• Sun 9 Jun 2019 19:24
    3189 visningar
    113 svar
    -3
    113
    3189

    Min fru äter för dyrt!

    Hej
    Jag har gått igenom våra utgifter och sett vem som handlar vad på matkontot. Och min fru handlar allttid typ Gevalia på kaffe (bara exempel nu) när hon lika väl kunnat köpt Ica Basic. Hon köper sushi - när hon kunde köpt en sallad. Osv. Jag tjänar mer så jag ser inte det jag lägger på mig själv som ett problem, men borde inte hon äta för mindre pengar när hon drar in mindre pengar? Jag har satt ett förslag på 2500 för två vuxna/mån. Och då unnar jag mig utöver men inte på vårt gemensamma matkonto. Tycker det är rätt tänkt. Vad tycker ni? 

  • Svar på tråden Min fru äter för dyrt!
  • Mon 10 Jun 2019 21:20

    Räcker det inte med vatten och bröd


    I won't apologize for being different.
  • Mon 10 Jun 2019 23:05
    -1

    Om hon tar den i 'tvåan' regelbundet så tycker jag inte att du ska gnälla. Annars är irritationen befogad.

  • Mon 10 Jun 2019 23:48

    Oh, btw, på tal om, jag var och handlade "kött" idag till resten av veckan. Ca 600 spänn landade det på. TS skulle ju få rena rama dåndimpen.

    Och jag handlade alltså BARA "kött", inga tillbehör eller övriga ingredienser.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Mon 10 Jun 2019 23:53

    Hahaha.. Du verkar ju både blåst och snål, som inte låter din Fru äta vettig mat. Man kan ju klara sig utmärkt ensam på 18k i inkomst, så vad gaggar du om?

    Kamma till dig och börja hjälp till hemma så slipper din "sjukskriven, lågavlönade fru" dra ett större lass än hon borde. Mansgris.

    (vet att tråden är troll och ligger i sandlådan, men skulle det mot förmodan finnas ett litet korn av sanning från ts, läs ovan en gång till)

  • Tue 11 Jun 2019 00:11

    Först tänkte jag skriva; vilket as du är ts! Men sen kom jag på att vi är i Sverige.. Det är ju det här kvinnan kämpar för. Men som vanligt ska hon äta av den andra kakan samtidigt som hon ska behålla den första...

  • Tue 11 Jun 2019 11:28
    +1
    viking79 skrev 2019-06-09 19:24:41 följande:

    Hej
    Jag har gått igenom våra utgifter och sett vem som handlar vad på matkontot. Och min fru handlar allttid typ Gevalia på kaffe (bara exempel nu) när hon lika väl kunnat köpt Ica Basic. Hon köper sushi - när hon kunde köpt en sallad. Osv. Jag tjänar mer så jag ser inte det jag lägger på mig själv som ett problem, men borde inte hon äta för mindre pengar när hon drar in mindre pengar? Jag har satt ett förslag på 2500 för två vuxna/mån. Och då unnar jag mig utöver men inte på vårt gemensamma matkonto. Tycker det är rätt tänkt. Vad tycker ni? 


    Förmodligen har du valt att slösa bort ditt och vårt liv med att driva med oss, om inte så är det bara att hoppas att din fru skiljer sig så snart som möjligt, du framstår som snål, gniden, oförstående och ganska vidrig att leva med.
  • Tue 11 Jun 2019 11:40
    viking79 skrev 2019-06-09 19:24:41 följande:

    Hej
    Jag har gått igenom våra utgifter och sett vem som handlar vad på matkontot. Och min fru handlar allttid typ Gevalia på kaffe (bara exempel nu) när hon lika väl kunnat köpt Ica Basic. Hon köper sushi - när hon kunde köpt en sallad. Osv. Jag tjänar mer så jag ser inte det jag lägger på mig själv som ett problem, men borde inte hon äta för mindre pengar när hon drar in mindre pengar? Jag har satt ett förslag på 2500 för två vuxna/mån. Och då unnar jag mig utöver men inte på vårt gemensamma matkonto. Tycker det är rätt tänkt. Vad tycker ni? 


    Usch för ICA Basic.
  • Tue 11 Jun 2019 11:41
    viking79 skrev 2019-06-09 19:35:41 följande:

    Men det har jag räknat på och det är ca 2500 kronor om året på kaffe. Det är inte skäligt anser jag, kanske om hon betalde det själv. Jag dricker inte kaffe annat än på jobbet då är det gratis. Hon envisas också med att allt ska vara närordlat och ekologiskt men det är inte EKOnomiskt för mig som får betala.... 


    Gör du exakt lika mycket som din fru hemma? Om inte då betalar hon kaffet med sitt hemarbete delvis!

