• Anonym (E)

    Den enda utan barn och partner

    Jag känner mig så ensam, samtidigt som jag blir arg på mig själv och känner mig barnslig.

    Jag är nu den enda av mina vänner som inte har barn. Jag har heller ingen pojkvän/sambo/man. Det känns så tufft när det enda man vill är att träffa "den rätte" och få familj.

    I övrigt är jag nöjd med mitt liv. Har ett jobb som jag älskar och god kontakt med föräldrar och syskon och bra vänner. Ändå känns det så tungt. Fyller snart 29 år och är så rädd att jag inte ska hinna träffa någon innan det är för sent. Jag dejtar en del, men träffar aldrig någon som det blir något mer med.

    Avskyr att sitta och "tycka synd" om mig själv, det leder inget till och jag försöker verkligen njuta av livet och fokusera på att det är skönt att vara själv också, vilket självklart har sina fördelar. Ändå sköljer alla dessa känslor över mig ibland. Speciellt efter att den senaste månaden ordnat och deltagit i tre babyshowers och nu väntar på alla vänners bebisar som kommer till sommaren. Är såklart så himla glad för deras skull. Och jag är den vännen som alltid ställer alltid upp som barnvakt om det behövs, leker med barnen, köper presenter till födelsedagar och så vidare. Jag tycker det är jätteroligt. Det är så fruktansvärt jobbigt bara att konstant matas av detta som man längtar så mycket efter. Kommer det alltid att vara såhär?

  • Svar på tråden Den enda utan barn och partner
  • Anonym (Johanna)

    Släpp tanken på den rätte, satsa på nån som älskar att kramas, får dig att skratta och har ordnad jobb/ekonomi. Filmkärleken finns inte! :-k)

  • Anonym (Känner igen)

    Känner igen mig.

    Inte haft pojkvän sedan gymnasiet och blir 34 i höst. Är även oskuld då jag väntar på någon som inte leker med mina känslor.

    Träffat massa folk som jag blivit kär i. Men när man inte vill gå snabbt fram så har de hoppat till nästa.

    Funderar på att ta en fylle resa och bara få det överstökat. Vem skulle vilja ha mig? Hela tiden blir man bombarderad av lyckliga par, familjer och liknande. Pratar jag med mina vänner så säger de " Den rätta kommer snart" Men mina vänner är så mycket vackrare och bättre än mig på alla sätt och vis. Hur gör man en knölig potatis vacker?

  • Bagar Bengtsson

    29 är ingen fara på taket. Kan det vara att män känner sig "hotade" av dig? Att du är duktig och inte visar någon svag sida? Jag personligen fillar starka tjejer som vet vad de vill men många känner sig underlägsna. Det kanske räcker att du söker dig till män 35+ som kanske är mer säkra i sig själva?


    Försök att inte stressa fram något. Ha en lista i huvudet på några punkter din man ska ha, vissa punkter MÅSTE finnas, andra lite punkter som ger pluspoäng.


    Det är svårt att hitta en som stämmer exakt men det kan bli perfekt ändå.


    Lycka till!

  • Bagar Bengtsson
    Anonym (Känner igen) skrev 2019-06-07 20:58:08 följande:

    Känner igen mig.

    Inte haft pojkvän sedan gymnasiet och blir 34 i höst. Är även oskuld då jag väntar på någon som inte leker med mina känslor.

    Träffat massa folk som jag blivit kär i. Men när man inte vill gå snabbt fram så har de hoppat till nästa.

    Funderar på att ta en fylle resa och bara få det överstökat. Vem skulle vilja ha mig? Hela tiden blir man bombarderad av lyckliga par, familjer och liknande. Pratar jag med mina vänner så säger de " Den rätta kommer snart" Men mina vänner är så mycket vackrare och bättre än mig på alla sätt och vis. Hur gör man en knölig potatis vacker?


    Jag lovar dig att det finns många som vill ha dig. Du ska däremot göra det efter dina premisser. Om du "bara" vill bli av med oskulden så kan du få det via olika appar och där lovar jag att du kan välja och vraka.
  • Anonym (Känner igen)
    Bagar Bengtsson skrev 2019-06-07 22:01:54 följande:

    Jag lovar dig att det finns många som vill ha dig. Du ska däremot göra det efter dina premisser. Om du "bara" vill bli av med oskulden så kan du få det via olika appar och där lovar jag att du kan välja och vraka.


