• lilla laboli­na
    Sat 8 Jun 2019 13:51
    993 visningar
    24 svar
    +7
    24
    993

    D som Dixon

    Väntar en pojk i augusti och min sambo föreslog namnet Dixon. 
    Har funderat på det och börjar gilla det mycket. Har redan en Dexter på 5 år.

    Vad tycker ni om namnet Dixon, om ni inte gillar bomba gärna med andra namn på D. Vill att bägge ska ha namn på D

  • Svar på tråden D som Dixon
  • Sat 8 Jun 2019 14:31
    #1
    -3

    Absolut inte. Uttalet är ju ungefär Dick-sson och det skulle nog många göra sig lustiga över tror jag.

  • Anonym (boob)
    Sat 8 Jun 2019 14:43
    #2
    +1

    Tycker det är ett coolt namn, lätt att uttala oxå. Sedan får du väl fundera på vilket smeknamn det kan bli men annars helt ok!

  • Anonym (M)
    Sat 8 Jun 2019 14:52
    #3
    +1

    Unikt och coolt.

  • lilla laboli­na
    Sat 8 Jun 2019 14:55
    #4
    +4
    Seven Costanza skrev 2019-06-08 14:31:58 följande:

    Absolut inte. Uttalet är ju ungefär Dick-sson och det skulle nog många göra sig lustiga över tror jag.


    Man kan ju hetra dick eller madicken.. så vad är dit problem? är du en sån vuxen som lär ungarna mobba?
  • Sat 8 Jun 2019 16:09
    #5
    -1

    Det är väldigt likt storebrors namn. I övrigt känns namnet väldigt tillgjort och dessutom malplacerat i den svenska nam- och språkfloran. Och som första säger så kommer han nog få höra ett och annat tråkigt skämt om sitt namn.

    Fler D-namn: Douglas, Dorian, Devin, Dominik, Darwin, Dean, Dimitri, Duncan, Dieter, Didrik, Danilo, Dylan, Darcy, Deston, Destmond, Donovan.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sat 8 Jun 2019 18:51
    #6
    -1
    lilla labolina skrev 2019-06-08 14:55:06 följande:

    Man kan ju hetra dick eller madicken.. så vad är dit problem? är du en sån vuxen som lär ungarna mobba?


    Självklart skulle jag aldrig kommentera det till andra, men du bad om folks åsikt och jag tror att många skulle tänka att det låter som ordet dick. Bara för att man kan heta något innebär det ju inte att man tycker det är snyggt eller något man skulle tänka sig att ge sina barn. Jag tycker att både Dick och Madicken är fula namn och jag skulle hela tiden tänka att barnet heter Kuk-sson och det är min åsikt att det vore olämpligt. Då tycker jag att fluu ger många förslag som är finare.
  • Anonym (Bull)
    Sat 8 Jun 2019 23:03
    #7
    -1
    lilla labolina skrev 2019-06-08 14:55:06 följande:

    Man kan ju hetra dick eller madicken.. så vad är dit problem? är du en sån vuxen som lär ungarna mobba?


    Ja man kan heta Dick, men sedan det fick en ny betydelse döps inga barn till detta i den engelsktalande världen, de som heter Dick är 50+. Att påtala ett namns problem på ett nätforum är inte samma sak som att mobba.

    På svenska låter Dixon som ett efternamn, har ni amerikansk påbrå eller efternamn kan det fungera, annars skulle jag välja något annat.
  • Anonym (Värmd­ö)
    Wed 12 Jun 2019 16:43
    #8
    +2

    Tycker Dixon låter coolt. Inte helt off i dagens engelsktrendiga namn.
    Passar bra ihop med Dexter, lika men inte samma.

    Andra fina namn på D. David, Doulas, Dan, Damien, Dennis, Dolph

  • Anonym (Värmd­ö)
    Wed 12 Jun 2019 16:45
    #9
    +2
    fluu skrev 2019-06-08 16:09:10 följande:

    Det är väldigt likt storebrors namn. I övrigt känns namnet väldigt tillgjort och dessutom malplacerat i den svenska nam- och språkfloran. Och som första säger så kommer han nog få höra ett och annat tråkigt skämt om sitt namn.

    Fler D-namn: Douglas, Dorian, Devin, Dominik, Darwin, Dean, Dimitri, Duncan, Dieter, Didrik, Danilo, Dylan, Darcy, Deston, Destmond, Donovan.


    På vilket sätt passar då Darwin, Dean och DIMITRI in i "den svenska namn och språkfloran"? LOL
  • Anonym (Gräsl­igt)
    Wed 12 Jun 2019 16:49
    #10

    Dixon är förfärligt. Jag tänker också på det som Dick-son, och eftersom det är HUR VANLIGT SOM HELST att barn kallar snoppen för dicken tycker jag att det är helt uteslutet. Det finns massor av andra namn på D.

Svar på tråden D som Dixon