• Tue 11 Jun 2019 11:33
    198 visningar
    3 svar
    3
    198

    Svullen blygdläpp, vad har hänt??

    Hjälp, någon som vet vad detta kan vara?? Ska såklart ringa Kvinnohälsan imorgon för deras telefonkö var full imorse. Och VC kunde inte svara på detta förstås. 


    Jag har haft svampinfektioner från och till i fleeera år. Även fått det bekräftat av läkare. Har använt Pevaryl och Canesten. Canesten bytte jag till för kanske ett halvår sedan och upplevde den mildare. 


     


    Igår började det klia igen. Kan tillägga att jag är gravid i vecka 10.
    Blir tyvärr att man kliade lite om natten. Och imorse kändes det konstigt mellan benen. Så jag kollade på toaletten. Ena blygdläppen är då dubbelt så stor som den andra. Svullen, hård och liksom kompakt. Vad har  hänt?


    Har aldrig fått såhär förut med svamp, utan då brukar det vara klåda och bägge blygdläppar svullar liiite. Men denna är nu dubbelt så stor..
    Ingen "knöl" eller finne eller vad jag kan känna. Hela den är liksom bara dubbelt så stor och svider =(( 

    Ska ringa imorgon direkt men någon som vart med om liknande som kan lugna med mig att detta kommer gå över? Tips? 


    Fick tips av VC att lägga canesten, men verkar inte hjälpa ett dugg. 

  • Svar på tråden Svullen blygdläpp, vad har hänt??
  • Tue 11 Jun 2019 12:13
    #1

    Du har säkert kliat så mkt att det blivit som ett blåmärke eller hur man ska säga. Svullnaden beror alltså på att flera små blodkärl har gått sönder när du kliat. Det lägger sig säkert om nån dag.

  • Wed 12 Jun 2019 20:49
    #2

    Kan ju också vara åderbråck där nere. Det är vanligt då du är gravid

  • Anonym (Kagä)
    Wed 12 Jun 2019 21:10
    #3

    Svamp helt enkelt. Ingen fara, svullnaden lägger sig :)

Svar på tråden Svullen blygdläpp, vad har hänt??