• Sun 9 Jun 2019 01:25
    116 visningar
    2 svar
    2
    116

    Ni som äter träningskost/dietar

    Hej! Jag tränar styrketräning och kondition ca 4 - 5 dagar i veckan och är på det stora hela ganska nöjd med mig själv. 
    Det är bara det att jag gärna skulle vilja tighta till kroppen lite mer och få bort det sista kring magen, hur mycket jag än tränar så känns det som att jag har stannat av. 
    Jag äter vanlig mat till vardags och unnar mig någon dag på helgen.
    Nu till min fråga, vad tusan äter ni som är hälsomänniskor? 
    Jag vet många träningsnarkomaner som tex tar bort sås helt från kosten och bara sitter och käkar kyckling dagarna i ända med torrt ris, ska det behöva vara så tråkigt för att bli av med det sista fettet?
    Jag är en sucker för sås, behöver nödvändigtvis inte vara så mycket, men gärna lite i alla fall, och kött vill jag gärna också äta ibland. 

    Är det kalorier in, kalorier ut som man brukar säga? Eller spelar innehållet jättestor roll för resultaten? 

  • Svar på tråden Ni som äter träningskost/dietar
  • Sun 9 Jun 2019 05:31
    #1

    Kalorier in, kalorier ut är det som gäller.

    För min del så satsar jag stenhårt på minst 2g protein per kilo kroppsvikt, dvs minst 160g protein per dag.

    Jag har kört med kvarg till frukost, chilli con carne med ris till lunch o middag och havregrynsgröt och en proteinshake till kvällsmat.

    Detta blir ungefär 1900-2000kcal per dag.

    Försökt o ligga på 500kcal minus varje dag, det ger ca 0,5kg i viktnedgång per vecka.

    Har gått ner 7kg hitills och har väl 4-5kg kvar till min målvikt.

    Det jag upplevt är att det är lättare att äta 500kcal mindre per dag än att försöka förbränna 500kcal med hjälp av konditionsträning.

  • Anonym (Fit men inte gratis­)
    Sun 9 Jun 2019 05:58
    #2

    Alla som du ser som är sjukt fitta har tränat & ätit på sitt sätt under väldigt lång tid. Hittat hur. Fortsätt att prova dig fram. Det låter dock som att du inte riktigt är den som prioriterar formen. Det är ok men då blir det som det blir.

Svar på tråden Ni som äter träningskost/dietar