• Kit83

    Förlorat vårdnaden, gravid igen

    Hej,

    Jag skriver för en väninna men skriver i jagformat.

    Jag har blivit dömd för olaga hot och ofredande mot barn och deras pappa. Ofredande nekar jag fortfarande till. Jag har fått diagnosen drag av borderline, något jag hanterar lätt genom att hålla rutiner inom mat och träning.

    Pappan har fått enskild vårdnad interimistisk nu genom att trycka på att jag är olämplig pga min diagnos.

    Saken hör också att jag blivit psykiskt misshandlad av denna man under fem års tid, han fortsätter fortfarande genom att nu kunna använda barnen som en kontroll över mig, han bestämmer fortfarande över mig.

    Denna man har ytterligare två kvinnor, en före och en efter mig som också vittnat om psykisk misshandel och vi alla tre går i terapi för det på råd och stöd, våld i nära relationer. Han har tryckt ned oss, talat illa om oss inför barnen och andra vuxna, han har utnyttjat oss ekonomiskt och även var fysiskt aggressiv mot oss alla tre. Han har använt sig av mycket gaslightning. Han har flera orosanmälningar på sig ang hur han sköter barnen. Han lämpar över barnen till andra så fort han har möjlighet och har inga rutiner för dem.

    Jag och de andra kvinnorna är de som stått för allt i hushållet och omhändertagandet av barnen. Mina hotelser kom i samband med förlossningsdepression, alltså inget som skett konstant utan specifika tillfällen, jag ursäktar inte beteendet.

    Min problematik gällande min diagnos förvärrades enormt i förhållandet då jag inte fick göra något utanför hemmets väggar om jag nu i va på jobbet. Jag hade ingen möjlighet att kunna ge mig själv det som jag verkligen behövde.

    Jag är nu gravid igen, med en annan man, han vill inte ha barnet men det vill jag.

    Finns det någon med erfarenhet och kunskap om jag nu behåller barnet hur det kan vara positivt/negativt för att få tillbaka mina två små älskade pojkar?

    Jag vet att jag klarar att behålla detta barn själv.

    Jag har inga besvär av min diagnos nu när jag inte behöver leva med mina barns far.

    Jag har umgänge med pojkarna nu en gång i veckan a fyra timmar. Tidigare två ggr/vecka a fyra timmar med umgängesstöd. Då pappan har enskild vårdnad då har han enligt socialen bestämmande rätt över umgänget och det använder han sig av genom att straffa mig och pojkarna så att vi ses så lite dom möjligt.

    Vad kan jag göra?

    Hjälp!!

  • Svar på tråden Förlorat vårdnaden, gravid igen
  • Ällingen

    Ett till barn i den här oredan är ju knappast att rekommendera. Red ut kaoset du har runt dom andra barnen FÖRST innan du sätter ett nytt barn till världen. Det här barnet kommer INTE att hjälpa dig att få tillbaka dina barn, du kommer att ses som oansvarig som skaffar barn utan en pappa.

  • Kit83

    Tow2mater

    Ja hon har ett ombud, dock får hon inget bra svar i frågan.

    Det som det hänger på är hennes hälsa, så den ska utredas under familjerättens regim. Men hon kan inte bevisa att hon kan ta hand om barnen, hon kan inte bevisa att den psykiska misshandeln har påverkat henne så mycket som den har gjort.

Svar på tråden Förlorat vårdnaden, gravid igen