• fizzyp­op
    Mon 10 Jun 2019 18:41
    1300 visningar
    19 svar
    19
    1300

    vad är det för fel på mig??

    Jag går plötsligt upp i vikt mer och mer . Visst jag har tröst ätit ibland och  tränar inte så ofta...jag promenerar dock jättelångt varje dag.

    Men alltså det går bara uppåt nu! liksom plötsligt...

    jag dricker inte läsk, äter sällan pizza och hamburgare ,och nästan aldrig friterad mat, Visst jag äter godis och bullar och sånt ibland  men äter mestadels nyttigt tycker jag.   får man ALDRIG röra en chokladboll om man inte vill gå upp fem kilo? och se jättetjock ut ....
    Vilka sjukdomar har viktuppgång som symptom? nån som vet?

  • Svar på tråden vad är det för fel på mig??
  • fizzyp­op
    Mon 10 Jun 2019 18:52
    #2
    Aniiee skrev 2019-06-10 18:44:48 följande:

    Du har blivit äldre.

    Och ja, vill du ha den där chokladbollen så måste du antingen avstå något annat eller göra dig av med överskottet. En kaloribudget är ett bra verktyg.

    Så... hur gammal är du, vad väger du, hur äter du och hur ser din motion ut egentligen?


    mid 30s    75 kilo, har alltid varit smal som barn och tonåring även som vuxen men nu....Gråter
  • fizzyp­op
    Mon 10 Jun 2019 18:59
    #3

    Men visst finns det sjukdomar som orsakar viktuppgång?

    jag har asperger och tar även medicin tänker inte säga vilken dock. kan det bero på medicin?

    Men jag menar sjukdomar som njursjukdomar, cancer och så?

  • fizzyp­op
    Mon 10 Jun 2019 19:09
    #6
    Aniiee skrev 2019-06-10 19:05:01 följande:
    Ja, viktuppgång kan vara en bieffekt på mediciner. Dock finns inga mediciner som hjälper mot aspergers....
    jag vet det! sa inte att det var för aspergers..menade att jag också tar medicin mot en annan psykisk åkomma..jag var nog otydlig. sorry
  • fizzyp­op
    Mon 10 Jun 2019 19:22
    #8
    Sommarskuggan skrev 2019-06-10 19:19:19 följande:

    Visst kan det vara enklare att skylla på en sjukdom, men det är nog så att du helt enkelt äter för mycket. Du säger att du äter nyttigt, vad räknar du som nyttigt? För stora portioner? Godis och fika innehåller en hel del kalorier så om du vill gå ner i vikt borde du undvika det.


    tillexempel aldrig vitt bröd, bara jättegrovt tunt bröd, ägg,tonfisk,lax,olivolja,avocado,potatis, fullkornspasta...ja vad ska jag säga mer? dricker vatten aldrig nåt annat förutom nyttigt te
  • fizzyp­op
    Mon 10 Jun 2019 19:42
    #10
    Sommarskuggan skrev 2019-06-10 19:30:58 följande:
    Avokado, olja, potatis, pasta och bröd innehåller ju ändå en hel del kalorier även fast det du nämner är nyttigare än andra alternativ.
    men jag sa ju att jag INTE äter vitt bröd! det bröd jag äter är knappt bröd för det är så grovt
Svar på tråden vad är det för fel på mig??