• Thu 13 Jun 2019 20:23
    71 visningar
    0 svar
    0
    71

    Allergifri efter 30 år

    Jag har varit allergisk hela mitt liv. Speciellt pollen har varit extremt jobbigt, hatade sommaren som barn.

    Inte kunnat äta färska frukter och bär, utom typ banan.
    Inte nötter, och en del grönsaker.
    Pollen, björn och gräs har varit speciellt utmanande.

    Läkarvården har under alla dessa år medicinerat mina symtom, med mediciner som gör mig trött. Försöker att använda så låg dos som möjligt utan att jag blir helt förstörd. Så vaknar upp på sommarhalvåret av att jag inte kan andas, för det samlats massor med snor.

    I desperation har jag testat olika saker, typ exponera sig för små doser av något kontinuerligt.
    Det som dock fungerade var en 5 dagars vattenfasta, extremt jobbigt då man kände sig så svag hela tiden. Hungern gick att driva bort genom att dricka grönt te.

    Ej tagit medicin på 4 veckor, har knappt några problem med pollen, börjat äta tomat och jordgubbar, något som verkligen inte gick för sig innan.

    Varför har jag inte fått detta tips från läkarvården som jag litat i princip blind på i alla år. Ist för att gå till orsaker har dom behandlat symtomen.
    Är det för att läkarna är inkompetenta och inte vet bättre? 
    Finns stränga regler för vad en läkare kan och inte kan säga?
    Har dom sådan religiös tilltro till sin bransch att dom inte ens kan kolla på alt. medicin?

Svar på tråden Allergifri efter 30 år