• Swazil­and
    Sat 8 Jun 2019 11:59
    2794 visningar
    22 svar
    22
    2794

    En flirt på gymmet. Kommer jag någonsin att träffa henne igen?

    Alla har nog nästan varit med om en flirt någonstans där en känner att kanske var hen ens livs kärlek. Jag har väldigt lätt för att bli attraherad & fattar tycke fort för folk men idag på gymmet var det annorlunda. Jag hann uppfatta många lager i henne på de få minutrarna vi pratades vid. Hon var både sexig, snygg, söt & fin & kändes dessutom smart & ovanpå allt detta så verkade hon se något bra hos mig.

    Kommer kanke aldrig se henne igen. Har förnamn & några få andra saker som nog inte hjälper för att lokalisera tösen.

    Min undran här är egentligen bara denna: Ni tjejer som kanske råkar ut för detta. Försöker ni också att leta upp killen på diverse siter eller Eniro mm för att bara veta om han går att få tag på om ni inte kan släppa honom ur tanken eller tänker ni bara att det var en trevlig kille, hoppas att jag träffar honom igen. Kanske bara att det var ett trevligt möte & sedan är det glömt.

    Med vänlig hälsning,

    Kär vid första eller åtminstone andra ögonkastet

  • Svar på tråden En flirt på gymmet. Kommer jag någonsin att träffa henne igen?
  • Sat 8 Jun 2019 12:58
    #1
    Swaziland skrev 2019-06-08 11:59:30 följande:

    Alla har nog nästan varit med om en flirt någonstans där en känner att kanske var hen ens livs kärlek. Jag har väldigt lätt för att bli attraherad & fattar tycke fort för folk men idag på gymmet var det annorlunda. Jag hann uppfatta många lager i henne på de få minutrarna vi pratades vid. Hon var både sexig, snygg, söt & fin & kändes dessutom smart & ovanpå allt detta så verkade hon se något bra hos mig.

    Kommer kanke aldrig se henne igen. Har förnamn & några få andra saker som nog inte hjälper för att lokalisera tösen.

    Min undran här är egentligen bara denna: Ni tjejer som kanske råkar ut för detta. Försöker ni också att leta upp killen på diverse siter eller Eniro mm för att bara veta om han går att få tag på om ni inte kan släppa honom ur tanken eller tänker ni bara att det var en trevlig kille, hoppas att jag träffar honom igen. Kanske bara att det var ett trevligt möte & sedan är det glömt.

    Med vänlig hälsning,

    Kär vid första eller åtminstone andra ögonkastet


    Problemet här är att många tjejer hanterar påträngande män/killar genom att vara trevliga, även om situationen är sjukt obekväm för tjejen. I hennes ögon var det kanske inte ens en flört. Jag tycker dessutom du läser in väldigt mycket i någon du pratade med i "få minuter". Att hon t.ex. skulle vara ditt livs kärlek.


    Nej. Jag tänker inte att någon jag pratat med i några minuter på gymmet kanske är "mitt livs kärlek". För mig krävs mycket mer än så. 


    Och nej, jag tycker inte du ska ta reda på mer om henne för att försöka kontakta henne. Det har faktiskt hänt mig, en kille som satte sig bredvid mig på bussen började prata och (precis som jag beskriver i första stycket) så var jag relativt trevlig tillbaka men var noll procent intresserad av att sitta och prata med en främling egentligen sedan tog denna kille reda på vart jag bodde utifrån vart jag hoppade av bussen och lämnade brev i mitt brevinkast, och det var bland det absolut obehagligaste jag någonsin varit med om. Jag såg mig om över axeln i ett halvår när jag rörde mig i mitt område och hade han klivit på bussen igen hade jag fått panik och hoppat av. 


    Har inga problem med att prata med främmande människor i olika situationer i min vardag men oftast är det precis så, ett trevligt möte och sen går jag vidare med livet. 


    Mitt tips till dig: Släpp det och gå vidare. Skulle ni ses på gymmet igen låt henne ta initiativet att prata, om hon öht vill det.


    Off topic fast ändå inte: Alltså gud fanns det inte en gigantisk tråd här på FL för ett tag sen med en kille som blivit kär i en tjej som jobbade på Ica för att hon hälsade på honom när han handlade mat han började bygga upp världens idé om att hon var the love of his life (för att hon sa hej och log när han skulle betala i kassan) och typ började stalka henne? 

