• nataliekov

    BF januari 2020 :)

    hej alla!

    jag plussade i början på maj och gick igår in i v.10.

    Finns det fler som har bf i januari 2020? :) hade varit roligt att prata med er för att jämföra och diskutera saker som händer.

    Berätta hur ni mår, hur ni plussade osv osv! :)

  • Svar på tråden BF januari 2020 :)
  • zebrans

    Följer gärna med i tråden!

    Är i v.9 (8+2). Symptom såsom ömma bröst, kissnödig och extrem trötthet. Hur mår du?

  • Cic94

    Hej! Jag är 25 år och väntar vårt första barn, imorgon går vi in i v8 och på fredag ska vi göra vul :) plussade bim-2.

  • nataliekov
    couleours skrev 2019-06-09 20:34:37 följande:

    Hej! Väntar tredje barnet i januari -20, går in i vecka 8 imorgon. Hur mår du? ????


    Vad roligt!! detta är mitt första så allting är helt nytt för mig! jag har mått bra fram tills förra veckan, då kom illamåendet.. får inte upp någon spya dock så brottas med mitt illamående
  • nataliekov
    zebrans skrev 2019-06-09 20:40:13 följande:

    Följer gärna med i tråden!

    Är i v.9 (8+2). Symptom såsom ömma bröst, kissnödig och extrem trötthet. Hur mår du?


    Grattis först och främst till graviditeten! känner igen de där symptomen.. tröttheten har tagit över mig helt och hållet. Inget illamående ännu? för mig kom det i den veckan du är i nu... så det pågår just nu för mig????
  • nataliekov
    Cic94 skrev 2019-06-09 20:50:22 följande:

    Hej! Jag är 25 år och väntar vårt första barn, imorgon går vi in i v8 och på fredag ska vi göra vul :) plussade bim-2.


    Grattis!! så himla kul! vi väntar också vårt första, så spännande!

    Hur mår du? några jobbiga symptom?

    Åh vi gjorde VUL i måndags! var så häftigt att få se bebisen och se att hjärtat slår!
  • Cic94
    nataliekov skrev 2019-06-09 21:43:15 följande:

    Grattis!! så himla kul! vi väntar också vårt första, så spännande!

    Hur mår du? några jobbiga symptom?

    Åh vi gjorde VUL i måndags! var så häftigt att få se bebisen och se att hjärtat slår!


    Ja riktigt spännande! Åh det förstår jag, så otroligt spänd över ultraljud!

    Mår lite illa när jag är hungrig, ömmande bröst och trött på eftermiddagen. Även haft ont i vänster höft sen i torsdag, fått attacker då det känns som en kniv hugger, vet inte om det beror på graviditeten eller något annat.. Hur mår du?
  • Cic94
    Hönan92 skrev 2019-06-10 14:04:52 följande:

    Hej, går med här i tråden. Väntar mitt andra barn, går in i vecka 8 idag BF 26 januari.


    Spännande! Jag har också be 26/1 enligt mina uträkningar, får se om det stämmer på ultraljudet :D
  • nataliekov
    Hönan92 skrev 2019-06-10 14:04:52 följande:

    Hej, går med här i tråden. Väntar mitt andra barn, går in i vecka 8 idag BF 26 januari.


    Välkommen! Grattis föresten :) jag har BF 10/1
  • gabriellasofie

    Hej och grattis! :) Väntar också första barnet, så spännande!!
    Gjorde första ultraljudet förra veckan och var då i 7+3, helt oroligt och se det lilla hjärtat slå. Är nu i 8+2 :) Har knappt några symptom dock, illamående vid enstaka tillfällen, molvärk då och då, extremt hungrig när jag väl blir hungrig, men inte mycket mer än så haha!

  • SolrosenH

    Hej! Jag följer gärna den här tråden.

    Jag är i v.11(10+3), mår illa på morgonen, det har jag gjort sen v.6.. hoppas det avtar.

    Ska göra Kub test och första ultraljudet på fredag hihi så spänd, är vårt första barn.

    Längtar efter att få se lilla hjärtat picka hihi

    Grattis alla till era graviditeter!

