• Vattumankillen

    Ni som är eller varit gravida. Vet ni exakt datumet när du blev gravid dvs ev samlaget etc?

    Ni som är eller varit gravida. Vet ni exakt datumet när du blev gravid dvs ev samlaget etc?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är eller varit gravida. Vet ni exakt datumet när du blev gravid dvs ev samlaget etc?
  • Anonym (Isa)

    Med första barnet har jag ingen aning, vi försökte aktivt men jag trodde att vi missat ägglossningen. Det hade vi inte

    Andra barnet vet jag exakt!

  • Anonym (Påkommen)

    Jag vet typ exakt med första (ett ooop, en gång men minns inte datum då jag inte visste jag var gravid förrän v 13)

    Bäbis i magen vet jag exakt. ÄL stickor visade negativ hela cykeln så vi låg inte så mycket. BIM -1 fick jag bara ryggkänsla att ta gravtest. Förväntade negativt men ett svag streck dök upp. Då visste jag exakt tillfälle det ens kan ha skett eftersom vi bara låg en gång när jag borde haft ÄL. En av sönerna hade dessutom klivit in mitt i akten och trodde att jag blev kittlad. Haha. Så det blir en rolig historia för framtiden.

  • Mascaraklumpar

    Jag vet när ägglossningsstickan visade positivt och datumet för det närmsta samlaget i anslutning till denna - men exakt vilken dag befruktningen skedde går ju inte att veta om man inte gjort ivf.

  • Anonym (Typ)

    På ett ungefär.

    Hade sista mens 11/4. Ägglossnings test visade max fertilitet den 24/4 och vi hade sex den dagen samt några dagar innan.

    Ägget kan ju bli befruktat 24 Tim efter ägglossning (eller om det är 48tim, det sa min bm) sen kan ju testen stämma överens någorlunda så även om det visade max fertilitet den 24 så kan ju ägget ha släppt den 25/4. Så nånstans däromkring :)

Svar på tråden Ni som är eller varit gravida. Vet ni exakt datumet när du blev gravid dvs ev samlaget etc?