• Littlestar78

    Är detta test positivt?

    Hej på er.

    Behöver hjälp, är detta positivt fastän så svagt? Har bim imorgon så väldigt tidigt än isf... Hade ett MA (då en helt oplanderad graviditet) i januari och försökt sen dess utan framgång men nu kanske de tagit sig?

    Fyller dock 41 nästa månad så risken för missfall igen är väl stor plus att jag har sköldkörtelproblem..

  • Svar på tråden Är detta test positivt?
  • Littlestar78

    Ja efter några minuter va testet rätt tydligt. Jag har värk i ljumskarna och i magen så känns som mensen ska komma när som helst... Minns jag haft så med mina andra barn oxå. Livrädd nu dock att få MA igen.. Gick nästan 5 veckor med ett dött foster i magen som sen blöddes ut hemma med hjälp av tabletter.. Usch ingen rolig upplevelse..

    Mår apa inombords nu oxå, liten smula lycklig men arg, ledsen, orolig, varm.. Ja you name it, ett kaos av känslor..

  • Johanna1986

    De låter ju som positivt i alla fall att de värker:k) precis som de ska vara.

    Jag vet tyvärr allt för vän vad du gått igenom. Hade ett MA 2012. Fick ut de i v9 men fostret hade avstannat i V4. Fostersäcken va dock i v9.

    Sedan har jag blivit gravid två ggr med hormonspiral som gjort att jag nu e steril då de va utomkvedshavandeskap så va tyvungen att operera bort båda äggledarna. (Med 7 månaders mellanrum)


    Littlestar78 skrev 2019-06-10 08:52:30 följande:

    Ja efter några minuter va testet rätt tydligt. Jag har värk i ljumskarna och i magen så känns som mensen ska komma när som helst... Minns jag haft så med mina andra barn oxå. Livrädd nu dock att få MA igen.. Gick nästan 5 veckor med ett dött foster i magen som sen blöddes ut hemma med hjälp av tabletter.. Usch ingen rolig upplevelse..

    Mår apa inombords nu oxå, liten smula lycklig men arg, ledsen, orolig, varm.. Ja you name it, ett kaos av känslor..


  • Littlestar78
    Johanna1986 skrev 2019-06-10 09:03:25 följande:

    De låter ju som positivt i alla fall att de värker:k) precis som de ska vara.

    Jag vet tyvärr allt för vän vad du gått igenom. Hade ett MA 2012. Fick ut de i v9 men fostret hade avstannat i V4. Fostersäcken va dock i v9.

    Sedan har jag blivit gravid två ggr med hormonspiral som gjort att jag nu e steril då de va utomkvedshavandeskap så va tyvungen att operera bort båda äggledarna. (Med 7 månaders mellanrum)


    Nämen jag beklagar ??.

    Mitt MA upptäcktes i vecka 11, Fostret hade avstannat vecka 7...
  • Aamon

    Grattis till graviditeten!

    Jag har också sköldkörtelproblem och haft bla ett ma. Upptäcktes i v14, fostret dog i v8+4 dagen efter vi sett hjärtslag.

    Äter du Levaxin? Det enda tips jag har isf är att ha ett bra TSH. Jag hade koll på mitt TSH min senaste graviditet, höjde dosen redan när jag fått positivt test, och sitter nu med mitt regnbågsbarn (barn efter förlust) liggande bredvid <3

    Håller alla tummar för dig <3

  • Littlestar78
    Aamon skrev 2019-06-10 13:32:24 följande:

    Grattis till graviditeten!

    Jag har också sköldkörtelproblem och haft bla ett ma. Upptäcktes i v14, fostret dog i v8+4 dagen efter vi sett hjärtslag.

    Äter du Levaxin? Det enda tips jag har isf är att ha ett bra TSH. Jag hade koll på mitt TSH min senaste graviditet, höjde dosen redan när jag fått positivt test, och sitter nu med mitt regnbågsbarn (barn efter förlust) liggande bredvid <3

    Håller alla tummar för dig <3


    Tack så mycket, känns fantastiskt.

    Japp äter levaxin och min endokrinolog har kontaktat min husläkare och ordinerat täta kontroller om jag blir gravid igen vilket jag nu verkar vara så kanske bäst att kontakta vårdcentralen rätt omgående, eller? Mitt tsh ligger, enligt läkaren, bra minns dock inte exakta siffror.
  • Littlestar78
    Aamon skrev 2019-06-10 13:32:24 följande:

    Grattis till graviditeten!

    Jag har också sköldkörtelproblem och haft bla ett ma. Upptäcktes i v14, fostret dog i v8+4 dagen efter vi sett hjärtslag.

    Äter du Levaxin? Det enda tips jag har isf är att ha ett bra TSH. Jag hade koll på mitt TSH min senaste graviditet, höjde dosen redan när jag fått positivt test, och sitter nu med mitt regnbågsbarn (barn efter förlust) liggande bredvid <3

    Håller alla tummar för dig <3


    Hittade mitt senaste provsvar och TSH låg på 1.66. Har för mig de bör ligga under 2.5 för att vara optimalt va?
  • Johanna1986

    Stämmer så de e ju jätte bra:)


    Littlestar78 skrev 2019-06-11 11:09:52 följande:

    Hittade mitt senaste provsvar och TSH låg på 1.66. Har för mig de bör ligga under 2.5 för att vara optimalt va?


  • Littlestar78

    Tog ett nytt test idag , på eftermiddagen denna gång, va morgon förra gången. Visade lite tydligare nu trots eftermiddagskiss. Wiiieee va jag blir nervös och lycklig och allt på samma gång.

  • Aamon
    Littlestar78 skrev 2019-06-11 11:09:52 följande:

    Hittade mitt senaste provsvar och TSH låg på 1.66. Har för mig de bör ligga under 2.5 för att vara optimalt va?


    1.66 är perfekt. Man säger att 2.5 är optimalt att ligga under när man försöker bli gravid. Under graviditeten är det ok att ha värden upp till 4.0
Svar på tråden Är detta test positivt?