• Anonym (Ja)

    Varför jobbigt med ny partner direkt?

    Min man lämnade mig för någon annan nyligen, efter tio år tillsammans. Det kom väldigt plötsligt, vi har haft ett väldigt kärleksfullt förhållande ända fram till slutet, även om han nu säger att han ansträngde sig för att övertyga sig själv och mig, på slutet.

    Han påstår sig inte förstå varför jag tycker att det är extra jobbigt att han bytte ut mig mot någon annan rakt av. Han tycker att det inte borde påverka nånting, att han ville föra slut med mig oavsett, även om denna nya blev en katalysator. Jag förstår inte hur han INTE kan förstå att det är jobbigt att han blev tillsammans med någon annan i samma stund som han lämnade mig. Är jag onormal? Ska jag vara glad för hans skull att han hittat nån han trivs bättre med?

    Jag vet inte ens hur jag ska kunna förklara för honom varför det känns som en försvårande omständighet. För mig är det så självklart. Jag har försökt men han förstår inte varför det spelar någon roll att han nu direkt är med någon annan. Vad säger ni?

  • Svar på tråden Varför jobbigt med ny partner direkt?
  • Tecum

    Det är självklart att det är jobbigare att bli ratad för någon annan än om känslorna försvunnit av sig självt eller man växt ifrån varann. Men han vill inte förstå så sluta försök förklara.

  • Akira Öken

    Det blir ju en väldigt tydlig signal till föregående partner om att man är utbytbar. Håller med föregående talare: sluta försöka förklara och fokusera på dig själv och din läkning.


  • Anonym (smultron)

    Det är klart det är svårare att bli "utbytt" än bara ratad. Dock är det inte säkert han någonsin kommer att förstå det. Kanske bättre du tar stöd från andra.

    Håll ut! Det kommer bli bättre med tiden!

  • Anonym (Ja)

    Nej jag vet, jag blir bara provocerad av att han försöker förminska vad han gjort och gör mot mig genom att säga att det inte är relevant att han har en ny partner. Tycker det är så himla fult.

  • Tecum
    Anonym (Ja) skrev 2019-06-08 19:14:19 följande:
    Nej jag vet, jag blir bara provocerad av att han försöker förminska vad han gjort och gör mot mig genom att säga att det inte är relevant att han har en ny partner. Tycker det är så himla fult.
    Visst är det fult, var glad att du slapp honom. Han har dåligt samvete och intalar sig själv (och försöker med dig) att han inte gjort något fel och att du är överkänslig. Ingen vidare kille...
Svar på tråden Varför jobbigt med ny partner direkt?