• IceKitten

    Fortnite - Att få barn att köpa...

    Anonym (Mamma) skrev 2019-06-12 21:56:51 följande:

    Det är absolut inte så det framställs för ett barn för i såna fall skulle det inte tjatas om att dom behöver samma som kompisarna köpt...


    Ett barn vill ha samma röda adidasskor som sin kompis med. Inte för att barnet helt tror att hen kommer kunna göra volter med dem utan för att de är coola och barn vill ha coola saker.

    Spelet är gratis, och tjänar därigenom sina pengar på att sälja skins (typ nya kläder till favoritsnubben) genom in-game valutan som man både kan få i spelet och köpa för riktiga pengar. Det finns ingenting i shoppen som antyder att man blir en bättre spelare bara för att yxan ser lite coolare ut. Alternativet skulle ju vara att spelet kostade istället vilket skulle leda till att vissa barn inte skulle ha råd att köpa det, nu har alla råd

    och kan spela med sina kompisar vilket är jättepositivt enligt mig.

    Gällande det resterande så tycker jag att en 12-åring+ bör vara gamla nog att förstå om du förklara att det blir inga skins och att hen inte kommer bli bättre på Fortnite bara för att hen får en yxa som ser ut som en glass. Så testa att prata med unge .
    Anonym (Hände mig) skrev 2019-06-13 01:38:53 följande:

    Detta hände mig. Inte i just fortnite men i barnens spelkonsoll (där de har även fortnite) efter att jag motigt gett med mig gällande ett enda köp fanns kortets uppgifter kvar och barnen köpte fler saker utan att förstå vad det innebar. Man kan manuellt ta bort kortuppgifterna men vad jag kunde se fanns ingen information om detta när köpet genomfördes. Har i normala fall som regel här hemma att vi köper inget i något spel öht.


    Jag jar ALDRIG varit med om att en konsol sparar ens nummer utan godkännande. Det finns alltid en ruta man får kryssa ur om att ens nummer inte ska sparas (ja, det hade varit bättre om man fick kryssa i den) så läs i framtiden.
Svar på tråden Fortnite - Att få barn att köpa...