• Wed 5 Jun 2019 10:24
    6314 visningar
    333 svar
    333
    6314

    BF februari 2020

    Hej! Jag plussade 4 ggr igarSkrattande. Jag tog ett pa eftermiddagen som blev svagt plus, sen hade jag ett digitalt som jag testade i samma urin och det blev plus det med. Sen ville min man och jag vara 110% efter att jag berattat och visat honom testen nar han kommit hem sa kopte ett cb dar man fick ett veckotest tillsammans med ett vanligt. Tog det vanliga forst nar mannen satt utafor och vantade pa att jag kissat i koppen och han var sa sot och laste instruktionerna i detalj och raknade hur lange jag skulle doppa det osv! Blev ett snabbt och starkt plus och eftersom jag anda hade veckotestet med sa gjorde vi det och blev v2-3 och det betyder att jag ar i vecka 4-5. Jag tror nog fortfarande inte helt pa det har, men det ar bara forsoka smalta det!

    Jag tog ut min p-ring 12/4, hade "piller/ringmensen" ett par dagar senare och sen hande INGET. Jag har trott att min kropp har behovt mer tid och inte alls velat samarbeta. Jag hade en vattnig flytning 19/5 (inna dess var mina brostvartor helt galet omma) och det var antagligen agglossning. Vi skulle inte aktivt forsoka an och vi hade sex den kvallen utan att jag reflekterade egentligen. Har tidigare tagit 3 test bara for att se da mensen varit "sen" (egenligen bara al som kom igang senare efter ring-stoppet). Min man "visste" att det skulle ga snabbt, men jag var inte sa saker. Jag har hypotyreos (underfunktion i skoldkorteln), men ligger nog bra i vardena, men var anda orolig. 

    Ska till min lakare pa fredag och kolla pa skoldkortelprover, vitaminer osv och kommer aven fa ett typ brev for att ga till en bm eller likande. Bor pa Irland sedan ett ar tillbaka och har ingen susning om hur nagot funkar har och har inte direkt nagon att fraga sa far googla mycket hehe.

    Vad har/hade ni for symptom innan och efter plus? Ar det ert forsta barn?
    Jag madde illa i helgen (satt i halsen och mest efter jag atit), har haft riktigt jobbig huvudvark i nagra dagar och ar trott. Brosten borjade omma igar och mer och mer kanns det som. Mar inte illa langre, men har inte sa mycket matlust (jag brukar alltid vara hungrig haha). Uppblast mage vilket ar mindre kul, men bara bebis mar bra sa tar jag "utan problem" krampor haha!

  • Wed 5 Jun 2019 16:15
    #5
    februari2020 skrev 2019-06-05 15:20:56 följande:

    Hej!

    Plussat och har BF omkring 11 februari. Är i vecka 5 (4+4 men 4+0 enligt app baserad på ägglossningen). Känns fortfarande overkligt.

    Klurar på när man ska berätta för föräldrar osv i och med att det är så tidigt och fortfarande sjukt långt kvar tills man passerar v. 12. 


    Grattis!! Eftersom bade min man och jag inte bor nara vara foraldrar/syskon har vi bestamt att beratta det nar vi traffar dem. Min bror och tjej kommer till oss pa midsommar, vi ska traffa min mans bror och flickvan den 6/7 och min mamma kommer den 8/7. Jag skulle garna vantat tills jag "forstott att jag ar gravid" och klarat den forsta fasen innan jag sa nagot, men det blir for krangligt att inte saga nagot nar alla ska bo hos oss under nagra dagar.. 

    Vi kommer vanta med att beratta for min mans mamma nagon mer vecka da vi vet att hon kommer freaka ut av gladje (de andra med saklart), men om det inte skulle ga vagen sa vill vi typ inte gora henne ledsen. Hon jobbar med med nyfodda sa det kommer kannas bra att kunna fraga henne massa saker sen, men da vi bor valdigt langt fran henne sa ska vi ringa henne nar allt kanns okej eller sa. 
  • Thu 6 Jun 2019 09:56
    #8
    Bridgeangy skrev 2019-06-05 21:29:46 följande:

    Hej !

