Inlägg från: DanneHade |Visa alla inlägg
  • DanneHade

    Flickvännen tänker lämna om jag följer mina drömmar. Vad bör jag göra?

    Tjena tjena familjeliv. Så jag befinner mig i en väldigt prekär situation. För några år sedan gick jag och några bekantskaper ihop och började spela i band tillsammans. Förra året spelade vi in en skiva och har nu blivit signade via en filial till UMG. Nu har det börjat pratas om en mindre turné i staterna (vilket kanske låter imponerande men vi pratar tyvärr inte utsålda arenor här, utan snarare barer och några enstaka lokala festivaler). Oavsett så har det börjat gå upp för en att det här kanske minsann är något man kan leva på (om än förmodligen ganska knapert i början). 


    Så då kommer flickvännen in i bilden. Hon vill inte att jag drar, eller ja snarare hon citat "vägrar låta mig dra". Jag har försökt förklara för henne att det här är en chans man bara måste ta om så enbart för upplevelsens skull. Men det går inte fram. Jag har erbjudit henne att få följa med men hon vägrar.


    Jag har aldrig varit otrogen mot henne, trots att jag ganska ofta fått chanser till det. Trots hormoner, alkohol, fjärilar i testiklarna och andra berusningsmedel så har jag aldrig vikit av.

    Vi har varit ihop i lite mer än ett år och jag är fortfarande tokförälskad i henne. Brukar vara ganska bra på att läsa folk och är ganska säker på att hon känner likadant för mig. Även om jag kan övertyga henne om att stå ut med långdistans så vet jag inte om jag själv gör det. Jag älskar henne, men tyvärr litar jag inte på henne. Hon har alltid varit otroligt svartsjuk och ganska omogen. Enligt min egen erfarenhet så är sjukligt svartsjuka personer ofta svartsjuka just för att de till viss del vet med sig hur de själva hade reagerat i liknande situationer.


    Kan ge ett exempel från några veckor sen. Vi är ute på en nattklubb. En kvinna kommer fram och börjar stöta på mig när jag står i baren och ska beställa. Jag nekar. Vilket leder till att flickvännen är förbannad på mig resten av kvällen (så klart). Till slut får jag nog och fokuserar på att ha kul med våra polare istället. Hon svarar genom att ragga på en kille och lämna ut sitt nummer till honom.

    Hade hon inte sökt min blick var tionde sekund samtidigt som hon stod och pratade med honom så hade jag kanske varit orolig. Oavsett så säger det mycket om vad hennes egna spöken kan få henne att göra medans jag är borta och hennes fantasi/osäkerhet springer i väg.


     


    Sååå. Vad fan ska jag göra?


    (Ursäkta längden, browniepoints till den som är uttråkad nog att faktiskt läsa igenom det).


     

  • Svar på tråden Flickvännen tänker lämna om jag följer mina drömmar. Vad bör jag göra?
  • DanneHade
    Anonym (S) skrev 2019-06-12 00:32:30 följande:

    Hur gammal är du?? Ja det har större betydelse än folk tror... om du e under 30 så gör din grej.. följ din karriär.. 1 år i relation e inte så mkt att ge upp sitt liv för.. är du över 30 närmar dig 35 så skulle jag nog prioritera partnern/familjelivet.. (ja jag kan massor om dejting mellam 28- 35 års åldern... därför jag ger dessa råd)

    Som sagt är det bara råd.. man måste alltid besluta själv vad som är sitt liv och sin väg.


    Jag är 23 snart 24.


    Jag ser logiken. Men (och med överväldigande risk att låta slemmig och kliché) så har jag aldrig känt såhär för en kvinna innan. Vad är oddsen att man hittar en person man känner så för igen? Allting kanske skiter sig och då står man där pank, med ett brustet hjärta och ett par skumma utslag på veken sen.


    Sen kanske hopplös förälskelse inte är så sällsynt i det långa loppet. Men för en manspojk som inte riktigt varit med om det innan så känns det ju tyvärr så.


    Kanske är skitbarnsligt men drömmen hade ju varit att få både äta och behålla kakan samtidigt.

  • DanneHade
    Anonym (åk) skrev 2019-06-12 00:50:20 följande:

    Även om du älskar henne nu kommer hon alltid vara den som hindrade dig.

    Åk på er turné, väljer hon att lämna så är det så. Kanske tänker hon om under tiden ni är borta och ni kan hitta varandra igen. 


