• missanonym999

    Konstiga ljud från skallen/nacken?

    Hej!

    Jag vet inte riktigt vart jag ska placera denna tråd eller kategori. Det är så att jag har ett konstigt problem och vet inte riktigt vart jag ska vända mig till. Hittar inga liknande problem när jag googlar och aldrig hört om det tidigare.

    Det är så att jag upptäckte när jag satt framåtlutad med huvudet neråt när jag kollade i mobilen för några månader sen och upptäckte att jag hör/känner knakande/knäppande ljud från min nacke eller skalle. Vet ärligt talat inte exakt vart, har verkligen svårt att beskriva. Kan tillägga att jag lider av tinnitus sen flera år tillbaka och det är verkligen inte den jag hör. Jag kan liksom känna och höra ett knakande ljud, som om min skalle eller nacke ?tar i? någonstans. Jag måste därför hela tiden röra på huvudet för att det inte ska låta, kan aldrig sitta ner och slappna av för att jag hör det där knakande ljud konstant. Det är liksom som om det tar i på något vis, som om mitt huvud är för stort. Detta orsakar att jag har fruktansvärt dålig sömn då jag störs av min tinnitus och nu detta. Stora problemet är att det låter när jag har huvudet still, och i andra fall så brukar det knaka till när man har haft huvudet still och sedan rör på den. Men det händer även för mig också men även när jag har huvudet still. Alltså låter verkligen så konstigt när jag skriver? Vad kan ens detta vara? Bara att be mig att förklara om något om det låter konstigt. Uppskattar all hjälp jag kan få.

  • Svar på tråden Konstiga ljud från skallen/nacken?
  • Sommarskuggan

    Stela muskler i samband med vax i öronen eller eventuellt vaxpropp. Helt vanligt är det iallafall och inget du borde oroa dig över. När jag har vaxpropp så brukar ljuden från kroppen höras mer och direkt jag ens rör på nacken så knastrar det. Sitter du kanske mycket vid telefon/dator?

  • Emmabend

    Hej! Jag har precis samma problem som du beskriver med knäppande och klickande ljud från huvudet/nacken. Har du fått hjälp med det på något vis? Jag är desperat efter hjälp men ingen kan hjälpa mig som jag har vänt mig till inom sjukvården. Jag har tillochmed gjort MR på hjärnan för att läkaren trodde det var något med hjärnan som var fel. Men icke..

    tack på förhand

    Emma

  • Samoa

    Kommer in lite sent i tråden. Jag har också knäppande och knastrande ljud i nacken. Har det löst sig för er andra?

Svar på tråden Konstiga ljud från skallen/nacken?