    Jag vet vad du menar.

    Men när många som man tror tyck om mig bara är ute efter en sak så är det lätt att tro att det alltid kommer att vara så. Jag letar efter en partner som får mig att må bra, hitta på saker hemma och liknande.
  • Anonym (E)
    Bagar Bengtsson skrev 2019-06-07 21:59:20 följande:

    29 är ingen fara på taket. Kan det vara att män känner sig "hotade" av dig? Att du är duktig och inte visar någon svag sida? Jag personligen fillar starka tjejer som vet vad de vill men många känner sig underlägsna. Det kanske räcker att du söker dig till män 35+ som kanske är mer säkra i sig själva?

    Försök att inte stressa fram något. Ha en lista i huvudet på några punkter din man ska ha, vissa punkter MÅSTE finnas, andra lite punkter som ger pluspoäng.

    Det är svårt att hitta en som stämmer exakt men det kan bli perfekt ändå.

    Lycka till!


    Jag tror inte det. I princip samtliga dejter jag har varit på så är det jag som inte velat ses mer än en gång, av olika anledningar. Det är totalt två som jag har träffat fler gånger (under det senaste året jag har varit singel) och då är det de som har avslutat det.. Den ena för att han inte bearbetat sitt tidigare förhållande, den andra för att han inte gillade min katt...

    Hänger mest på tinder och som tjej i dejtingvärlden är det ju inte svårt att träffa någon. Matchar med nästan alla jag gillar. Men det är skitsamma hur många de är, om det ändå inte är rätt.

    Tack för dina kloka ord i alla fall, fick mig att reflektera. Och tack ni andra som också svarat.
  • Anonym (G)

    Jag förstår att det är skitjobbigt, men jag kan trösta dig med att du ännu är ung. Det är många som inte hittat rätt när de är 29.

  • Anonym (ångermanlänning)
    Du kan få barn länge än du har tid. Men blir det inget så ska du inte deppa för det utan hitta annat i livet. Jag var själv länge deppig eftersom jag inte har en aning om hur man skaffar flickvän. Men så en dag bestämde jag att skita i det och leva i celibat. När jag väl bestämt mig för det var det lättare. Och nu försöker jag se mig som en om inte är som dom andra och det är ok. Sen verkar alla andra som bildar familj åldras fortare så jag försöker se det ljusa i det.
  • Anonym (P)

    Jag "var du" men är nu 45 med man och en 10-åring. För mig vände det när jag slutade försöka behaga. Jag dejtade utan att göra mig till. Numera tänker jag att ingen partner matchar perfekt, men att man vill vara sig på första dejten, så man sållar bort dem som inte passar en. När man sen bestämt sig och är ihop, det är då man ska kompromissa och fjäska (ömsesidigt!).

  • Anonym (gjort samma fel)

    Jag hittade min när jag var 32. Du kommer inte hitta någon som är perfekt. Välj någon som är snäll och klok, skaffa barn och få en familj. Det är så alla andra gör. Kärleken kommer när man ger den chansen - du måste släppa någon in på livet både fysiskt och psykiskt innan den hittar dig.

  • Anonym (APA)
    Anonym (E) skrev 2019-06-07 20:49:12 följande:

    Jag känner mig så ensam, samtidigt som jag blir arg på mig själv och känner mig barnslig.

    Jag är nu den enda av mina vänner som inte har barn. Jag har heller ingen pojkvän/sambo/man. Det känns så tufft när det enda man vill är att träffa "den rätte" och få familj.

    I övrigt är jag nöjd med mitt liv. Har ett jobb som jag älskar och god kontakt med föräldrar och syskon och bra vänner. Ändå känns det så tungt. Fyller snart 29 år och är så rädd att jag inte ska hinna träffa någon innan det är för sent. Jag dejtar en del, men träffar aldrig någon som det blir något mer med.

