Inlägg från: Anonym (Tant Hedvig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tant Hedvig)

    Vilken glassbil skall jag rita?

    Hej ts!!

    Jag kommer ihåg din fina teckning från förra gången och jag skulle jättegärna svara, men jag kan inte se dina bilder. Kan du försöka lägga upp dem igen? Förra gången gick det ju jättebra så du kan ju gå tillbaka och se hur du gjorde då med bilderna.

    .

  • Anonym (Tant Hedvig)

    Hej ts!

    Se nu gick det ju jättebra med bilderna och vilken fin teckning du ritade igen, nu kan verkligen det här med glassbilarna, så många detaljer.

    Jag tycker du skall rita båda bilarna som du har på fotona den översta har lite speciellt i grillen medan den understa är liksom lite annorlunda på taket med högtalarna.

    Sedan undrar jag om du inte kan rita även:
    - Trudeluttglassbilen (jättefin gul bil, men ringsignalen låter som en dålig kopia av orginalets Hemglassbils signal.

    - En amerikansk glassbil (de brukar ofta vara med i tv-serier och filmer, och vad jag har sett är de vita och så har de liksom skjutglas-fönster på sidorna så en gubbe kan liksom stå inne i bilen och lämna ut glass inifrån bilen genom fönstret, ibland har dessa bilar en liten markis också, finns massor av bilder på nätet, bara googla på "amerikansk glassbil")

    Och så vill vi självklart här få se bilderna när du är klar.

  • Anonym (Tant Hedvig)

    Jo sedan undrar jag om du kan rita en hemglassbil där själva det blåa H:et, det stora märket, på sidan är liksom på snedden på sidan.

    Bildresultat för hemglassbil

Svar på tråden Vilken glassbil skall jag rita?