• Tue 11 Jun 2019 11:35
    845 visningar
    12 svar
    12
    845

    När börjar gravidsymptomen att komma?

    Hej allihopa! Jag plussade i fredags och enligt Preglife är jag i vecka 4 + 4 nu. Redan veckan innan gravtestet hade jag som mensvärk och var galet öm i tuttarna. Fortfarande öm i brösten, men knappt någon mensvärk. Har inte börjat må illa än och visst, jag kanske är lite tröttare än vanligt men inget mer. När kommer symptomen? Nästan så jag VILL må lite illa och kräkas för att det ska kännas mer konkret. Är första barnet för oss och jag är livrädd för att det inte ska bli något... 


    28 år, förlovad. Precis plussat.
  • Svar på tråden När börjar gravidsymptomen att komma?
  • Tue 11 Jun 2019 12:29
    #1

    Det är väldigt individuellt.

    Ömma bröst, illamående, kräkningar, hormonsvägningar, mensvärk, blödningar....vissa kvinnor känner inget alls.

    Det varierar från kvinna till kvinna men du nämner ju att du redan känner av en del symptom så det är ju bra :)

  • Tue 11 Jun 2019 13:30
    #2

    Ptja. Du kan ju antingen bli sjukskriven för alla symptom eller gå som mig helt symptomfri fram tills du känner buffar och sparkar. Det är så olika från person till person.

    För mig blev det inte verkligt förrän det började sparka där inne, är i vecka 25 nu. :) Lycka till med din graviditet.

  • Tue 11 Jun 2019 14:09
    #3

    Vissa får bara några enstaka symptom, var glad att du slipper illamåendet, värsta 22 veckorna i mitt liv kan jag säga!

  • Wed 12 Jun 2019 12:10
    #4

    Tack för era svar. Även om jag förstår att varje graviditet är olika och att vissa inte känner någonting så letar jag efter alla tecken som visar på att det är något där inne och att allt går som det ska. Återigen, tack för era svar :)


    28 år, förlovad. Precis plussat.
  • Thu 13 Jun 2019 19:39
    #5

    Jag har inte mått illa en enda gång är i vecka 11 nu.

    Bara extremt trött , molvärk , ömma bröst och humörsvängningar

  • VSG
    Sun 16 Jun 2019 18:20
    #6

    Mina första symtom kom jättesnabbt, med ömma bröst, ungefär i vecka fyra måste det ha varit. Är nu i vecka tio, går in i vecka elva imorgon. Jag har sedan 20 maj varit sjukskriven pga gravidillamående, och det är väl det värsta symtomet jag känner av. Sen är jag även trött, däremot vet jag ej om det är pga min medicin eller eftersom att jag faktiskt ÄR trött Obestämd

  • Mon 24 Jun 2019 19:30
    #7

    Hej!

    Hade samma tidiga symptom som du, molvärk och ont i brösten.
    Är nu i v.7 och har haft illamående sedan ca 1 vecka tillbaka.

    /örebroaren

  • Mon 24 Jun 2019 20:23
    #8

    Har för mig att det är ca 75 % som blir illamående?

    Och det brukar bryta ut i vecka sex eller sju. Förstår att du oroar dig men illamåendet är för väldigt många en riktigt j-a pina, så passa på och njut nu för antagligen kommer du att må sämre snart. ;)

  • Tue 25 Jun 2019 12:47
    #9

    Jag är i V.12 nu och min värsta vecka var v.8 innan dess mådde jag bara bra. Mår fortfarande helt OK, mest trött och hungrig. Aldrig spytt. Men måste äta regelbundet annars kan man må illa.

  • Tue 25 Jun 2019 12:48
    #10
    Örebroaren91 skrev 2019-06-24 19:30:31 följande:

    Hej!

    Hade samma tidiga symptom som du, molvärk och ont i brösten.

    Är nu i v.7 och har haft illamående sedan ca 1 vecka tillbaka.

    /örebroaren


    Lika gamla samma stad, kul! :)
  • Tue 25 Jun 2019 12:50
    #11

    Jag var lika ivrig som dig att börja må illa. Var orolig när jag passerade v.5 utan illamående. I mitten av v.6 kom det utan förvarning. Visste dessvärre inte hur jobbigt det skulle bli. Jag fick förjävligt illamående och spydde flera ggr om dagen fram tills v.20.

    Alla mår inte illa, så det behöver inte betyda något alls. Jag skulle verkligen råda dig till att njuta av ditt mående för krämpor kommer. Du är väldigt tidig med.

  • Tue 25 Jun 2019 19:16
    #12

    Tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Nu kan man lätt säga att jag mår illa... Har dock inte spytt ännu och hoppas jag slipper. Men såå jag längtar tills jag mår bra igen, haha. Alltid är det något :) Men så länge det går bra inne i magen så!


    28 år, förlovad. Precis plussat.
Svar på tråden När börjar gravidsymptomen att komma?