  • Swazil­and
    Sat 8 Jun 2019 13:21
    #2

    Ditt svar var inte riktigt svar på min fråga om du läser en gång till. Alla har vi träffat någon i några minuter & det har varit intressant. Både män & kvinnor gäller detta. Ja och män är också trevliga utan att för den skull vara intresserade av något mer. Jag har haft stalkers efter mig så jag vet.

    Vi testar en gång till. Kanske någon annan som orkar läsa & se vad min egentliga fråga var: Gör ni tjejer som många av oss killar gör dvs googlar & letar upp killen bara för att ni är nyfikna. Inte för att ta kontakt. Av ren nyfikenhet. Är han singel, var bor han osv utifall ni skulle ses igen.

    Tror majoriteten av mänskligheten läser av läget tillräckligt bra. Vissa chansar att ta flirten ett steg till & backar när de sedan inte får respons. Jag kan acceptera att tjejer gör så med mig & tror att de flesta tjejer kan acceptera det steget. Lite så är det ju ett måste om folk ska träffas och ta något vidare. Båda kan ju inte stå & titta på varandra tills båda nickar jakande & bröllop på det.

  • Sat 8 Jun 2019 14:17
    #3
    Swaziland skrev 2019-06-08 13:21:37 följande:

    Ditt svar var inte riktigt svar på min fråga om du läser en gång till. Alla har vi träffat någon i några minuter & det har varit intressant. Både män & kvinnor gäller detta. Ja och män är också trevliga utan att för den skull vara intresserade av något mer. Jag har haft stalkers efter mig så jag vet.

    Vi testar en gång till. Kanske någon annan som orkar läsa & se vad min egentliga fråga var: Gör ni tjejer som många av oss killar gör dvs googlar & letar upp killen bara för att ni är nyfikna. Inte för att ta kontakt. Av ren nyfikenhet. Är han singel, var bor han osv utifall ni skulle ses igen.

    Tror majoriteten av mänskligheten läser av läget tillräckligt bra. Vissa chansar att ta flirten ett steg till & backar när de sedan inte får respons. Jag kan acceptera att tjejer gör så med mig & tror att de flesta tjejer kan acceptera det steget. Lite så är det ju ett måste om folk ska träffas och ta något vidare. Båda kan ju inte stå & titta på varandra tills båda nickar jakande & bröllop på det.


    Okej. Ska försöka vara supertydlig nu.


    Jag är tjej.
    Nej. Jag har aldrig haft ett kort möte med en man och tänkt att det är mitt livs kärlek. Även om mötet i sig har varit rätt trevligt. På följdfrågan "varför inte?" så är svaret: För att undvika obehagliga situationer som den jag beskrev i mitt första inlägg, jag som tjej behöver alltså träffa en man fler än en gång och lära känna mannen innan jag öht tänker på kärlek eller förälskelse. 

    Nej. Jag har aldrig försökt lokalisera/hitta/leta upp en man jag haft ett kort trevligt möte med. Har aldrig googlat, tagit reda på var han bor, fb-snokat eller liknande. 


    Och tyvärr. Det finns extremt(!) många som inte kan "läsa av läget tillräckligt bra" och flirtar vid helt fel tillfälle eller tolkar något som en invit som inte alls är en invit. En majoritet av dessa är män.  

  • Swazil­and
    Sat 8 Jun 2019 14:42
    #4

    Lite bättre svar men trist att du måste säga ?En majoritet av dessa är män?. Som man så är ju majoriteten av de som gjort så mot mig kvinnor men tänkte undvika att det skulle bli ännu en sådan tråd.

    Ditt svar är kort & gott nej på min fråga.

    Kanske en man på ett större jobb, gym eller liknande mer safe än en buss. Dessutom undrade jag bara om det fanns tjejer som kände sig lite bersuade av ögonblicket & var nyfikna på killen. Inte att de skulle kontakta honom.

    Detta forumet har nog för gamla människor kanske. Fast vill inte tro att det handlar om ålder. Nog bara väldigt o-nyfkna människor jämfört med den stora massan.

    Jag hade hoppats på att några tjejer skulle svara: Självklart har vi googlat som idioter efter killen men vi skulle givetvis aldrig ta kontakt. Förutom om vi trodde att det var vår livs kärlek & att vi aldrig mer kommer att stöta på den mannen någon annanstans. Detta händer ju eftersom jag haft dessa men de var ju tokstollar till töser. Fast visst borde där finnas vettiga i denna gruppen också.

