• Tue 11 Jun 2019 11:15
    348 visningar
    6 svar
    6
    348

    Gravid eller väldigt skengravid??

    Hej alla kloka människor, jag behöver er hjälp! Min mens är sen och jag är på BIM+11. Jag har en menscykel på snitt 34 dagar vilket borde bli 31a Maj då jag hade mens sist 28e april. När jag gick förbi det datumet tyckte min Flo app att jag skulle ha mens 3e juni men det känns på tok för sent..

    Jag tog två gravtest i BIM+4, ett i BIM+5 (morgonurin) och ett i BIM+8 (morgonurin) men alla var negativa, tog RFSUs röda stickor. Problemet är att jag har varit skengravid förut och de gånger jag fått ett negativt test har mensen kommit som ett brev på posten inom ett dygn, ibland bara en timma efter, men den är helt utom sikte. Jag har alltid jätteont i tuttarna och den typiska mensvärken en vecka innan jag ska ha mens men jag känner ingenting sånt.

    Däremot har jag det jag tror är riktiga symptom på graviditet: stickningar i livmodern, känns som att någon sticker mig med en nål då och då, aldrig känt så förut. Molvärk i livmodern och i äggstockarna. Jätte ömma bröstvårtor. Gasig i magen. Kissar väldigt ofta.

    Jag har ju läst om de som är låghormonare som inte plussat förrän BIM+12 eller så och att det kan vara så att man blev gravid betydligt mycket senare än vad man trott. Tilläggas vill att jag har 0 koll på när jag hade ÄL för vi har inte planerat en graviditet, sambon och jag, men den är väldigt välkommen om det skulle vara så. Jag har haft bebisfeber så länge jag kan minnas. Jag är 23 år gammal, stadig partner i 4 år. Jag har aldrig varit gravid innan, har kört oskyddat med sambon i alla 4 år och med exet i 2,5 år innan det utan att någonsin ha blivit gravid...

    Jag ska ta ett nytt test i slutet av denna vecka då jag är BIM+14, får bli ett clearblue test, får se vad det visar. Men vad tror ni?

  • Svar på tråden Gravid eller väldigt skengravid??
  • Wed 12 Jun 2019 17:13
    #1

    Ingen som har något svar?

  • Fri 14 Jun 2019 11:20
    #4

    Testet var ju såklart negativt... Får kontakta gyn på måndag och höra vad dom säger, det är nått som inte stämmer. Mensen är helt utom sikte och har fortfarande konstiga symtom. Kanske är sjuk?

Svar på tråden Gravid eller väldigt skengravid??