    Avskyr att sitta och "tycka synd" om mig själv, det leder inget till och jag försöker verkligen njuta av livet och fokusera på att det är skönt att vara själv också, vilket självklart har sina fördelar. Ändå sköljer alla dessa känslor över mig ibland. Speciellt efter att den senaste månaden ordnat och deltagit i tre babyshowers och nu väntar på alla vänners bebisar som kommer till sommaren. Är såklart så himla glad för deras skull. Och jag är den vännen som alltid ställer alltid upp som barnvakt om det behövs, leker med barnen, köper presenter till födelsedagar och så vidare. Jag tycker det är jätteroligt. Det är så fruktansvärt jobbigt bara att konstant matas av detta som man längtar så mycket efter. Kommer det alltid att vara såhär?


    vET att du hört det innan och du är bara 29 (!) år. Dina vänner är tidiga och jämför dig inte med dem.
  • Biet

    Att du saknar partner o barn när alla andra börjar att få det känns. Partner kan vara knepigare att finna men barn kan du som tjej lösa själv genom insemination. Antingen assisterad via någon klinik alt om du väljer att göra det privat via någon donator.

    Att göra det på klinik kan kräva att du köar ett tag så i det fallet skriv in dig i tid. För att finna en privat donator för heminsemination går snabbare. Jag har fungerat som en sådan och kan göra det igen.

    Det finns ju inget idag som är konstigt om du senare redan har ett barn när du möter din blivande partner.

    Kanske han också redan har barn då, det vet man ju inte.

    Vänta inte för länge med att skaffa barn om du vill ha då klockan går hela tiden.

    Hoppas att du hittar en lösning på din situation utifrån de svar du får på din tråd.

  • Anonym (Ledsen)

    Jag är också "den enda" utan partner (barn med för den delen) i typ alla sammanhang.. Har drömt om ett förhållande eller bara någon som ser mig sen mitt enda förhållande tog slut i början av 20årsåldern. Jag är 28 år och kunde haft två barn, men har varit tvungen att avsluta graviditeterna för att motparten inte velat (eller redan gått vidare med någon annan). Ibland när det enda ens vänner och bekanta pratar om är sina partners eller barn eller familjer så vill jag bara gömma mig. Jag orkar inte ha det såhär, och den senaste aborten tog hårt på mig. Den krossade mig mycket, men jag kan inte göra någonting nu. Inget upplyftande inlägg, men jag lovar dig att det finns fler som upplever samma som du..en positiv sak är ju iaf att du i övrigt verkar ha ett liv du trivs med!

  • Biet
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-08-13 11:09:53 följande:

    Jag är också "den enda" utan partner (barn med för den delen) i typ alla sammanhang.. Har drömt om ett förhållande eller bara någon som ser mig sen mitt enda förhållande tog slut i början av 20årsåldern. Jag är 28 år och kunde haft två barn, men har varit tvungen att avsluta graviditeterna för att motparten inte velat (eller redan gått vidare med någon annan). Ibland när det enda ens vänner och bekanta pratar om är sina partners eller barn eller familjer så vill jag bara gömma mig. Jag orkar inte ha det såhär, och den senaste aborten tog hårt på mig. Den krossade mig mycket, men jag kan inte göra någonting nu. Inget upplyftande inlägg, men jag lovar dig att det finns fler som upplever samma som du..en positiv sak är ju iaf att du i övrigt verkar ha ett liv du trivs med!


    Vågar du o vill du så skriv ett privat PM till mig så kan vi pratas vid separat. Tror det skulle kännas bättre. Skönt också att ha någon att vanda o vrida på alla pusselbitarna med.

    Du bestämmer.
  • Anonym (P)
    Anonym (Känner igen) skrev 2019-06-07 20:58:08 följande:

    Känner igen mig.

    Inte haft pojkvän sedan gymnasiet och blir 34 i höst. Är även oskuld då jag väntar på någon som inte leker med mina känslor.

    Träffat massa folk som jag blivit kär i. Men när man inte vill gå snabbt fram så har de hoppat till nästa.

    Funderar på att ta en fylle resa och bara få det överstökat. Vem skulle vilja ha mig? Hela tiden blir man bombarderad av lyckliga par, familjer och liknande. Pratar jag med mina vänner så säger de " Den rätta kommer snart" Men mina vänner är så mycket vackrare och bättre än mig på alla sätt och vis. Hur gör man en knölig potatis vacker?


    För mig vände det när jag slutade ställa mig in och försökte hitta någon som jag gillade och som tyckte om mig som jag var. Satte in kontaktannonser och träffade killar/män utan att ha förhoppningar/se det som nederlag när det inte klickade. Hade min första riktiga pojkvän vid 29. Träffade sambon när jag var 30 och det håller än 15 år senare.
Svar på tråden Den enda utan barn och partner