    Ibland måste det ju vara ömsesidigt.

    En annan fråga som borde ställas här är: Hur många % bland Familjelivs besökare har varit med något positivt möte där någon letat upp dem? Är svaret noll för alla kvinnor & alla män tror du?

  • Sat 8 Jun 2019 14:53
    #5

    Nej jag har aldrig tänkt att en kille jag talat med i 5 minuter varit mitt livs kärlek.

    När jag var 19-20år hände det att jag tog reda på efternamn och satt och dagdrömde om att vi skulle träffas igen, men att ta reda på adress, söka upp på sociala medier och följa deras liv i smyg osv är stalking, så det har jag inte gjort. Jag har dock gått tillbaka till där vi träffades och hoppats stöta ihop med killen igen.

    Men återigen, detta gällde när jag var riktigt ung och romantisk. Jag vet inte hur gammal du är.

  • Swazil­and
    Sat 8 Jun 2019 15:26
    #6
    annabellelee skrev 2019-06-08 14:53:40 följande:

    Nej jag har aldrig tänkt att en kille jag talat med i 5 minuter varit mitt livs kärlek.

    När jag var 19-20år hände det att jag tog reda på efternamn och satt och dagdrömde om att vi skulle träffas igen, men att ta reda på adress, söka upp på sociala medier och följa deras liv i smyg osv är stalking, så det har jag inte gjort. Jag har dock gått tillbaka till där vi träffades och hoppats stöta ihop med killen igen.

    Men återigen, detta gällde när jag var riktigt ung och romantisk. Jag vet inte hur gammal du är.


    Jag nämner inte att följa någons liv. Totalt ointressant att göra det. Ditt svar är ändå lite av vad jag hoppades på dvs att man ev gör en check, dagdrömmer lite & går sedan tillbaks till gymmet, kanske samma veckodag & tid & hoppas på att den andre dyker upp igen.

    Trist att din romantiska sida försvann tycker jag.

    Innnan sociala medier tog fart såg jag en tjej alltid när jag lämnade gymmet. På exakt samma ställe. Vi hälsade. Efter ett antal månader så bestämde jag mig för att träna lite senare för att kanske få chans att snacka med henne. Ironiskt nog så hade hon tänkt liknande & bestämt sig för att träna tidigare för att få chans att få kontakt med mig. Vi sågs alltså igen men på ombytta positioner. Skrattade & stannade och prata & var tillsammans i 3 år.

    Det var kanske bättre förr. Något har hänt. Speciellt tjejer 27-40 har tappat glädjen. Troligtvis killars fel (Lika bra att jag säger det själv).
  • Sat 8 Jun 2019 15:34
    #7
    Swaziland skrev 2019-06-08 14:42:41 följande:

    Lite bättre svar men trist att du måste säga ?En majoritet av dessa är män?. Som man så är ju majoriteten av de som gjort så mot mig kvinnor men tänkte undvika att det skulle bli ännu en sådan tråd.

    Ditt svar är kort & gott nej på min fråga.

    Kanske en man på ett större jobb, gym eller liknande mer safe än en buss. Dessutom undrade jag bara om det fanns tjejer som kände sig lite bersuade av ögonblicket & var nyfikna på killen. Inte att de skulle kontakta honom.

    Detta forumet har nog för gamla människor kanske. Fast vill inte tro att det handlar om ålder. Nog bara väldigt o-nyfkna människor jämfört med den stora massan.

    Jag hade hoppats på att några tjejer skulle svara: Självklart har vi googlat som idioter efter killen men vi skulle givetvis aldrig ta kontakt. Förutom om vi trodde att det var vår livs kärlek & att vi aldrig mer kommer att stöta på den mannen någon annanstans. Detta händer ju eftersom jag haft dessa men de var ju tokstollar till töser. Fast visst borde där finnas vettiga i denna gruppen också.

    Ibland måste det ju vara ömsesidigt.

    En annan fråga som borde ställas här är: Hur många % bland Familjelivs besökare har varit med något positivt möte där någon letat upp dem? Är svaret noll för alla kvinnor & alla män tror du?


    Ja, det tåls att sägas. Och det sades ur ett samhällsperspektiv inte "jag har varit med om det här". Jättetråkigt att du blivit utsatt av kvinnor men det räcker med att kolla på statistiken vad gäller sexualbrott och ofredanden för att se att män är i slående majoritet när det gäller att "inte kunna läsa av läget". 


