• Tue 11 Jun 2019 21:01
    305 visningar
    2 svar
    2
    305

    Någon som har haft 2 helt olika graviditeter?

    Hej!

    Har en fundering. Är det någon som haft fler graviditeter där dom skiljer sig mycket ifrån varandra? Exempelvis att med första graviditeten så hade man typ alla symtom, man hade utebliven mens, ömma bröst, illamående osv. Medan med andra graviditeten kanske haft ?mens?, inga ömma bröst och inga andra symtom som då gjort att ni inte vetat om att ni är gravida?

  • Svar på tråden Någon som har haft 2 helt olika graviditeter?
  • Anonym (2 grav)
    Sat 15 Jun 2019 20:17
    #1

    Graviditet 1 pojke = humör som är hemskt de första 14 veckorna och extremt spända och ömma bröst. Reagerat starkt på lukter. Kände jag lukten av korv, speciellt stekt så hulkade jag som en dåre! Mycket energi.

    Graviditet 2 flicka = humör som pendlade något men inte lika mycket. Lite ömma bröst. Spydde som en galning vecka 6 och vecka 7. Mådde illa konstant från vecka 8-12. Blödningar från v.6-12. Huvudvärk som kom och gick väldigt ofta. Väldigt trött de första 10 veckorna. Ingen energi.

  • Fri 5 Jul 2019 21:59
    #2

    Haft 3 helt olika graviditeter!

    1:an: märkte direkt att jag var gravid. Ömma bröstvårtor, kissnödig ofta och trött. Testade 3-4 dagar innan bim.

    2:an: illamående, trött men det kom först runt v.6, märkte ingenting innan så testade mig först när illamående kom som en käftsmäll ;)

    3:an: märkte direkt att jag var gravid. Faktiskt redan efter 5-6 dagar ?kände? jag det på mig. Testade svagt positivt äl+8. Hade inga symptom i början alls och blödde till och från fram till vecka 12! Vissa gånger rätt rejält vilket skrämde mig så klart. Men fött 3 friska fina barn :)

Svar på tråden Någon som har haft 2 helt olika graviditeter?