• Tue 11 Jun 2019 12:55
    520 visningar
    2 svar
    2
    520

    snälla hjälp.

    Hej!

    Det är så att jag har en skuld på ungefär 122.000 kr.  Jag mår mycket dåligt över detta och har endast mig själv  att skylla då jag  betett mig på ett väldigt mycket dumdristigt sätt  när jag mådde dåligt innan jag träffade Sambo.  Min sambo är medveten om min skuldsituation.

    Saken är den att av dessa 122.000 kr så      har ett gammalt medlemslån från banken gått till kronofogden på en summa på 100.000.

     Min sambo är villig att hjälpa mig att ta lån och borga för det lånet om banken går med på detta. 

    Min fråga är nu om vi kontaktar banken tror  ni att de skulle gå igenom att jag får ett nytt lån och baka in alla dessa skulder i ett lån igen om min sambo är borgensman för lånet?  Han kommer ju då att stå för lånet i tre år tills mina anmärkningar är borta och jag själv kan ta över lånet antar jag? 

    tacksam för svar.

  • Svar på tråden snälla hjälp.
  • Prakti­sk58
    Tue 11 Jun 2019 12:58
    #1

    Kanske han kan ta ett lån, med dig som medlånare

  • Tue 11 Jun 2019 13:12
    #2

    Om du har jobb är 122 000 kr inga pengar om du inte har dyra omkostnader eller massa ungar. Om du dessutom delar dina kostnader för bostad etc nu så måste du kunna betala av dem ganska så fort.


     

Svar på tråden snälla hjälp.