    Jag plussade också i måndags. Har bf runt 10 februari 2020 :)

    Jag har två barn här i livet och en liten ängel som vi förlorade december 2018. Vi har försökt bli gravida igen sen dess. Och nu äntligen är jag gravid så jag var väldigt glad när jag plussade. Och det var på vår bröllopsdag också. Så det var kul :)

    Men ända sen jag plussade har jag haft små små bruna flytningar. Jag vet att det kan vara ofarligt och ganska vanligt. Men man blir ändå orolig. Jag kan inte riktigt andas ut än.

    På måndag har jag tid hos min privata gynekolog för ett tidigt VUL. Så på måndag kanske jag kan andas ut lite mera.

    Vi längtar tills våra barn får ett levande litet syskon. Och jag hoppas verkligen att den här lilla stannar med oss hela vägen ??

    Nu till min fråga.

    Är det fler som har/haft bruna flytningar i början av graviditeten ?


    Beklagar att ni forlorade ett barn, det maste vara det varsta som man kan upplevaHjärta

    Jag har inga flytningar/spottings men har hort att det ar sa himla vanligt att du nog inte behover tanka pa det eller vara orolig! 

    Jag plussade faktiskt ocksa pa en arsdag (dagen vi blev tillsammans efter nagra manaders detjande) och tog ett test da vi skulle ga ut och ata och jag hade en kansla av att jag nog kunde vara gravid och ville veta innan vi gick! Kul sammantraffande!
  • Fri 7 Jun 2019 08:33
    #13
    dreshna skrev 2019-06-07 05:15:08 följande:

    Jag började blöda igår så jag antar jag kommer förlora den lille...har inte ont och inte sett några klumpar "än". Ska på VUL på måndag och får se hur allt verkar då. Men just nu känns det som detta kommer leda till missfall.


    Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut pa mandag for dig!
  • Fri 7 Jun 2019 10:57
    #16
    Grate skrev 2019-06-07 10:46:55 följande:

    Jag plussade förra veckan, bf i feb. Vill jättegärna följas åt och prata med er som är i samma sits.

    Vi är jätteglada, men skönt att dela graviditetsupplevelsen med andra kvinnor, då jag märker att min sambo inte förstår helt fullt ut. Vilket ju självklart är förståeligt, men ändå :)

    Det är vårt första barn också, så allt är väldigt nytt och overkligt! :)


    Grattis! 
  • Fri 7 Jun 2019 14:53
    #18

    Vad har ni andra for symptom?
    Jag madde illa forra helgen (inna jag plussade), men trodde det var for att jag rest hela lordagen och var trott. Sen var jag trott i mandags nar jag umgicks med min van och hennes tva kids och trodde den berodde pa det haha! Har haft mindre hunger (dock hungrigare idag men inte riktigt sugen pa nagot). Brukade dricka 1-2 koppar kaffe om dagen innan, men inte nagot jag helt kanner for hehe.

    Mar inte sa illa, men kan komma lite efter jag atit (och mest senare pa dagen). Nar jag vaknar pa mornarna kanns allt normalt, men efter lunch blir jag supertrott och vill bara sova men det ar svart pa jobbet haha! Var aven ganska svullen och typ gasig i magen innan plus, men kanns battre nu. Skumt att saker kommer och gar, men har hort att det ar normalt. Brosten ar inte sa omma heller - innan al hade jag helt galet ont i brostvartorna haha! Forsoker ta det lugnt och har tranat mindre denna veckan da jag ar sa trorr (och kanns som jag har galet dalig kondition haha).

    Kontaktade "gravidsjukhuset" har idag sa far se vad nasta steg blir. Skulle sa garna vilja gora VUL eller liknande snart sa jag kan forsta att det ar nagot i magen och att det ar okej. Har lite svart att slappna av och typ forsta! 

  • Wed 12 Jun 2019 09:36
    #44
    Mangi skrev 2019-06-11 22:17:36 följande:

    Jag plussade idag, bf 14 Februari. Känner mig så glad och förväntansfull, vet inte hur jag ska kunna somna ????


