• Sun 9 Jun 2019 12:10
    850 visningar
    10 svar
    10
    850

    Varför alltid positivt sen mens?!

    Hej!

    Förra månaden hade jag 5 positiva graviditetstest, ganska svaga dock men fick sen mens. Denna månaden samma sak, hade ett svagt positivt igår men idag kom mensen. Jag fattar inte?! Varför visar alltid graviditetstesten alltid positivt och sen får jag mens? Har testat olika märken och alla visar samma liksom, börjar bli så trött på det och det är så frustrerande att tro att man är gravid och sen får man mens..år det alltså missfall jag får varje månad? Låter lite osannolikt..

    /en uppgiven tjej

  • Svar på tråden Varför alltid positivt sen mens?!
  • Sun 9 Jun 2019 12:18
    #1

    En del fortsätter ju ha mens fast att de är gravida så det kanske är läge att gå till doktorn?

  • Sun 9 Jun 2019 12:25
    #2
    Drottningen1970 skrev 2019-06-09 12:18:14 följande:

    En del fortsätter ju ha mens fast att de är gravida så det kanske är läge att gå till doktorn?


    Ja men grejen är ju att strecket är så himla himla svagt så man knappt ser det liksom..kan det vara så ändå? Borde inte strecket bli starkare i sånna fall?
  • Sun 9 Jun 2019 12:32
    #3

    Jag skulle ha gått till Gyn och få det kollat, det kan vara så att du är gravid och ändå få mens, men det kommer inte från livmodern. Om det fortfarande är bara svagt så kan det ju vara så att något inte står rätt till och att hcg nivåerna inte stiger.


    Pröva att ta ett digitalt test?

  • Sun 9 Jun 2019 12:43
    #4
    Sasu skrev 2019-06-09 12:32:16 följande:

    Jag skulle ha gått till Gyn och få det kollat, det kan vara så att du är gravid och ändå få mens, men det kommer inte från livmodern. Om det fortfarande är bara svagt så kan det ju vara så att något inte står rätt till och att hcg nivåerna inte stiger.

    Pröva att ta ett digitalt test?


    Får testa ett digitalt, förra månaden gjorde jag ett digitalt där det stod ?inte gravid?, sen tog jag ett vanligt test igen där det ännu en gång visade 2 streck fast väldigt svagt, då börjar jag fundera på om det är så lite hormoner att det inte visar på det digitala liksom? För varför ska det annars bli två streck på alla andra test? Förstår verkligen ingenting
  • Sun 9 Jun 2019 13:31
    #5

    Vilka test använder du? Om du endast får svaga streck kan det vara spökstreck. Jag fick ständigt spökstreck med RFSU men inte med några andra test som jag provat. Såhär såg mitt ut och då var jag inte gravid

  • Sun 9 Jun 2019 14:34
    #6
    angsvagen4 skrev 2019-06-09 13:31:14 följande:

    Vilka test använder du? Om du endast får svaga streck kan det vara spökstreck. Jag fick ständigt spökstreck med RFSU men inte med några andra test som jag provat. Såhär såg mitt ut och då var jag inte gravid


    Ja så såg det exakt ut! Problemet är att det ser ut exakt så med RFSU OCH clearblue, det är därför jag tycker det är så märkligt..
  • Mon 10 Jun 2019 10:47
    #7

    Tog test idag och beräknad mens imorgon, nu blir jag nervös tänk om de är lika för mig.. Att mensen kommer imorgon...

  • Mon 10 Jun 2019 11:09
    #8

    Antagligen för att du är gravid men får ?kemiska graviditeter? alltså väldigt tidiga missfall. Det är tyvärr rätt vanligt.

  • Mon 10 Jun 2019 12:05
    #9
    Littlestar78 skrev 2019-06-10 10:47:33 följande:

    Tog test idag och beräknad mens imorgon, nu blir jag nervös tänk om de är lika för mig.. Att mensen kommer imorgon...


    Jag håller tummarna! :)
  • Mon 10 Jun 2019 12:06
    #10
    Orangebeans skrev 2019-06-10 11:09:44 följande:

    Antagligen för att du är gravid men får ?kemiska graviditeter? alltså väldigt tidiga missfall. Det är tyvärr rätt vanligt.


    Jo jag vet ju att det är vanligt, tycker bara det är konstigt att det inträffat 2 månader i streck nu..gjorde en abort i januari, kan det vara ett problem för mig nu att bli gravid tänker jag?
Svar på tråden Varför alltid positivt sen mens?!