Forum Allmänna: Blandat - Medlemstrådar
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Pojkvän utan driv och ambitioner

Ons 5 jun 09:15 Läst 0 gånger Totalt 4 svar
    Ons 5 jun 09:15

Min pojkvän har inget driv eller ambitioner. Vi tog studenten för 2 år sedan och sedan dess har jag fått jobb på ett kontor på en av Sveriges största byråer. Ett jobb som både är utvecklande och bra på cv:t. Min pojkvän är kvar inom restaurangbranschen. Inget fel med det men han vill själv vidare och säger att han ska kolla på jobb. Han skulle sökt in till universitetet men hade tydligen glömt söka och hans hp-poäng var 0,2. Jag känner mig förkrossad. Om han inte klarar sina tentor när han väl börjar plugga blir CSN indraget och vi kan inte betala hyran. Ska tilläggas att jag har väldigt bra betyg och ska börja plugga nästa höst. Dessutom är han lat och slarvig vilket gör att jag får dra största lasset med städning. Borde man göra slut?

• Anonym (Hjärt­at?)
    Visa endast
    Ons 5 jun 14:12 #1

Vad säger hjärtat och vad säger hjärnan?

Har haft en liknande relation där jag ständigt tänkte att personen skulle ändra sig aka växa upp. Han sa upp sig, började plugga, blev spärrad och sket i att söka nytt jobb. Hade inte gjort mig något om han bara försökt skaffa jobb iaf. Så skedde aldrig så jag lämnade tillslut och han flyttade hem till sina föräldrar där han fortfarande bor nu flera år senare.

• Anonym (Pluri­ng)
    Visa endast
    Ons 5 jun 14:21 #2

Ja eftersom du är en så mycket bättre människa än honom så borde du göra slut, förslagsvis någon som gör en fet karriäär, ännu bättre om du kan använda denna för att boosta din egna karriäär och tjäna fett med cash.

Losers som nöjer sig med kassa jobb utan status är inget att ha.

• Anonym (Anhon­ym)
    Visa endast
    Ons 5 jun 14:21 #3

Chansen att det håller mellan er är väl nästan obefintlig när man blir tillsammans så unga men man ska ju göra slut av rätt anledning..

Ni är ju båda unga, att börja plugga nu passar inte alla. Jag hade ingen aning om vad jag ville göra i er ålder. Började plugga vid 28 och var klar vid 33 så bara för att han inte vill plugga nu så betyder det ingenting, ta det lugnt.

• Anonym (soi)
    Visa endast
    Ons 5 jun 22:22 #4

Du ska i alla fall börja med att kräva att han gör hälften av hushållsarbetet. Det behöver du inte fundera på.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll