• Thu 6 Jun 2019 09:47
    549 visningar
    5 svar
    5
    549

    Ändra radhöjd i endast en kolumn - Excel

    Skulle behöva ändra radhöjden på celler i endast vissa kolumner så att celler i intilliggande kolumn hamnar mellan (se bild). Så fort jag gör det, genom att markera och ändra radhöjd, så ändras även radhöjden på de andra icke markerade kolumnerna. Hur gör jag?

  • Svar på tråden Ändra radhöjd i endast en kolumn - Excel
  • Thu 6 Jun 2019 11:21
    #1

    Det där ser ut att vara gjort i Word, tror jag.
    Det enda jag kan komma på rak arm i excel är att slå ihop celler, alternativt göra ett rutnät med kantlinjer. *funderar vidare*
    Det beror på hur du ska använda tabellerna också. Ska de fyllas i på datorn eller skrivas ut och fyllas i manuellt?


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Thu 6 Jun 2019 12:03
    #2

    Gör varje "rad" två rutor höga, och merga cellerna. Det det omlott på cellerna i den kolumn som du vill ha större

                                                 

  • Thu 6 Jun 2019 12:04
    #3
    Kerubmamman skrev 2019-06-06 11:21:21 följande:

    Det där ser ut att vara gjort i Word, tror jag.
    Det enda jag kan komma på rak arm i excel är att slå ihop celler, alternativt göra ett rutnät med kantlinjer. *funderar vidare*
    Det beror på hur du ska använda tabellerna också. Ska de fyllas i på datorn eller skrivas ut och fyllas i manuellt?


    Jasså, och Word som jag har än mindre koll på. Meningen är att de ska fyllas i på dator.

    Hur menar du slå ihop celler, eller rutnät..? Kantlinjer har jag ju tänkt göra, men det påverkar väl inte cellens höjd?

    Ska kika på Word också, det kanske går smidigare där..
  • Thu 6 Jun 2019 12:05
    #4

  • Thu 6 Jun 2019 13:13
    #5

    Det enda som kan funka är just att ?sammanfoga celler?, som någon skrev. Sök i Excelhjälpen.

Svar på tråden Ändra radhöjd i endast en kolumn - Excel