    Lycka till

  • SolrosenH

    Förresten jag har beräknat Bf 2 januari, tänk om hon/han kommer på nyårsafton, första barnet på år 2020 hihi

  • couleours

    Jag är utomlands just nu, och illamåendet har verkligen tilltagit de senaste dagarna. Så trist att inte vilja ha något att äta alls, samt att jag får yrsel av att just inte äta.. haha! Kan inte minnas att jag mådde såhär illa under mina två andra graviditeter, men min man säger att han känner igen det. Kräks dock inte, utan det sitter i halsen konstant.

    Är det någon annan som bokat in ett tidigt ultraljud på egen hand? Vi har ett inbokat på måndag, samma dag som inskrivning hos MVC sker :)

  • nataliekov
    couleours skrev 2019-06-10 17:54:54 följande:

    Jag är utomlands just nu, och illamåendet har verkligen tilltagit de senaste dagarna. Så trist att inte vilja ha något att äta alls, samt att jag får yrsel av att just inte äta.. haha! Kan inte minnas att jag mådde såhär illa under mina två andra graviditeter, men min man säger att han känner igen det. Kräks dock inte, utan det sitter i halsen konstant.

    Är det någon annan som bokat in ett tidigt ultraljud på egen hand? Vi har ett inbokat på måndag, samma dag som inskrivning hos MVC sker :)


    Hej! Åh gud vad jag känner igen mig i det du beskriver! så tråkigt att inte vilja äta, och när man vill äta är problemet VAD, haha! jag mår också så otroligt illa men får inte upp någon spya? så otroligt jobbigt!
  • gabriellasofie
    couleours skrev 2019-06-10 17:54:54 följande:

    Jag är utomlands just nu, och illamåendet har verkligen tilltagit de senaste dagarna. Så trist att inte vilja ha något att äta alls, samt att jag får yrsel av att just inte äta.. haha! Kan inte minnas att jag mådde såhär illa under mina två andra graviditeter, men min man säger att han känner igen det. Kräks dock inte, utan det sitter i halsen konstant.

    Är det någon annan som bokat in ett tidigt ultraljud på egen hand? Vi har ett inbokat på måndag, samma dag som inskrivning hos MVC sker :)


    Åh vad jobbigt! Man vill ju ändå kunna njuta när man är utomlands.. Hoppas ni har det underbart ändå. :) Märker att mitt illamående triggas igång av värmen, så störande!

    Jag bokade in mitt första ultraljud på egen hand :) även bokat in TUL om typ fem veckor
  • nataliekov
    gabriellasofie skrev 2019-06-10 17:25:27 följande:

    Hej och grattis! :) Väntar också första barnet, så spännande!!

    Gjorde första ultraljudet förra veckan och var då i 7+3, helt oroligt och se det lilla hjärtat slå. Är nu i 8+2 :) Har knappt några symptom dock, illamående vid enstaka tillfällen, molvärk då och då, extremt hungrig när jag väl blir hungrig, men inte mycket mer än så haha!


    Hej, tack och detsamma!???? åh visst var det underbart stt se att det faktiskt låg en liten knodd där inne? jag kunde knappt fatta! du har tur med att du mår bra, var tacksam

    för det!????
  • gabriellasofie
    nataliekov skrev 2019-06-10 18:21:28 följande:
    Hej, tack och detsamma!???? åh visst var det underbart stt se att det faktiskt låg en liten knodd där inne? jag kunde knappt fatta! du har tur med att du mår bra, var tacksam

    för det!????
    Sjukaste jag varit med om, känns fortfarande overkligt???

    Alltså jag är sååå tacksam, var döorolig innan första ultraljudet och VILLE ha mer symptom för att verkligen känna något. Men man får verkligen passa på och njuta så länge det varar. Lider med er som mår sämre, så grymma som kämpar er igenom det <3
  • Anonym (Fina)

    Hej! Vad trevligt att följas åt lite :)

    Jag och min man är 32 år och har en son som snart blir två år och storebror den 12 januari.

    Minns att jag mådde lätt illa under v8-12 med sonen men den här gången mår jag prima (peppar peppar) bortsett från en förlamande trötthet ibland.

    Här får vi inte se barnet först på Ul vecka 20. Seeegt men får hålla utkik efter ul-bilder här och gotta mig :)

  • Emmissss

    Hej tjejor. Jag har BF 13 januari, är i vecka 10 nu och väntar på kuben som blir 9 juli.. känns så långt kvar. Första barnet, 28 & 34 år gamla!

Svar på tråden BF januari 2020 :)