    Där sa du något jävligt sant.


     


    Men finns det inget sätt att lura med henne på? Vilken frisk kvinna tackar nej till en runt resa i USA. Visst hon är svartsjuk, men hon är definitivt en frisk kvinna. Så det handlar ju om osäkerhet. Hon är väl rädd att jag ska träffa någon annan och i sann kvinnlig fason så försöker hon förebygga det och därigenom egentligen bara ökar oddsen för att det sker. Det känns så jävla snopet att förstöra det vi har samtidigt som vi egentligen båda vill samma sak. Hon vill ju med, jag såg allt ett litet leende i mungipan i någon nano-sekund när jag först frågade henne. Innan hon började tänka och bestämde sig för att börja leka lekar istället.


     


    Skulle fan behöva någon sorts kvinnotolk. Pratar inte det språket och fattar fan inte de lekarna de kör.

  • DanneHade
    Anonym (...) skrev 2019-06-12 01:05:33 följande:

    Klart du ska åka. Om hon älskar dig och vill dig väl så ska hon låta dig åka. Hur kan hon ens tänka sig att hindra dig från en sådan chans??


    Jag vet inte. Jag förstår inte heller. Det är därför jag lutar mot att det är osäkerhet som slagit griller i henne och att hon egentligen vill med.


    Det är inte jobb som är i vägen, det är inte utbildning, kompisarna finns kvar när vi kommer hem igen. Fattar inte.


    Misstänker dock att en av hennes bästa polare kanske ligger bakom några av de här idéerna. Nästan exakt det du skrev nu fick jag höra av den här "bästisen" på fyllan nyligen, fast omvänt då såklart.

  • DanneHade
    nernu skrev 2019-06-12 12:44:04 följande:

    Ni verkar ganska omogna båda två. Du som verkar tycka att det är duktigt av dig att inte vara otrogen och hon som verkar tro att hon kan styra och ställa hur som. Var ungdom ett tag till. Åk på turne och ha kul. Du blir säkerligen störtförälskad i någon annan snart.


    Shoegal81 skrev 2019-06-12 15:16:59 följande:

    Åk själv, såklart.

    Sen är det lite konstigt att du vill ha en medalj för att inte vara otrogen... men det kan vi ta i en annan FL tråd



    Kan vi sitta och berömma överviktiga människor för att de väljer att inte fylla munnen med godis en helg så tycker jag allt att vi kan ge en barnslig hormonstinn liten manspojk en klapp på axeln för att han valt att behålla den i byxan. Inte som att jag vill framställa mig själv som någon Jesusikon eller något. Jesus fick nog aldrig riktigt erfara blåballe, mitt lidande är helt klart värre. 


     


    (Nu sökte jag inte direkt medaljer. Utan det handlade mer om att jag ville slippa en massa kommentarer som spekulerade i vad jag gjort för att förtjäna min flickväns misstro och svartsjuka. Men med det sagt så skulle jag inte tacka nej om ni vill ge mig en) Flört

  • DanneHade

    Många visdomsord i den här tråden, uppskattar det!


    I princip alla säger åk och det blir nog just vad jag gör. Vill inte leva med ångesten om vad som kunde varit, och vill inte leva med en person jag förmodligen kommer att avsky till slut på grund av den anledningen.


    Ska ge det en sista hail mary nu i helgen. Bjuda ut henne på någon romantisk middag, spela och sjunga någon slemmig visa för henne och sedan sätta hårt mot hårt.


    Hoppas hon ångrar sig.

  • DanneHade
    Vargaflickan skrev 2019-06-12 16:33:55 följande:

    Du ska givetvis åka, du kommer få mycket mer brudar som är galna i snubbar som spelar i band så oroa dig inte över den saken Flört


    Jo det är väl klart. Men det läget har ju gällt även här i Sverige till vis del. Tyvärr tenderar ju dessa brudar att vara galna i dubbel bemärkelse, vilket såklart kan vara jävligt kul (i moderation). Skrattande


    Ser mer fram emot att få springa runt och knäppa bilder på vägar, berg och öknar som någon galen koreansk turist. Men blir nog tid för mer galna galenskaper också såklart.

