• jenny2323

    sommar i p1 "Man blir dum i huvudet att lyssna på p1"

    "man blir dum i huvudet av att lyssna på p1!
                                                        Jens ganman

    Lite hårt kan ja tycka men jag förstår va han menar.
    jag skulle väl vilja säga att man förblir totalt sovande och blir hjärntvättad av att höra deras lögner.
    SVT och SR är ger oss väl inte mer falska nyheter lögner och propaganda än all annan mainstream medai men med svt är det så illa att vi tvingas betala för vår egen hjärntvättning.

    "SVT är ren regim tv a la sovjet"
                                           Jens ganman
    Några av dom sommarpratare du absoluti inte ska lyssna på i sommar
    Anna Rosling

    jockeboi
    sämre föredöme för våra barn får man leta efter ska vara greta thunberg då

    SVT:s USA-korrespondent

    Usa invaderar land efter land efter land nu är det venzuelas tur och svt och sveriges marionett regering ger sitt helhjärtade stöd att usa ska få gå in ta vad dom vill ha främst oljan såklart o döda allt i sin väg o driva folk på flykt.

    Olof Skoog är FN-ambassadör i New York,

    "Det är svårt att få någon som är övertygad om någonting att ändra uppfattning", säger Emma Frans forskare.

    Jadu inget kunde vara sannare

    "folk vill inte höra sanningen för dom vill inte få sina illusnioner krossade"

    Klimatalarmisten Mikael Tjernström håller i mikrofonen den 11 augusti

    Självklart tog dom inte in sveriges ledande klimatforskare för han säger ju att mainstream media politiker o greta ljuger om klimatet.

    Att dom inte tog in det stackars hjärntvättade barnet greta måste ju vara århundrats skräll.

    Greta Thunberg-bok sågas i

    Danmark: ?Falskt och förljuget?

    Den danske journalisten och författaren Mikael Jalving slaktar Malena Ernmans bok om dottern Greta Thunberg fullständigt. Han finner boken ?djupt chockerande? och förklarar för Ingrid&Maria:
    ? Sällan har jag läst något så inbilskt. Boken är historien om ett svek. Kanske ett rop på hjälp. Hur ska lilla Greta någonsin kunna bli sig själv?

    Att han är arg på Malena Ernman och maken Svante Thunbergs egoism, gränslöshet och blindhet inför döttrarnas behov står inte att ta miste på. I en intervju i tidningen B.T. får man till och med intryck av att Mikael Jalving har lust att polisanmäla Ernman för barnmisshandel. För Ingrid&Maria förklarar dock Jalving att det rör sig om en ordlek:

    ? Polisanmäla är till att ta i. Min poäng anspelar på det danska språket, en recension heter anmeldelse [samma på svenska, anmälan, reds. anm.]. Men polisanmäla är retoriskt menat. Jag har inte och ska inte polisanmäla Malena Ernman, även om boken är djupt skakande, säger han.

    Det stora problemet är, enligt Jalving, att Malena Ernman tydligtvis inte kan skilja på sina egna känslor och behov och döttrarnas. Inte heller förmår föräldrarna sätta nödvändiga gränser och det blir allt mer otydligt vem Greta egentligen är om hon inte är hela världens klimatapostel.

    ? Helt utan att själv vara medveten om det beskriver avsändaren [Malena Ernman] ett psykologiskt triangeldrama: mellan Greta, mamma och det internationella varumärket Greta. Greta är aldrig bara Greta. Hon är både offer och helgon. Man förstår på mammans historia att Greta har berövats möjligheten att vara barn. Malena förstår helt enkelt inte sin egen roll i historien, som är ? om uttrycket ursäktas ? otroligt barnslig för en vuxen. Redan som barn längtar Greta efter att vara vuxen och föräldrarna förstår inte vad denna för ett barn onaturliga önskan eventuellt bottnar i (deras kringflackande liv, bristen på gränser). I stället gestaltas Greta som en siare, ett slags klimat-Jesus. Bevare mig väl, säger Jalving.

    "Kliamtrörelsen är inget annat än en domedagsekt"
                                                                     Lars bern

    Han avslutar dock sin förkrossande recension med att understryka att hans upprördhet mer än något annat beror på att han känner med Greta, tycker synd om henne och känner oro för hennes framtid. Och han ger henne ett gott råd:

    ?Man skulle lätt kunna förledas att tro att denna bok är en karikatyr. Stackars Greta. Tänk att utsättas för en sådan behandling av sin egen mor och far. Det blir en lång, seg kamp för Skämmerskans dotter att bli vuxen och hitta egna ben att stå på. Jag önskar dig allt gott, Greta. Och om jag får ge dig ett råd, så är det att glömma klimatet och din mor för ett ögonblick och tänka lite mer på dig själv. Det har man lov att göra när man är 16 år.?

    vill man veta sanningen om klimatet så följ swebbtv och lars bern på youtube

  • Svar på tråden sommar i p1 "Man blir dum i huvudet att lyssna på p1"
  • Sandraberg

    Varför skulle man bli dum i huvudet av ett lyssna på sommar P1?

    Tycker du har blandat citat som inte har med varandra att göra.

    ex Emma Frans är ju knappast någon klimatskeptiler vilket man kan få uppfattning om .

Svar på tråden sommar i p1 "Man blir dum i huvudet att lyssna på p1"