• Anonym (FAAAA­AAAAAA­AAAAAA­AAAAAA­AN!!!!­!!!!!)
    Tue 11 Jun 2019 13:01
    1392 visningar
    61 svar
    -9 +1
    61
    1392

    Vi fick en dotter - hade sett fram emot en pojke

    Är så jävla besviken. Hade sett fram emot en pojke, och nu blev det en flicka istället. Jag har alltid velat ha en pojk, allt annat än en pojke har varit uteslutet och nu blev det en flicka. Skrikandes

    Jag förstår hur det låter, men jag har verkligen bara sett fram emot en pojk, inte ett flickbarn. Jag kommer säkert få massa skit här bland alla "goda människor", men jag måste verkligen skriva efter mig efter denna pers, för jag ville inte ha en flicka. 
    Jag var helt övertygad och säker på att det skulle bli en pojk. FAAAAAAAAAAAN!

    Min fru är inte purung precis och detta var vårt andra barn, och mycket troligt vårt sista barn då hon inte vill ha fler barn. Även första barnet är flicka. 

    Jag älskar min första dotter och kommer älska även vår nya dotter, men jag ville ha en kille. Sedan tanken först kom på att skaffa barn så var pojke det jag såg framför mig.

    Fan vad trött man är på detta. Och så ska man springa runt och hålla god min och låtsas som att man är överlycklig nu också bland alla släktingar och vänner.

  • Svar på tråden Vi fick en dotter - hade sett fram emot en pojke
  • Anonym (***)
    Tue 11 Jun 2019 23:03
    #21
    +1

    Var det inte Zlatan som sade att riktiga män får pojkar?

  • Anonym (Under­hållan­de familj­eliv)
    Tue 11 Jun 2019 23:39
    #22
    -1 +1

    Åh vad jag älskar familjeliv. Det finns så sjukt många trådar på detta forum skapade av kvinnor som inte klarar av att de inte fick en dotter. Dessa daltas det med i all oändlighet. Det finns till och med trådar där folk ska åka till andra länder och selektera fram ett flickembryo för längtan är så stor, detta är helt horribelt såklart, men när en man vädrar liknande känslor då tar det hus i helvete. Humor.

  • Anonym (Nina)
    Tue 11 Jun 2019 23:46
    #23
    +3
    Anonym (Underhållande familjeliv) skrev 2019-06-11 23:39:02 följande:

    Åh vad jag älskar familjeliv. Det finns så sjukt många trådar på detta forum skapade av kvinnor som inte klarar av att de inte fick en dotter. Dessa daltas det med i all oändlighet. Det finns till och med trådar där folk ska åka till andra länder och selektera fram ett flickembryo för längtan är så stor, detta är helt horribelt såklart, men när en man vädrar liknande känslor då tar det hus i helvete. Humor.


    Visa gärna exempel på dessa trådar. De jag har sett har exakt likadana svar som i denna.
  • Anonym (Q)
    Tue 11 Jun 2019 23:54
    #24
    Anonym (FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!) skrev 2019-06-11 13:01:02 följande:

    Är så jävla besviken. Hade sett fram emot en pojke, och nu blev det en flicka istället. Jag har alltid velat ha en pojk, allt annat än en pojke har varit uteslutet och nu blev det en flicka. Skrikandes

    Jag förstår hur det låter, men jag har verkligen bara sett fram emot en pojk, inte ett flickbarn. Jag kommer säkert få massa skit här bland alla "goda människor", men jag måste verkligen skriva efter mig efter denna pers, för jag ville inte ha en flicka. 
    Jag var helt övertygad och säker på att det skulle bli en pojk. FAAAAAAAAAAAN!

    Min fru är inte purung precis och detta var vårt andra barn, och mycket troligt vårt sista barn då hon inte vill ha fler barn. Även första barnet är flicka. 

    Jag älskar min första dotter och kommer älska även vår nya dotter, men jag ville ha en kille. Sedan tanken först kom på att skaffa barn så var pojke det jag såg framför mig.

    Fan vad trött man är på detta. Och så ska man springa runt och hålla god min och låtsas som att man är överlycklig nu också bland alla släktingar och vänner.


    Äh, var ärlig med folk. Mycket trevligare så. Gläds åt barnet men sura över att det blev en flicka. Inget konstigt med det.


    Sen får du ju övertala frugan att skaffa ett till barn! Alla borde få 3 barn. Så att man inte bara ersätter sig själv, Skrattande

  • Anonym (Under­hållan­de familj­eliv)
    Tue 11 Jun 2019 23:58
    #25
    -1 +1
    Anonym (Nina) skrev 2019-06-11 23:46:12 följande:

    Visa gärna exempel på dessa trådar. De jag har sett har exakt likadana svar som i denna.