    Grattis! Vad kulGlad Ar det ditt forsta barn? Har ni forsokt lange?
  • Fri 14 Jun 2019 10:04
    #56
    KarolinaH skrev 2019-06-13 10:40:57 följande:

    Hej!

    Jag plussade igår (onsdag 12/6), ett par dagar innan BIM och är nu i vecka 3+5 vilket ger ett BF runt den 20/2. Jag hade egentligen inte tänkt testa förrän efter att mensen var sen, men jag har varit superyr och illamående och haft en molande värk i magen, så misstanken om att jag var gravid fanns ju där. När jag såg pluset kunde jag knappt tro det! Det känns så overkligt just nu, jag har längtat efter att bli mamma i nästan hela mitt liv och att faktiskt nu vara på god väg dit känns helt sjukt!

    Jag är frivilligt ensamstående och har blivit gravid genom privatinsemination, efter många års research och funderande fram och tillbaka. Just nu är jag superglad, nervös eftersom det är så himla tidigt, och, även fortsatt, yr och illamående :P 

    Eftersom jag är ensam så har jag ingen att prata med. Jag vill inte berätta för någon än, då det är så hiiimla tidigt och risken för att det inte skulle bli något alltid finns där. Jag känner det som att jag håller på att bli knäpp! Graviditeten är det enda jag kan tänka på, svårt att fokusera på jobbet, svårt att sova på nätterna. Hur har ni andra det? Är det kanske lite lättare när man har någon att ventilera med, eller är ni lika obsessive som jag är? 

    En annan fråga - är det någon som har ett bra tips på gravidapp? Jag har laddat ner PregLife som jag tycker är rätt bra, men kanske finns någon ännu bättre?


    Hej! Grattis! Nu har ju jag min man och aven en kompis som jag berattat for som jag kanner att jag kan ventilera med, men hoppas du kan gora det har! Var det forsta forsoket? Har du nagon i din narhet som vet att du gjort en insemination? 
  • Fri 14 Jun 2019 21:35
    #60
    KarolinaH skrev 2019-06-14 20:15:30 följande:

    Jag har en kompis som vet att jag har försökt bli gravid, så tänker att jag ska berätta för henne nästa gång vi ses om några veckor :)  Hon har också ett inseminationsbarn men från klinik i Danmark, så vi har pratat mycket!

    Det var fjärde (eller femte, kommer inte riktigt ihåg :P ) försöket, så det har gått rätt snabbt. Jag har dock svårt att tro att det är på riktigt - är det någon mer som känner så? 


    Vad skönt att du har henne och att hon kanske kan referera med då! Och det känns verkligen overkligt. Jag tror liksom inte helt på det och överanalyserar symtomen hela tiden. ?Roligast? är att jag blir andfådd superlätt och igår när jag lunchat med några kollegor ville jag typ inte prata för jag flåsade när vi gick tillbaka till kontoret haha! Jag är inte otränad och läste att det kan hända haha!
  • Mon 17 Jun 2019 10:53
    #73
    HoppasHoppas01 skrev 2019-06-17 09:14:37 följande:

    Jag plussade igår! 
    Helt sjukt, första riktiga försöket, min första graviditet.
    Det konstiga är att jag hade mens 2-5 juni?!? Blev helt chockad pga det, men två olika test visar tydligt positivt. CB digital 1-2 veckor. 


    Men vad kul, grattis! Hur kommer det sig att du testade, hade du symptom? Gissningvis hade du en valdigt tidigt al helt enkelt. 

    Jag plussade med pa forsta "forsoket" (slutade med min p-ring 12/4) och vi sa "blir det sa blir det". Da det varit mycket pa vara jobb och en del resor ifran varandra har vi knappt haft sex och eftersom min mens aldrig kom efter ringstoppet (fick den jag altid far under ringuppehallet) och jag kande mig lite konstig sa tog jag nagra test (man kan ju inte vara saker Skrattande). 
Svar på tråden BF februari 2020