• Samira81

    Starkare positivt trots blödning

    Hej

    Trodde loppet var kört och det tror jag väl än men...

    Jag hade.nidblödning och 2 veckor efter det har jag tagit flera positiva gravtestet. Dock väldigt svaga i jämförelse med mina andra graviditeter.

    Nu började jag blöda i måndags; ordentligt i 1 dygn men efter det fortfarande mycket men väldigt ljust/ vattning. Blöder dock ej i bindan mer än lite så den behöver ej bytas. Men blöder på toaletten

    Idag vakna jag illamående och har ett test kvar vilket visar svagt.men ändå starkare än det jag tog i måndags.

    Vad tror ni?

    Här ni erfarenhet av blödningar?

    Ps

    Jag vet att det bara är.väntan som har rätta svaret. Men jag hatar att.vänta och inte veta:)

    Kram

  • Svar på tråden Starkare positivt trots blödning
  • Johanna1986

    Jag hade som en vanlig mens men min 2:a. Kom på dagen varade i 7 dagar precis som vanligt. Började må dåligt några veckor senare. Va då i v7. Visade sig att två ägg hade släppts. Nu har jag en tjej på snart 5 år som sitter å myser i soffan. Så vist kan de hända:)

  • cleoeme

    Efter missfall kan hormonhalterna vara så höga att det fortfarande ger utslag på graviditetstestet.

  • Samira81
    cleoeme skrev 2019-06-12 10:00:26 följande:

    Efter missfall kan hormonhalterna vara så höga att det fortfarande ger utslag på graviditetstestet.


    Mmm misstänker med det.tyvärr. Men konstigt de blir starkare. Var ingen planerad graviditet men på något sätt så fäster man sig så fort när man väl fått ett positivt test.
  • Samira81

    Vaknar med illamående idag.

    Inga blödningar i gårkväll men lite nu på morgonen.

    Gravtest visar fortfarande, lite starkare än igår men fortfarande väldigt svag.

    Jobbig väntan!!!

    Har en gravidkönsla annars skulle jag inte göra så här.

  • cleoeme
    Samira81 skrev 2019-06-13 08:04:24 följande:

    Vaknar med illamående idag.

    Inga blödningar i gårkväll men lite nu på morgonen.

    Gravtest visar fortfarande, lite starkare än igår men fortfarande väldigt svag.

    Jobbig väntan!!!

    Har en gravidkönsla annars skulle jag inte göra så här.


    Nu kommer jag vara hård men ibland behöver man tough-love. Du har fått missfall, du är inte gravid längre oavsett hur du känner dig. Sluta testa dig och kontakta gyn så att de kan göra en undersökning för att se så att resterna av missfallet har kommit ut.

    Vad menar du med "jobbig väntan"?
Svar på tråden Starkare positivt trots blödning