• Anonym (Skorr­)
    Mon 10 Jun 2019 23:48
    9129 visningar
    132 svar
    132
    9129

    Vad är felet i mina konversationer? (Bilddump)

    Hej!

    Jag vet inte vad jag gör för fel när jag skriver till tjejer som jag har matchat med på tinder, asså jag försöker vara trevlig, nyfiken och lite smårolig i min text men det känns ändå som om de jag skriver med tycker jag är rent av tråkig, de ställer inga motfrågor, försöker inte vara rolig eller nånting,

    Hur skriver ni intressant och roligt? är det mig det är fel på? såhär har det alltid varit så jag tror inte att jag "bara chattar med fel tjejer"

    Kolla på den här konversationen ifrån tinder 
    http://www.bilddump.se/bilder/20190610233924-2a04:ae00:2804:9d00:619e:75fc:621a:94a9.jpg

    Och sedan när vi fortsatte på snapchat så känns det som om hon tycker att jag är rent av tråkig att skriva med.
    http://www.bilddump.se/bilder/20190610234535-2a04:ae00:2804:9d00:619e:75fc:621a:94a9.jpg

  • Svar på tråden Vad är felet i mina konversationer? (Bilddump)
  • Anonym (.)
    Tue 11 Jun 2019 00:01
    #1

    Tjena, du verkar ha utseendet på din sida enligt tjejen.

    Jag är själv kille men här kommer några tips:

    Hon skrev att du är söt och direkt frågade du om hon är singel. Istället borde du ha skrivit att hon med är söt, särskilt något som du framhäver lite. Det gäller att visa att du är attraherad av henne och att du förmedlar det på ett snyggt sätt. Är hon intresserad av dig så kommer hon att vidareutveckla ert samtal. Du ska inte behöva föra och ha ansvaret för samtalet hela tiden. Då blir det one way traffic. Vidareutvecklar hon inte samtalet? Då finns inget intresse från hennes sida och du slutar svara och går till nästa.

    Se till att utmana tjejen känslomässigt i dina flörts. Du ska få henne att uppleva känslor, inga negativa dock. Hon ska bli nyfiken på dig och tänka på dig då ni inte skriver. Sen efter hand är du rak och tydlig i kommunikation, ställ inga onödiga eller tråkiga frågor.

    Sen en annan sak är viktig. Du ska vara framgångsrik och förmedla det på ett sätt som inte verkar högmodigt eller nonchalant. Med framgångsrik menar jag inte pengar. Menar istället intressen som är intressanta som du är väldigt bra på, eller att du är händig, eller bra på att laga mat, bra på jobbet. Du ska vara ambitiös i ditt yrke och sikta högt. Även om du kanske har ett vanligt jobb ska du anstränga dig och aldrig ge upp. Då ser tjejer potential i att du är ambitiös i andra saker.

    Sen ska du absolut behandla tjejen bra, ge henne uppmärksamhet. Hon är solen och du ska snurra kring henne (senare i relationen när ni har kommit varandra nära), absolut inte till en början. Hon å andra sidan ska respektera dig och ni ska ha det jämställt. Du är en man med karaktär. Dina löften hålls och du kommer alltid i god tid och är trevlig och hjälpsam mot alla. Du är stark och vid dig ska hon känna sig trygg.

    Hoppas det hjälpte lite grann!

  • Anonym (Haha)
    Tue 11 Jun 2019 00:08
    #2
    +4

    Vad är det här. Varje mening ni skriver startar eller slutar med "haha". Sluta genast med det!

  • Tue 11 Jun 2019 00:08
    #3

    Tja. Det är smaklöst att del amed sig av en privat konversaion där man direktkopierar andra parten i privat/nejtingsammanhang. 


    Jag tänker rapportera inläggen för tjejens skull. Inte för att de är osmakliga, men för att det är Alldeles för lätt att känna igen privatpersonen. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (....)
    Tue 11 Jun 2019 00:12
    #4
    DeathByPickles skrev 2019-06-11 00:08:42 följande:

    Tja. Det är smaklöst att del amed sig av en privat konversaion där man direktkopierar andra parten i privat/nejtingsammanhang. 

