• lykeion

    Väldigt tidiga symptom? Hjälp!

    Hej,

    Jag är smått panikslagen så snälla, har du inget vettigt att säga om ämnet låt bli. Tack!

    Jag har oregelbunden mens, möjligen en något längre cykel än normalt, så jag har ingen koll på när jag har ÄL eller liknande.
    För exakt en vecka sedan idag hade jag oskyddat sex, killen kom i mig. Sen i förrgår har jag mått konstigt, se symptom nedan. En väninna till mig tycker att det låter som att jag är gravid men det är ju såklart för tidigt att ta tester (tog ett ändå vilket såklart var negativt)
    Ni som fått väldigt tidiga symptom, känner ni igen er i dessa? Kan det vara så att jag är gravid?
    Till saken hör att jag inte planerar att skaffa barn eller ens vill ha barn just nu så jag önskar mig inte det heller så pass att det skulle vara påhittade symptom från min sida.

    Jag har i tre dagar nu haft en molande värk i livmoder och äggstockar, ibland sticker och ilar det till lite också främst på höger sida av livmordern/höger äggstock. Det kan även värka lite ner i övre delen av låren och kännas tungt i ländryggen och lite upp i mellersta delen av ryggen.
    Jag har varit väldigt lös i magen, ovanligt för mig.
    Jag har känt lite lätt att det är något "off" med mina bröst men inte så mycket mer. Knappt så jag kan kalla det spänningar.
    Jag känner mig något svullen i kroppen men extremt lite.
    Jag har gått upp ca 3 kilo den här veckan. (Kan förklaras med lite slarv med maten dock)
    Igår fick jag helt plötsligt en stark metallisk smak i munnen, denna försvann på 5 min kanske och har inte dykt upp igen.
    Idag har jag fått en klump i halsen och är superlätt illamående. Hela gommen känns även irriterad, ungefär som om jag har druckit lite för varmt kaffe och bränt mig lite (vilket jag inte har).

    Mina flytningar är i princip ickeexisterande, jag har lotion liknande kritvita flytningar runt livmodertappen, ibland med lite luftbubblor i.
    Ingen blödning, inget ens rosa i flytningarna.
    Jag kissar ofta men det gör jag alltid så det kan jag inte påstå är ett symptom.

  • Svar på tråden Väldigt tidiga symptom? Hjälp!
  • Anonym (L)

    Det låter mer som att duläst en lista med symptom och nu inbillar du dig alla symptom. Det är inte riktigt möjligt att få gravidkänningar så här tidiigt för ägget har inte ens fäst sig ännu.

    3kg kan vara vätska. Speciellt om du inte dricker tillräckligt. För att gå upp ett kilo krävs ca 7000 kalorier.

    21000 kalorier på en vecka är typ omöjligt om du inte äter chips till frukost, lunch och middag.

  • lykeion

    Fast nej jag har inte läst någon lista. Jag beskriver bara det jag känner. Sen om det stämmer överens eller inte är ju det jag undrar.

    Fast det finns de som har känt av befruktningen så.

    Jag dricker så mycket som kroppen behöver varken mer eller mindre och ligger runt 1900-2000 kcal per dag för tillfället.

  • Anonym (L)
    lykeion skrev 2019-06-13 17:34:11 följande:

    Fast nej jag har inte läst någon lista. Jag beskriver bara det jag känner. Sen om det stämmer överens eller inte är ju det jag undrar.

    Fast det finns de som har känt av befruktningen så.

    Jag dricker så mycket som kroppen behöver varken mer eller mindre och ligger runt 1900-2000 kcal per dag för tillfället.


    Ja det vore ju konstigt hur du kan ha ökat 3kg då. Kanske du vägde dig på morgonen och nästa gång på kvällen?

    Fast alla som längtar efter att bli gravida känner symptom. Vissa är inte gravida och vissa är gravida. Då påstår de sig ha känt ägglossningen och intalar sig själv det även fast de inte alls var det
  • Lilla Gs mamma

    Mellan ägglossning och mens samlar en del på sig vätska också. Och många ?graviditetssymptom? är hormonpåverkan i den vanliga cykeln. Man kan inte känna av befruktning - det är två celler som möts... Du får nog ge dig till tåls två veckor och sedan ta ett test.

  • lykeion
    Anonym (L) skrev 2019-06-13 18:19:52 följande:

    Ja det vore ju konstigt hur du kan ha ökat 3kg då. Kanske du vägde dig på morgonen och nästa gång på kvällen?

    Fast alla som längtar efter att bli gravida känner symptom. Vissa är inte gravida och vissa är gravida. Då påstår de sig ha känt ägglossningen och intalar sig själv det även fast de inte alls var det


    Nix, väger mig alltid på morgonen och alltid efter toalettbesök, inga kläder osv.

    Jo visst många gör ju det men jag vill ju verkligen inte vara det, därav paniken.

    Och för att svara Lilla Gs Mamma:

    Absolut men det som inte stämmer är att min reaktion på ägglossning eller min menscykel helt plötsligt blir såhär konstig händer ju inte.

    Jo det får jag givetvis göra det också.
Svar på tråden Väldigt tidiga symptom? Hjälp!