• LitenMommy

    Ingen sammandragning vid orgasm längre

    Hej, jag väntar nu andra barnet och om allting går rätt så kommer jag föda i slutet av januari. Jag är alltså tidigt i graviditeten, vecka 7.

    Jag vill försöka undvika att jämföra min kropp med min tidigare graviditet med min son född 2017 april, men det är så svårt... Jag hade då alla klassiska symtom, ömma bröst, trötthet, växtvärk i magen, illamående och allt vad man kan tänka sig.

    Har varit gravid en gång innan också, då kände jag absolut ingenting och fick en ma i v 9 ungefär.

    Denna gången har jag spända bröst som kommer och går och är trött. Ingen växtvärk, ingen illamående... Är dock trött men även det har avtagit litegrann.

    Hittills har jag dock känt sammandragningar vid sex, men nu har till och med det avtagit!? Finns det fler kvinnor därute med lätta graviditetssymtom eller finns det någon som inte kände något speciellt i gravidmagen efter orgasm!?

    Vi har kämpat så mycket att bli gravida och jag knäcks inombords snart av all oro

  • Svar på tråden Ingen sammandragning vid orgasm längre
  • Litenfialotta

    Åh, jag förstår din oro, jättejobbigt! Jag har ungefär samma - barn i april 17, sen ett MA (ofostrig) och nu gravid med bf i januari...inte heller alls lika mkt symtom nu som när jag fick barn. Iaf inte som jag minns det. Plus några blödningar. MEN varit på två ul och det ska finnas ett foster med tickande hjärta där. Så försöker tro på det. Och symtom kan ju komma och gå, och du har ju flera andra. Hur märkte du ditt MA?

  • LitenMommy
    Litenfialotta skrev 2019-06-08 15:34:48 följande:

    Åh, jag förstår din oro, jättejobbigt! Jag har ungefär samma - barn i april 17, sen ett MA (ofostrig) och nu gravid med bf i januari...inte heller alls lika mkt symtom nu som när jag fick barn. Iaf inte som jag minns det. Plus några blödningar. MEN varit på två ul och det ska finnas ett foster med tickande hjärta där. Så försöker tro på det. Och symtom kan ju komma och gå, och du har ju flera andra. Hur märkte du ditt MA?


    Vi ska inte på UL förrän på fredag, är så orolig :(

    Grattis till er!!!!

    Jag märkte genom att mensen uteblev och tog ett test, sen kort därefter gick jag blödningar. Så då gick jag till gynakuten där det visade sig att fostret inte var livsdugligt även om hjärtat slog :( dagen därpå fick jag mer och mer blödningar
  • Twinmom13

    Jag är också ber i slutet på Jan med en graviditet bakom mig.

    Här är det tvärtom.

    Förra gången kände jag ingenting. Fick av en slump reda på att jag var gravid i v13. Och då väntade jag ändå tvillingar. Hade det inte varit för den växande magen hade jag inte trott att jag var gravid alls. Jag fattade inte att den stramande känslan i magen var värkar.

    Denna gång är jag smått illamående, bröstspänningar, ont i ligament (särskilt vid orgasm).

    Det är svårt att inte oroa sig, men det är fullt normalt att inte känna nåt.

Svar på tråden Ingen sammandragning vid orgasm längre