• Sabien

    Berätta för mina föräldrar?!

    Hej alla!

    Jag plussade starkt i söndags och är nu i vecka 8 (7+0). 

    Jag är 21 år gammal, har sedan nyår ett stadigt förhållande. (min partner och jag har varit tillsammans i 1,5 men det har varit rörigt mest pga min osäkerhet, nu är vi sambos och har flyttat till en annan stad osv). 

    Mina föräldrar sa till mig många gånger innan jag flyttade: snälla bli inte gravid nu satsa på din karriär.
    Detta säger dem eftersom de vet min längtan efter barn samt att jag råkade bli gravid när jag var 19 år med mitt ex. Vi tänkte behålla, men dagen efter vi berättade för våra föräldrar fick jag ett missfall. 

    På tisdag ska jag på kontroll och se om allt är okej. Jag vill inte berätta något för min familj (-syrran, hon vet redan) förrän ultraljud i v. 12. Dock vet jag verkligen inte hur jag ska berätta. Jag vet inte hur dem kommer reagera alls. 
    Min bror är riktigt läskigt att berätta för. Efter ett stort bråk mellan mig och sambon i höstas har min bror haft svårt för min sambo och inte velat visa någon intresse/velat träffa honom. (detta är för att min bror är beskyddande och rätt så svart på vitt. Han är min bästa vän, och jag vill inte såra honom.)

    Jag VET att dem kommer acceptera till slut. Och att mina föräldrar kommer bli galna i barnet senare. Min bror kommer också tycka att rollen morbror passar honom perfekt. Men HUR förmedlar jag detta!?
    Ska man ta brodern först, ensam, en plats han är trygg och där han kan ''fly'' om han blir obekväm? Så att han kan sticka om han behöver tid för sig själv? 

    åh. ångest.

  • Svar på tråden Berätta för mina föräldrar?!
  • Sommarskuggan

    Du är vuxen och bestämmer själv över din kropp och ditt liv. Sen får alla andra tycka vad de vill. Jag tycker du förstorar upp sajäler i förväg och oroar dig i onödan. Berätta bara när alla är samlade, om inte din syster redan har berättat.

  • Sabien
    Sommarskuggan skrev 2019-06-13 13:22:08 följande:

    Du är vuxen och bestämmer själv över din kropp och ditt liv. Sen får alla andra tycka vad de vill. Jag tycker du förstorar upp sajäler i förväg och oroar dig i onödan. Berätta bara när alla är samlade, om inte din syster redan har berättat.


    Aah jo förstora är jag ju kung på. Är ju inte riktigt mig själv nu heller. Hormoner och sluta med snus = gråta och flippa för ALLT. Stackars sambo.. 

    Min syster säger inget, det vet jag:)
Svar på tråden Berätta för mina föräldrar?!