Inlägg från: Anonym (Vinden vänder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinden vänder)

    Byter ni åsikt eller argument för det ska passa just i den sitautionen?

    Nja, jag byter inte åsikt men jag kan välja att hålla tyst om den rätt ofta, mest på jobbet. Argumenten anpassar jag alltid efter situationen. Ingen idé att komma med verkningslösa argument.

  • Anonym (Vinden vänder)
    Anonym (Mannen) skrev 2019-06-14 20:53:36 följande:

    Nej jag byter inte åsikt utan är ganska trygg och säker som person utan jag anser de är bättre att visa vad man är. Detta har gjort att man blivit uppskattade av vissa och hatad av andra. Jag kan medge att jag är SD anhängare och de som inte kunnat ta mina åsikter har varit vänster folk. Bättre att stå för sina åsikter och ha riktiga vänner en spela falsk spel. Vill vänster folk hata mig jag bryr mig inte. Deras politik är ändå skit så varför lägga kraft och energi kring deras åsikter.


    Inför vänner säger jag också vad jag tycker. Men man träffar ju betydligt fler människor än bara sina vänner (iaf jag). Att stå för sina åsikter tycker jag är bra, men att låta personliga åsikter påverka samarbeten i tex jobbet eller föreningar tycker jag bara är osmidigt och onödigt. Bättre då att fokusera på det man har gemensamt.

    Det finns folk på mitt jobb som jag har bra samarbete med men som har fundamentalt andra politiska åsikter än jag. Vi vet båda att politiken är något vi ska lämna hemma - vi kan till och med skämta om att det är så. Gäller det jobbet däremot kan vi ryka ihop, men då är det för verksamheten relevanta oenigheter vi träter om.
Svar på tråden Byter ni åsikt eller argument för det ska passa just i den sitautionen?