• Anonym (en helt ovanli­g kvinna i vanlig kropp)
    Wed 12 Jun 2019 13:04
    6920 visningar
    90 svar
    90
    6920

    Tycker ni män att en "helt vanlig" kvinnokropp är vacker?

    Alltså en helt oretuscherad kvinnokropp som levt lite. Kanske mellan 30-60. Fått barn kanske några kilo för mycket, lite otränad. Helt vanliga lite småslappa bröst, några bristningar på magen, lite celluliter på rumpa och lår, några fettvalkar och häng, lår som inte är helt fasta. Alltså den typ av kropp man vanligen ser på badstränder i varierade utformning. Alltså inte fasta tonårskroppar, silikontjejer, eller övertränade eller på annat sätt perfekta kroppar. Bara vanliga kroppar som levt och inte har fötts med modellgener.

    Låt mig höra era åsikter:) Berätta gärna vilken ålder du är?

  • Svar på tråden Tycker ni män att en "helt vanlig" kvinnokropp är vacker?
  • Anonym (Mella­n 30-60 :D)
    Thu 13 Jun 2019 22:56
    #41
    Anonym (Småfet) skrev 2019-06-13 21:48:39 följande:

    Satt och funderade på exakt samma sak igår. Ville skriva en tråd men lät sedan bli.

    Själv är jag en helt ?vanlig? 30plus kvinna. Kort, otränad, fluffig, rund...kanske nån anser mig t.o.m vara fet, själv föredrar jag kanske uttrycket småfet Breda höfter/stora lår men liten upptill, helt tvärtom mao än vad som anses vara önskvärt.

    Länkar en bild:

    minfil.com/g5i6k3v2ne/1D7F5AA3-490B-46ED-B1F3-05A43A2C44C6_jpeg

    Är egentligen inte osäker av mig, men har sedan en tid tillbaka dejtat en man....en man som hittills endast varit tillsammans med långbenta, vältränade tjejer. Den senaste tävlar dessutom inom bikini fitness. Förstår inte riktigt hur jag kunde komma in där. Men tydligen funkar det


    Du ser bra ut i kroppen, även om du har lite tendens åt det småfeta hållet :D Att vara småfet kan vara sexigt, men det är lätt att småfet glider över till att bli fetfet med åldern. Om du vill behålla den kroppen, sätt en slags gräns på 5kg över vad du väger just nu, går du upp till det försöker du gå ner tio kg, för att få lite marginal.
  • Seende­74
    Fri 14 Jun 2019 00:06
    #42
    +1
    Anonym (Mellan 30-60 :D) skrev 2019-06-13 22:56:36 följande:

    Du ser bra ut i kroppen, även om du har lite tendens åt det småfeta hållet :D Att vara småfet kan vara sexigt, men det är lätt att småfet glider över till att bli fetfet med åldern. Om du vill behålla den kroppen, sätt en slags gräns på 5kg över vad du väger just nu, går du upp till det försöker du gå ner tio kg, för att få lite marginal.


    För att ??Behaga någon annan?

    så oerhört frigörande när man struntar i vad andra tycker. ;)

    Är 45 och älskar att vara i min kropp och respekterar andras..Trodde i min yngre kropp att jag sk behaga hela tiden och särskilda varenda milimeter.

    Var den ni är och var glad över en kropp som funkar och bär er genom livet ,lev ,skratta och älska.En dag är allt detta slut.

    skapa ditt liv ,din kropp.

    Mind over matter ....;)
    Know thyself
  • Anonym (20)
    Fri 14 Jun 2019 00:18
    #43
    Anonym (Småfet) skrev 2019-06-13 21:48:39 följande:

    Satt och funderade på exakt samma sak igår. Ville skriva en tråd men lät sedan bli.

    Själv är jag en helt ?vanlig? 30plus kvinna. Kort, otränad, fluffig, rund...kanske nån anser mig t.o.m vara fet, själv föredrar jag kanske uttrycket småfet Breda höfter/stora lår men liten upptill, helt tvärtom mao än vad som anses vara önskvärt.

    Länkar en bild:

    minfil.com/g5i6k3v2ne/1D7F5AA3-490B-46ED-B1F3-05A43A2C44C6_jpeg

    Är egentligen inte osäker av mig, men har sedan en tid tillbaka dejtat en man....en man som hittills endast varit tillsammans med långbenta, vältränade tjejer. Den senaste tävlar dessutom inom bikini fitness. Förstår inte riktigt hur jag kunde komma in där. Men tydligen funkar det


    Småfet?! I så fall är mitt ideal småfet. Tycker din kropp är riktigt het, förstår att han väljer dig framför bikini fitness. Det gör jag också :)
  • Anonym (Ander­s)
    Fri 14 Jun 2019 00:19
    #44
    Anonym (Småfet) skrev 2019-06-13 21:48:39 följande:

    Satt och funderade på exakt samma sak igår. Ville skriva en tråd men lät sedan bli.

    Själv är jag en helt ?vanlig? 30plus kvinna. Kort, otränad, fluffig, rund...kanske nån anser mig t.o.m vara fet, själv föredrar jag kanske uttrycket småfet Breda höfter/stora lår men liten upptill, helt tvärtom mao än vad som anses vara önskvärt.

