• Orkide

    Avslutningar - firar ni

    Jag undrar hur ni firar era barns skolavslutningar alltså med familjen. Om ni gör något speciellt litet som stort.. Skriv gärna vilken årskurs barnet slutar.

  • Svar på tråden Avslutningar - firar ni
  • Anonym (äta ute)

    Vi brukar gå ut och äta middag och dottern får välja restaurang. Nu slutar hon 7:an, men så har vi gjort de flesta år. 

  • Anonym (K)

    Ååh tack. När jag var liten firades det aldrig, så jag hade inte alls tänkt på något sådant. Sonen slutar förskolan och ska börja på storskola nästa höst, klart det måste göras speciellt!

    Kanske vi kan gå ut och äta mat + efterätt. (Vi äter aldrig ute) och så kanske någon liten present eller blomma?

  • Anonym (Japp)

    Vi brukar åka och köpa en sommarlovspresent som barnen själv får välja (med ett maxbelopp). Presenten ska vara något att aktivera sig med. Sparkcykel, lego, en gunga, vattenballonger, hopprep el liknande. Och så tårta eller glass.

  • Anonym (lite)
    Orkide skrev 2019-06-10 19:45:47 följande:

    Jag undrar hur ni firar era barns skolavslutningar alltså med familjen. Om ni gör något speciellt litet som stort.. Skriv gärna vilken årskurs barnet slutar.


    Vi brukar fira med glass efter avslutningen och god middag på kvällen, hemma eller på restaurang.

    Barnen får också en sommarpresent efter avslutat skolår. Den har fokus på utomhusaktivitet och ibland får de en varsin present och ibland en dyrare sak till alla barnen.


Svar på tråden Avslutningar - firar ni