    Nu hade jag ett(!) exempel från en buss. Det är inte som att liknande saker aldrig hänt utöver det. Killar/män som letar upp en på sociala medier och börjar skriva händer ju typ hela tiden, men då är det en större distans jämfört med när någon lämnar grejer i ens brevinkast. Samma gäller telefon, har ju hänt x antal gånger att någon kille en hastigt träffat letat reda på ens nummer och försöker flirta via sms. Störigt och ibland obehagligt. Och detta gäller män som jag träffat på jobbet, på gymmet, i mataffären, på krogen, på hemmafester etc etc. 


    Du svarar ju nästan själv på din fråga: Dom kvinnor som letat upp dig och kontaktat dig har varit tokstollar. Och 100% av alla män som letat upp mig och kontaktat mig har varit tokstollar. Är vi inte överens om att det kan uppfattas som ett konstigt/jobbigt beteende att börja leta upp och höra av sig till folk en inte känner?
    Så om du själv helt plötsligt vill göra detta, och någon (i det här fallet jag) säger att det kan uppfattas som obehagligt/konstigt, ser du inte kopplingen? 

  • Swazil­and
    Sat 8 Jun 2019 15:42
    #8
    100wfs skrev 2019-06-08 15:34:25 följande:

    Ja, det tåls att sägas. Och det sades ur ett samhällsperspektiv inte "jag har varit med om det här". Jättetråkigt att du blivit utsatt av kvinnor men det räcker med att kolla på statistiken vad gäller sexualbrott och ofredanden för att se att män är i slående majoritet när det gäller att "inte kunna läsa av läget". 

    Nu hade jag ett(!) exempel från en buss. Det är inte som att liknande saker aldrig hänt utöver det. Killar/män som letar upp en på sociala medier och börjar skriva händer ju typ hela tiden, men då är det en större distans jämfört med när någon lämnar grejer i ens brevinkast. Samma gäller telefon, har ju hänt x antal gånger att någon kille en hastigt träffat letat reda på ens nummer och försöker flirta via sms. Störigt och ibland obehagligt. Och detta gäller män som jag träffat på jobbet, på gymmet, i mataffären, på krogen, på hemmafester etc etc. 

    Du svarar ju nästan själv på din fråga: Dom kvinnor som letat upp dig och kontaktat dig har varit tokstollar. Och 100% av alla män som letat upp mig och kontaktat mig har varit tokstollar. Är vi inte överens om att det kan uppfattas som ett konstigt/jobbigt beteende att börja leta upp och höra av sig till folk en inte känner?

    Så om du själv helt plötsligt vill göra detta, och någon (i det här fallet jag) säger att det kan uppfattas som obehagligt/konstigt, ser du inte kopplingen? 


    Jag säger väl inte det. Om du läser mina inlägg så undrar jag om ni tjejer gör det. Några vettiga tjejer? Jag har ju varit med om en vettig tjej som gjorde vad hon kunde för att ses igen men det var innan sociala medier. Ibland undrar jag varför man försöker vara tydlig på Familjeliv när folk ändå väljer att svara på annat & gärna hitta tolkningar som handlar om annat i samhället. Varför inte bara svara på frågan. Du har svarat nej. En annan har svarat delvis när hon var ung & romantisk.
  • Sat 8 Jun 2019 15:54
    #9

    Fortsätt gå till ditt gym. Är hon intresserad vet hon vart hon kan hitta dig. Besvara leende men se om hon själv tar kontakt med dig.

  • Theres­cha
    Sat 8 Jun 2019 16:04
    #10

    Är tjej. Har aldrig hänt att jag fått för mig något sådant om någon jag enbart snackat med lite på typ gymmet eller så. Däremot ser jag inget fel med att du, om du nu vet vad hon heter och telefonnumret finns på Eniro, skickar iväg ETT sms i stil med: Tycker du verkar vara en jättetrevlig tjej och det skulle vara grymt kul att träffas och snacka igen!

    Bollen ligger då hos henne och är hon intresserad lär hon svara, annars är det bara att hon låter det passera. Jag skulle blivit smickrad bara, även om jag nu inte var intresserad. Svarar hon inte får du såklart acceptera och gå vidare med ditt liv, men det är ju ganska underförstått.

Svar på tråden En flirt på gymmet. Kommer jag någonsin att träffa henne igen?