• Midvintersol

    Börja försöka?

    Hej!

    Jag behöver lite tankar från icke närstående hur vi ska tänka. Jag och min sambo har varit tillsammans flera år. Jag har satsat på min dröm och börjar jobba inom mitt älskade yrke. Min sambo har också bytt karriär och blir klar nu i december. För min sambo är det inte säker att han får jobb direkt efter examen och i det yrket kan det innebär att första året/åren jobbar han utomlands. Han kommer kunna pendla hem då han jobbar skift. Vi är båda sugna på barn och varit det länge. Jag är så lycklig över att äntligen vara färdigutbildad efter många år i skolbänken så kan knappt vänta nu. Sambon är lite tveksam om han inte får jobb direkt inom yrket. han är tjänstledig från sitt gamla jobb så kommer kunna gå tillbaka till det medan han väntar på jobberbjudande, men han kämpar för att få tag på ett jobb inom nya yrket. Det är en sån knepig situation, tänkte höra om någon fler varit i en liknande alt har någon tanke kring denna. Vill inte prata med våra närstående eftersom vi helst skulle vilja överraska dem den dagen det är dags.

  • Svar på tråden Börja försöka?
  • Em97

    Jag tänker att väntar man på perfekta tillfället att börja så väntar man förevigt.. Har ni ekonomin och en gemensam längtan, kör! Jag tror ni kommer kunna lösa det så länge båda har viljanGlad

  • Löken370

    Hej!

    Är inte i samma situation men ett citat jag gillar och tycker fler borde följa är ?don?t wait for the perfect moment, Take the moment and make it perfekt?

  • Midvintersol

    Tack så mycket! ?? Det är nog som ni säger att vi ordnar det, vi kanske inte ska övertänka allt och att båda måste vara i rätt fas innan vi provar. Vi vet ju såklart inte heller när det lyckas, kan ta flera månader och då kanske allt redan är ordnat innan en liten bebis anländer ??

Svar på tråden Börja försöka?