    Du får söka specifikt efter typ "längtan efter en dotter" eller liknande så kommer det upp spaltmeter. Jqg har intresserat mig för ämnet så läst mycket här på familjeliv, du får tro mig att det är rn helt annan ton. Såklart finns vettiga människor som ryter ifrån även där men inte majoriteten. Läs även peppet i trådarna om PGD.

    Det är alltså ok att som kvinna vilja ha en dotter så mycket att man blir ledsen över sin pojke och att åka och fixa en dotter utomlands med hjälp av genetisk selektion i labbet. Hm.
  • Anonym (Wonde­rwall)
    Wed 12 Jun 2019 00:08
    #26

    Jag kände likadant fast tvärtom - längtade efter en dotter. Men min son visade sig vara det klokaste,roligaste och bästa barn jag kunde önska mig. Inför andra barnet var jag inte alls lika rädd längre, för jag visste att jag skulle älska mitt barn oavsett. Du har ju redan en dotter och vet hur fantastiskt det kan vara.

    Vad är det du längtar efter med en son?

  • Anonym (Nina)
    Wed 12 Jun 2019 00:19
    #27
    Anonym (Underhållande familjeliv) skrev 2019-06-11 23:58:58 följande:

    Du får söka specifikt efter typ "längtan efter en dotter" eller liknande så kommer det upp spaltmeter. Jqg har intresserat mig för ämnet så läst mycket här på familjeliv, du får tro mig att det är rn helt annan ton. Såklart finns vettiga människor som ryter ifrån även där men inte majoriteten. Läs även peppet i trådarna om PGD.

    Det är alltså ok att som kvinna vilja ha en dotter så mycket att man blir ledsen över sin pojke och att åka och fixa en dotter utomlands med hjälp av genetisk selektion i labbet. Hm.


    Så du har alltså inga exempel att visa. Okej. Som sagt, i de trådar jag har sett ser kommentarerna exakt likadana ut som i den här. Det är ingen skillnad.

    Sen är det väl inget fel med PGD? Tekniken finns och har man pengarna är det väl bättre att gå den vägen än att skaffa unge efter unge tills det blir ?rätt?.
  • Anonym (Minna­)
    Wed 12 Jun 2019 01:14
    #28
    +1

    Fy fan vad arg jag blir på såna här inlägg. Vad glad över att ni överhuvudtaget kan få barn. Jag har haft 6 missfall

  • Anonym (Skärp dig)
    Wed 12 Jun 2019 01:53
    #29
    +1
    Anonym (FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!) skrev 2019-06-11 13:01:02 följande:

    Är så jävla besviken. Hade sett fram emot en pojke, och nu blev det en flicka istället. Jag har alltid velat ha en pojk, allt annat än en pojke har varit uteslutet och nu blev det en flicka. Skrikandes

    Jag förstår hur det låter, men jag har verkligen bara sett fram emot en pojk, inte ett flickbarn. Jag kommer säkert få massa skit här bland alla "goda människor", men jag måste verkligen skriva efter mig efter denna pers, för jag ville inte ha en flicka. 
    Jag var helt övertygad och säker på att det skulle bli en pojk. FAAAAAAAAAAAN!

    Min fru är inte purung precis och detta var vårt andra barn, och mycket troligt vårt sista barn då hon inte vill ha fler barn. Även första barnet är flicka. 

    Jag älskar min första dotter och kommer älska även vår nya dotter, men jag ville ha en kille. Sedan tanken först kom på att skaffa barn så var pojke det jag såg framför mig.

    Fan vad trött man är på detta. Och så ska man springa runt och hålla god min och låtsas som att man är överlycklig nu också bland alla släktingar och vänner.


    Det är dina spermier som bär med sig de gener som bestämmer könet... 


    I vilket fall som helst som en som sitter här efter 4 år av försökande där man nyligen fått reda på att det kommer inte kommer funka och man aldrig kommer kunna få biologiska barn så känns ditt problem som ett verkligt I-landsproblem. du har två underbara barn... Tacka din lyckliga stjärna... och kom ihåg att könet spelar ingen som helst jävla roll i slutändan. Finns inget som du inte kan göra med en dotter som du kunde gjort med en son! 


    Så skärp dig nu. 

  • DanneH­ade
    Wed 12 Jun 2019 02:00
    #30
    Anonym (N) skrev 2019-06-11 15:10:58 följande:

    Vad är det du inte kan göra med en dotter som du kan göra med en son?


    Jämföra könsstorlek.
Svar på tråden Vi fick en dotter - hade sett fram emot en pojke