte igen. För bara någon veckor sedan var det en diskussion om bara transpersoner ska få spela transkaraktärer i filmer. En transperson tyckte det och blev totalsågad av alla som svarade.

    Om någon däremot kritiserar deras livsval så kommer det inte stå oemotsagt och det med rätta.


    Korrekturläser som en kratta
  • Wed 5 Jun 2019 17:38
    #7

    Kan du ge något exempel ts eftersom du uppenbart har en annan uppfattning än dem som hittills svarat?


    Korrekturläser som en kratta
  • Wed 5 Jun 2019 19:13
    #8
    -1

    Jag anser att jag, som konservativ man, har lägst status här.
    Därför blir jag det ultimata offret.
    Därför har jag högst status.

  • Ormen
    Fri 22 Nov 2019 14:25
    #9

    Vet inte.

  • Sun 24 Nov 2019 17:05
    #10
    -1
    Konservativ skrev 2019-06-05 19:13:28 följande:

    Jag anser att jag, som konservativ man, har lägst status här.
    Därför blir jag det ultimata offret.
    Därför har jag högst status.


    Verkligen ett högintelligent inlägg.
  • Pricki­gt block
    Sun 24 Nov 2019 17:22
    #11
    +2
    Konservativ skrev 2019-11-24 17:05:16 följande:
    Verkligen ett högintelligent inlägg.
    Klart att du tycker det... Förvånad
  • Ormen
    Thu 12 Dec 2019 23:14
    #12
    Konservativ skrev 2019-06-05 19:13:28 följande:

    Jag anser att jag, som konservativ man, har lägst status här.

    Därför blir jag det ultimata offret.

    Därför har jag högst status.


Svar på tråden Varför har HBTQ personer högre status på forumet?