• Chiiiicka

    Sjukt stor mage i vecka 7 ???



    Hej.

    Detta är min 3:e graviditet och är exakt i vecka 7+1.

    Men magen har växt 27,5 Cm på 3 veckor och ja är enormt stor redan. :s

    De känns som att mina revben bokstavligen talat ska gå i tusen bitar och foglossningen ska vi inte snacka om.

    Så här stor som jag är nu var ja i vecka 22 med ena dottern & vecka 24 med andra dottern.

    Alla tror jag är jätte långt gången men de e jag verkligen inte.

    Något mer som varit med om att man blivit så sjukt stor redan i vecka 7?
  • Svar på tråden Sjukt stor mage i vecka 7 ???
  • emphz

    Det är inte bebis mage, utan tarmarna som ställer till det. Kommer antagligen lägga sig igen om någon vecka, alternativt sakta bytas ut mot bebismage :)

  • Sommarskuggan

    I början av graviditeten så är det vanligt med svullna tarmar. :)

  • Chiiiicka

    Ohhh tack då e det nog de. :)

    Har kräkt lixom i 4 veckors tid. Kunde ej få i mig något alls så för mig blev de ett stort frågetecken haha.

    Aja säger någon mer till mig att fan vad stor du e redan ska jag säga de e mina tarmar haha.

  • Hönan92

    Hej, samma här! Har redan en gravidkula och fick den i stort sett direkt efter plusset. Vet att det inte är bebisen som tar platsen än men svårt att dölja när ens pösiga kläder sitter halv tajt.

  • Chiiiicka

    Ja precis , de blir svårt att dölja lixom

    Man vill endå vänta till efter vecka 12 typ med att berätta för folk att man e gravid , men men jag går se ut som en uppstoppad ballong helt enkelt :p


    Hönan92 skrev 2019-06-10 14:07:38 följande:

    Hej, samma här! Har redan en gravidkula och fick den i stort sett direkt efter plusset. Vet att det inte är bebisen som tar platsen än men svårt att dölja när ens pösiga kläder sitter halv tajt.


  • Littlestar78

    Jag har oxå alltid fått stor mage fort, väntar nu nr 3 men är bara i vecka 5 ännu. Lever på hoppet att magen kommer lite senare denna gång.

  • Cis

    Här är en till med stor mage! Började nästan direkt efter pluset för mig också. Är nu i v 9. Och fortfarande svullen. Lär väl vara så här tills det byts ut mot riktig gravidmage. Man känner ju sig högst attraktiv med svullna tarmar. Haha!

  • Tripp

    Samma här, vecka 11! Den enda trösten är ju att magen har hållit sig i samma lilla ballongformat hela tiden, så den blir ju inte större förrän bebisen tar plats på riktigt. Är lite kraftig i kroppen i övrigt så egentligen ser det ju bara ut som att man ätit för mycket godis på hemmakväll. Kan tänka mig att förändringen är mer märkbar om man i övrigt har en liten & nätt kropp. :)

  • tugidaq

    Samma här. Är i v 12 nu och det går inte alls dölja bra. Fixk magen i v 7 med typ. Ser ut som jag är i v 20 minst om jag jämnför med första gången jag var gravid (det är 3 nu). Man blir större för varje gång ????

Svar på tråden Sjukt stor mage i vecka 7 ???