    Jag tänker rapportera inläggen för tjejens skull. Inte för att de är osmakliga, men för att det är Alldeles för lätt att känna igen privatpersonen. 


    Det är ju varken bilder eller massa detaljer i konversationen. Tycker det är rätt rimligt maskat. Inte alls utlämnande.
  • Tue 11 Jun 2019 00:13
    #5

    Håller också med "haha" ovan. 


     


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Tue 11 Jun 2019 00:17
    #6
    -1
    Anonym (....) skrev 2019-06-11 00:12:09 följande:
    Det är ju varken bilder eller massa detaljer i konversationen. Tycker det är rätt rimligt maskat. Inte alls utlämnande.

    Fast det är en direktciterad konversation som jag antar att hon inte alls tänkt dela med hela internätet egentligen, och om jag vore inne på Tinder och sett hennes profilbild samt den här suddade konversationen är jag rätt övetygad om att jag skulle kunna dra en rätt omedelbar parallell. 


    Det är inte okej. Inte alls. 


    Varför inte bara klippa bort profilen helt och hållet, till exempel, och sammanfatta konversationen?


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (Skorr­) Trådstartaren
    Tue 11 Jun 2019 00:40
    #7
    Anonym (Haha) skrev 2019-06-11 00:08:14 följande:

    Vad är det här. Varje mening ni skriver startar eller slutar med "haha". Sluta genast med det!


    Jo det är mycket möjlig att det kan anses omoget men det kan ju omöjligt vara en dealbreaker eftersom att hon själv göra samma sak? måste bero på något annat tänker jag - typ att jag är rent av ointressant eller liknande?
    DeathByPickles skrev 2019-06-11 00:17:21 följande:

    Fast det är en direktciterad konversation som jag antar att hon inte alls tänkt dela med hela internätet egentligen, och om jag vore inne på Tinder och sett hennes profilbild samt den här suddade konversationen är jag rätt övetygad om att jag skulle kunna dra en rätt omedelbar parallell. 


    Det är inte okej. Inte alls. 


    Varför inte bara klippa bort profilen helt och hållet, till exempel, och sammanfatta konversationen?



    även om hon skulle känna igen konversationen så är det ingen annan är hon och jag som vet om att hon skrivit det där, totalt anonymt.
  • Anonym (Skorr­) Trådstartaren
    Tue 11 Jun 2019 00:42
    #8
    DeathByPickles skrev 2019-06-11 00:17:21 följande:

    Fast det är en direktciterad konversation som jag antar att hon inte alls tänkt dela med hela internätet egentligen, och om jag vore inne på Tinder och sett hennes profilbild samt den här suddade konversationen är jag rätt övetygad om att jag skulle kunna dra en rätt omedelbar parallell. 


    Det är inte okej. Inte alls. 


    Varför inte bara klippa bort profilen helt och hållet, till exempel, och sammanfatta konversationen?


    dessutom så kommer bara bilddumparna ligga uppe i 72timmar sedan tas dom automatiskt bort, du behöer inte oroa dig :)
  • Tue 11 Jun 2019 01:06
    #9
    +1

    Det där med att starta varje mening med "haha" fick mig att tro att ni är runt 14?

    Jag tycker ingen av er verkar intresserad av den andre.

  • Anonym (Tjej)
    Tue 11 Jun 2019 01:19
    #10
    +5

    Du är såååååå på. Nu vet jag ju inte hur lång tid det går mellan era inlägg men när man läser det så här i en följd så känns det nästan som ett förhör.

    Sen när ni byter till Snap är du ju först snokig och har synpunkter på hennes poäng, det skulle jag dra öronen åt mig på. Och sen när hon ställer en fråga (om var man ser poängen) så är du dryg och säger att det borde hon veta. Då hade hon ju inte frågat, så det är en sjukt dryg kommentar. Jag skulle ha slutat skriva efter det svaret. Hon bjöd dig på en möjlighet att vara trevlig och hjälpsam, men du uppträder som typ hennes lillebror. Osexigt.

    Sen är det ALLDELES för mycket Haha. Om du vill uppfattas som lite äldre än 14 år borde du halvera antalet.

Svar på tråden Vad är felet i mina konversationer? (Bilddump)