• Tue 11 Jun 2019 00:38
    515 visningar
    8 svar
    8
    515

    Raka könshåret

    Har problem när jag rakar könshåret. Jag kan absolut inte raka mer än en gång i veckan, för det blir bara irriterat och blir fortfarande en massa vasst kvar, Det blir dessutom alltid kvar massa svarta prickar, och börjar nästan alltid att blöda lite. Blir också ofta massa röda prickar efteråt och får lätt inåtväxande hårstrån. Brukar använda balsam när jag rakar, och någon Gillette Fusion-rakhyvel (ja, e för män, men tänker att det väl borde funka bra med tanke på att hårstråna där nere är i liknande tjocklek som männens ansiktshår?) Skrubbar också med en "duschpuff" varje gång jag duschar, och både före och efter jag rakar mig. 
    Är det någon som har tips? 

  • Svar på tråden Raka könshåret
  • Tue 11 Jun 2019 09:27
    #4
    Aniiee skrev 2019-06-11 03:37:56 följande:

    Är det någon som har tips? 

    Ja.

    Sluta raka.


    Anonym (Hanna) skrev 2019-06-11 05:22:53 följande:

    Sluta råka dig. Inte värt med så mycket besvär. Jag har en liten trimmer från Veet som jag trimmar med, funkar fint


    Om "sluta raka" hade varit ett alternativ hade jag väl inte ens bett om tips. Gillar den lena känslan, och har dessutom mycket hår på ett stort område så det sticker ut överallt när man har badkläder nu på sommaren.

    Har också en veet-trimmer men den klipper inte alls tillräckligt kort, och då blir det bara vasst som har sönder trosorna och sticker ut genom bikinitrosorna
    BernieLollo skrev 2019-06-11 06:01:20 följande:

    Vaxa, jag hade liknande problem (förutom att skrubb bara gjorde allt värre) innan jag började gå och få det vaxat med sockervax. Inget som kliar eller blir kvar och inga finnar eller inåtväxta strån.


    Har provat vaxa några gånger, men gör så in i helvetes ont och blir öm resten av dagen. Gå till en salong för att få det gjort blir alldeles för dyrt också, och tänker inte låta okända människor se mig naken, så tyvärr. Skulle vilja vaxa egentligen för så mycket enklare (vaxar armhålorna, bästa jag gjort) men det liksom går inte där nere
  • Tue 11 Jun 2019 09:27
    #5
    Aniiee skrev 2019-06-11 03:37:56 följande:

    Är det någon som har tips? 

    Ja.

    Sluta raka.


    Anonym (Hanna) skrev 2019-06-11 05:22:53 följande:

    Sluta råka dig. Inte värt med så mycket besvär. Jag har en liten trimmer från Veet som jag trimmar med, funkar fint


    Om "sluta raka" hade varit ett alternativ hade jag väl inte ens bett om tips. Gillar den lena känslan, och har dessutom mycket hår på ett stort område så det sticker ut överallt när man har badkläder nu på sommaren.

    Har också en veet-trimmer men den klipper inte alls tillräckligt kort, och då blir det bara vasst som har sönder trosorna och sticker ut genom bikinitrosorna
    BernieLollo skrev 2019-06-11 06:01:20 följande:

    Vaxa, jag hade liknande problem (förutom att skrubb bara gjorde allt värre) innan jag började gå och få det vaxat med sockervax. Inget som kliar eller blir kvar och inga finnar eller inåtväxta strån.


    Har provat vaxa några gånger, men gör så in i helvetes ont och blir öm resten av dagen. Gå till en salong för att få det gjort blir alldeles för dyrt också, och tänker inte låta okända människor se mig naken, så tyvärr. Skulle vilja vaxa egentligen för så mycket enklare (vaxar armhålorna, bästa jag gjort) men det liksom går inte där nere
  • Tue 11 Jun 2019 09:41
    #7
    Anonym (annat) skrev 2019-06-11 09:34:20 följande:

    Om du inte vill sockra så använd rakgel, finns för känslig hud osv..

    och köp en rakhyvel för kvinnor! typ Venus eller dyl. Sen efter att du rakat så lägg på deodorant, allts¨å såndär rollon deo, funkar mot röda prickar.

    Jag har sockrat men kör också rakning mellan varven. Fördelen med sockringen är att det blir mindre o mindre hår, och det gör inte lika ont efter ett tag, eftersom rötterna inte sitter lika hårt.


    Om jag bara hade klarat smärtan vid sockring där... Sockrar i armhålorna och önskar jag kunde göra det på hela kroppen! Hahaha

    Men tack för tipsen, får ta en liten shoppingrunda snart då
Svar på tråden Raka könshåret