Inlägg från: Anonym (Melody) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Melody)

    Färgar du håret hemma själv?

    Börjar bli rätt grå så färgar håret ca var 5-6 vecka. Blir dyrt att göra på salong!

    Tycker att jag gör det bra själv! När man fortsätter att färga i samma nyans så är det ju mest bara rötterna som behöver färgas.
    Köper permanent hårfärg på typ ÖB eller Dollarstore, kostar någon 50-lapp typ.
    Har provat många olika märken, ingen som har varit dålig vad jag minns, så ungefär samma resultat.

    Kan ha lite olika doft som ibland kan sitta i länge eller lukta lite starkt.

  • Anonym (Melody)

    Ett tips är att måla naglarna innan man färgar håret, för om det går hål på plasthandskarna så färgar man även naglarna, ser ju inget vidare ut..

    Smörjer ett rejält lager med fet salva (typ idomin) i pannan och ner på sidorna vid hårfästet för att undvika att färga huden. Smörjer även in händerna ordentligt och en bit upp på armarna av samma skäl! Inte alltid man märker att det gått hål på en handske och färgen har läckt in nämligen, dessutom sitter handskarna på bättre när man smörjt händerna då de brukar vara ganska stora!

  • Anonym (Melody)
    Emmaaan skrev 2019-06-12 12:23:22 följande:
    Ja det blir verkligen dyrt!! perfekt att kunna fixa självGlad Menar du att du bara lägger botten då? Är ju egentligen min utväxt jag stör mig mest på.... 
    Jag färgar mitt hår mörkbrunt och längderna är ju redan mörkbruna eftersom jag har hållit på att färga i samma nyans under massor med år. Så lägger färg på mina gråa rötter ordentligt och sedan om det är något kvar så lägger jag i resten av håret. Jag har väldigt långt hår så skulle säkert behöva 3 - 4 förpackningar om jag skulle täcka det ordentligt!

    Blir ju en annan sak om man vill färga i en ny nyans än den som man redan har då måste man såklart göra hela!
Svar på tråden Färgar du håret hemma själv?