    Länkar en bild:

    minfil.com/g5i6k3v2ne/1D7F5AA3-490B-46ED-B1F3-05A43A2C44C6_jpeg

    Är egentligen inte osäker av mig, men har sedan en tid tillbaka dejtat en man....en man som hittills endast varit tillsammans med långbenta, vältränade tjejer. Den senaste tävlar dessutom inom bikini fitness. Förstår inte riktigt hur jag kunde komma in där. Men tydligen funkar det


    Bara bra, tycker jag. Är du naturlig och sparar hår på fittan?
  • Fri 14 Jun 2019 00:41
    #45
    Seende74 skrev 2019-06-14 00:06:17 följande:

    För att ??Behaga någon annan?

    så oerhört frigörande när man struntar i vad andra tycker. ;)

    Är 45 och älskar att vara i min kropp och respekterar andras..Trodde i min yngre kropp att jag sk behaga hela tiden och särskilda varenda milimeter.

    Var den ni är och var glad över en kropp som funkar och bär er genom livet ,lev ,skratta och älska.En dag är allt detta slut.

    skapa ditt liv ,din kropp.

    Mind over matter ....;)


    Precis!

    Förmodar du njuter mer av sex idag än när du var yngre?!? Är mer närvarande i stunden nu än förr?
  • Fri 14 Jun 2019 08:20
    #46

    Jag vill hävda att kvinnor och män fungerar nästan exakt lika, när det gäller attraktion. En nästan naken kropp av motsatt kön väcker ett intresse. Om kroppen ser alldaglig ut (likt TS beskrivning) är dock intresset mediokert. En mer vältränad, yngre kropp enligt "idealen" väcker mer intresse objektivt.

    Dock väljer vi sällan partner utefter kropp, inte heller utseende i särskilt hög grad. Oftast handlar det om sociala samspel som gör att vi finner attraktion. Har den attraktionen väl vaknat, är utseende och kropp av väldigt liten betydelse. Då kan plötsligt den fulaste bli den vackraste i våra ögon.

  • Anonym (Mmmm)
    Fri 14 Jun 2019 10:23
    #47

    Jag tycker att en helt vanlig kvinnokropp som du beskriver den kan vara väldigt attraktiv.

    Har i mina dagar dejtat och legat med många kvinnor. Med många olika typer av utseenden (inklusive fotomodeller, fitness-freaks men också helt normala kroppar). De uppenbart snygga fångar uppmärksamheten mer i någon sekund och särskilt på avstånd. Men efter några sekunder och direkt när man kommer närmare är det annat som gör skillnad. Det bästa sexet har utan tvekan varit med de s.k. ?vanliga?. Också de sexigaste att prata med och flirta med.

    Om det är sexighet och vad man (iaf jag) blir kåt på som du undrar över så är det hur hon för sig, hur intressant, självständig, och kåt hon verkar som spelar roll. Inte om hon har celluliter eller ej. Lite övervikt gör inget (gör övervikten henne kurvigare är det bara positivt).

  • Fri 14 Jun 2019 12:32
    #48

    Jag tycker att det där med att vara vacker och uppfattas som vacker är så himla ointressant. Jag skiter i huruvida min man tycker att jag är vacker eller inte, jag bryr mig om hur vi har det tillsammans - jag vill ha roligt och ha mycket sex. Jag vill ha mycket roligt sex. 

  • Anonym (en helt ovanli­g kvinna i vanlig kropp) Trådstartaren
    Fri 14 Jun 2019 12:49
    #49
    Pope Joan II skrev 2019-06-14 12:32:06 följande:

    Jag tycker att det där med att vara vacker och uppfattas som vacker är så himla ointressant. Jag skiter i huruvida min man tycker att jag är vacker eller inte, jag bryr mig om hur vi har det tillsammans - jag vill ha roligt och ha mycket sex. Jag vill ha mycket roligt sex. 


    Oj vad annorlunda man kan fungera. Att upplevas som vacker och sexig är för mig en självklar del av romantik och åtrå. Att man sedan förändras genom ålder och leverne och inte längre ser ut som den skönhet man var i sin ungdom är ju inget man kan förhindra förutom med yttre medel. Men att vara fysiskt attraktiv är ju minst lika viktig åtminstone för attraktion och sexualitet eftersom kroppen är det verktyg man uttrycker sin lust och kärlek med. Konstigt vore det ju annars. I vänskapsrelationer är sådant ju oviktigt.
  • Fri 14 Jun 2019 13:06
    #50
    +1
    Anonym (en helt ovanlig kvinna i vanlig kropp) skrev 2019-06-14 12:49:42 följande:
    Oj vad annorlunda man kan fungera. Att upplevas som vacker och sexig är för mig en självklar del av romantik och åtrå. Att man sedan förändras genom ålder och leverne och inte längre ser ut som den skönhet man var i sin ungdom är ju inget man kan förhindra förutom med yttre medel. Men att vara fysiskt attraktiv är ju minst lika viktig åtminstone för attraktion och sexualitet eftersom kroppen är det verktyg man uttrycker sin lust och kärlek med. Konstigt vore det ju annars. I vänskapsrelationer är sådant ju oviktigt.
    Attraktion är inte lika med att tycka att någon är vacker, eller att tycka att det är viktigt att uppfattas som vacker. 
Svar på tråden Tycker ni män att en "helt vanlig" kvinnokropp är vacker?