    Dessutom, ska din fru straffas för att kvinnor ofta får sämre lön?
  • Tue 11 Jun 2019 11:44
    FallenAngelNr1000 skrev 2019-06-11 00:11:18 följande:

    Först tänkte jag skriva; vilket as du är ts! Men sen kom jag på att vi är i Sverige.. Det är ju det här kvinnan kämpar för. Men som vanligt ska hon äta av den andra kakan samtidigt som hon ska behålla den första...


    Vi vill väl för tusan inte behandlas som skit!
    Jag kan lova dig att om jag var sjukskriven skulle min man vara extra mån om mig eftersom han älskar mig och vill att jag ska ha det bra!
  • Tue 11 Jun 2019 12:24
    +1
    viking79 skrev 2019-06-10 16:13:45 följande:

    jag lägger väldigt mycket pengar på matkostnader och jag tycker inte jag ska behöva det då jag har en fru som ändå går hemma halva dagarna och inte gör något. Det är poängen här. Om hon vill ha kaffe får hon köpa det och betala det själv. 


    Eller är det så att hon kanske gör saker som du inte ser? Det låter inte som du brukar tvätta, städa, laga mat eller diska när du kommer hem från jobbet, så jag antar att frugan gör en hel del men du tar henne för givet och uppskattar inte det hon gör. Om du börjar uppskatta henne istället för att vara så snål och missunsamm så kommer hon nog få mer energi att göra mer och tillfrisknar säkerligen mkt snabbare.

    Lite märkligt att du fokuserar på att hon köper bra mat och gott kaffe när du också skriver att hon konsumerar en del pengar på andra icke nödvändiga saker. Mår man inte bra och är frisk så är det väldigt bra att äta bra mat istället för att köpa den billigaste mest besprutade mat man hittar. Det hjälper hälsan på traven liksom.
  • Wed 12 Jun 2019 14:15

    Ts.. på meningar som lyder att din fru borde lämna dig så svarar du att "vem tar sig an en sjukskriven lågavlönad "hemmafru"... hon är nog den som ska vara glad att hon har mig"

    Jag var i din frus sits för några år sedan. Situationen var skrämmande lik faktiskt. Vi verkar lika på många punkter, jag och din fru.. vi bryr oss om djuren, att det ska vara ekologiskt, tycker inte om att träffa främmande människor osv..

    Men vet du, det fanns någon som ville ta sig an en sjukskriven lågavlönad trasa som jag var då. Och inte vem som helst, det var en man som förstod mig, förstod vem jag är, någon som jag ligger på samma nivå som mig. Någon som vet vad kärlek är. Det räckte att jag pratade med honom i 10 minuter, sen var jag fast. Så starkt var det. ..och vi är fortfarande ihop nu, 6 år senare. Sen 2 år har vi dessutom ett barn tillsammans. Så om jag var du skulle jag inte vara så säker på min sak. Din fru borde lämna dig redan idag, men hon kanske inte får kraft att göra det förrän mannen med stort M hjälper henne. 

  • Nattpo­rtier
    Wed 12 Jun 2019 14:37
    viking79 skrev 2019-06-10 16:13:45 följande:

    jag lägger väldigt mycket pengar på matkostnader och jag tycker inte jag ska behöva det då jag har en fru som ändå går hemma halva dagarna och inte gör något. Det är poängen här. Om hon vill ha kaffe får hon köpa det och betala det själv. 


    Vem städar hemma? Gör du det

    Bara för hon är hemma sjukskriven betyder det inte att hon ska svälta. Sen som sagt bara för att du är snål så behöver inte alla vara det. Man ska dricka och äta det som är gott.

    Tror inte att du handlar mat som du inte ötet
  • Nattpo­rtier
    Wed 12 Jun 2019 14:43
    Illusioner74 skrev 2019-06-12 14:15:41 följande:

    Ts.. på meningar som lyder att din fru borde lämna dig så svarar du att "vem tar sig an en sjukskriven lågavlönad "hemmafru"... hon är nog den som ska vara glad att hon har mig"

    Jag var i din frus sits för några år sedan. Situationen var skrämmande lik faktiskt. Vi verkar lika på många punkter, jag och din fru.. vi bryr oss om djuren, att det ska vara ekologiskt, tycker inte om att träffa främmande människor osv..

    Men vet du, det fanns någon som ville ta sig an en sjukskriven lågavlönad trasa som jag var då. Och inte vem som helst, det var en man som förstod mig, förstod vem jag är, någon som jag ligger på samma nivå som mig. Någon som vet vad kärlek är. Det räckte att jag pratade med honom i 10 minuter, sen var jag fast. Så starkt var det. ..och vi är fortfarande ihop nu, 6 år senare. Sen 2 år har vi dessutom ett barn tillsammans. Så om jag var du skulle jag inte vara så säker på min sak. Din fru borde lämna dig redan idag, men hon kanske inte får kraft att göra det förrän mannen med stort M hjälper henne. 


Svar på tråden Min fru äter för dyrt!