  • DanneHade
    Anonym (En mamma) skrev 2019-06-12 09:21:24 följande:

    Någon skrev nåt bra här- låt henne fejsa sina rädslor. Rädd är just vad hon är! Svartsjuka och låg självkänsla hänger ofta ihop också med separationsångest. I nuläget är hon rädd för att mista dig och rädd för det okända. Hon behöver mogna, utveckla sig själv för att kunna bli lycklig i längden. Ärligt talat så är min gissning att du gör henne en tjänst om du åker. Det kommer tvinga henne att se på sig själv på ett nytt sätt som kommer vara otroligt nyttigt för henne.

    Om du stannar så hjälper du även henne att fortsätta med sina kontrollerande fasoner. Varken du eller hon blir lyckliga i längden av att ha det så.

    Jag känner igen mig själv i din tjej och ser i efterhand vad som hade varit bäst för mig när jag befann mig i en liknande situation i samma ålder.

    Med det sagt - världen är full av människor som ger upp sina drömmar för sin kärlek och framförallt sina barn. Enligt min mening är det bara barnen man ska ge upp drömmar för - de är värda det och är oförmögna att själva påverka sin situation. Kärlek däremot - som någon också skrev ovan: äkta kärlek är det om man vill stötta sin partner att fullfölja sina drömmar, inte hindra dem för att själv få fördelar.


    Hade jag haft plats så hade jag tatuerat in det du skrivit i pannan. Väldigt bra sammanfattat, hade ej sett på det så innan. Tack!

  • DanneHade
    Fjäril kär skrev 2019-06-12 06:47:20 följande:

    Du har ett kontrakt att följa vilket ger konsekvenser för hela bandet + alla andra inblandade om du plötsligt bangar ur. Dvs du har inte möjlighet att stanna hemma, det alternativet har du inte.

    Att hon är svartsjuk och just nu ställer till med drama, trams och fjortisbeteende är hennes problem att lösa. Från början till slut.

    Jag skulle råda till att INTE ta med henne, är hon såhär på hemmaplan, vad kan hon inte då göra efter en spelning med en del alkohol i kroppen?

    Släpp de känslomässiga bitarna och tänk lite längre istället.

    Du har en biljett att boka och ansvar inför ett band och ett kontrakt i första hand. Du måste tänka vuxet här.

    Din tjej får lösa sitt gnäll själv. Utan dig.


    Nu är jag ingen advokat och det enda jag egentligen vet om lagar är att de är dyra att bryta mot. Men om jag minns rätt så fanns det inte en just sådan klausul. De fick immateriella rättigheter eller vad de nu heter och en begränsad rätt att boka in oss utan vårt input. Begränsad i.o.m att de kan boka in oss på enskilda tillställningar, men inte tvinga iväg oss under en längre period eller något.


    Kan ha fel, jag är knappast den av oss som har koll på det hela. Men tror att vi har ett till kontrakt att skriva på gällande resan.


    Oavsett så har du helt rätt i det du säger. Inte okej att sätta dem i skiten och tro mig de har redan gett mig välförtjänta påminnelser om just detta. Dock är det en av oss som har problem att få sitt ESTA inresetillstånd så nu ligger det mesta fokuset där för dem.

  • DanneHade
    Anonym (Ibanez) skrev 2019-06-14 08:36:11 följande:
    I bästa fall kasst hotell. Några gånger fick vi sova på soffan hemma hos arrangören.

    Publik mellan 5 och 1500.

    "Vi" som i att du spelat i hellacopters? Jävligt häftig i så fall, "I'm in the band" var bland de första låtar man lärde sig (mycket tack vare guitar hero). Lättförvirrad så här års så ursäkta om jag missförstått Flört


     


    Anonym (X) skrev 2019-06-16 21:11:34 följande:

    Har du pratat med henne nu?


    Yes. Vi har bråkat ända sedan förra veckan. Igår blev jag utsatt för vad som i det närmaste kan beskrivas som en "kvinnotribunal". Hon och tre vänner som låg på mig i nästan en hel kväll. Hon backar inte, jag backar inte, så nu är det nästan som att vi båda väntar på att problemet ska lösa sig själv.


    Anonym (WTF) skrev 2019-06-16 21:18:34 följande:

    Spela i band????
    Lycka till - hoppas din tjej hittar en kille som funkar!


    Du får jättegärna utveckla på de. Uppfattar din kommentar som lite smått sarkastisk tack vare (WTF) nicken och alla frågetecken. I så fall kanske du kan förklara hur man blir en sån där "kille som funkar".

Svar på tråden Flickvännen tänker lämna om jag följer mina drömmar. Vad bör jag göra?