• Amerika321

    Burkmat?

    Hej! Min son vill bara äta burkmat. Jag har försökt laga mat till honom men han vill inte ha det. Ibland fixar jag lite grönsaker frukt och då brukar han äta det ibland annars är det burkmat som gäller. Är det någon här som haft eller har barn som bara äter burkmat?

  • Svar på tråden Burkmat?
  • MsM84

    Min son åt bara burkmat, vägrade allt jag lagade. Släppte gradvis när han närmade sig året så du behöver inte oroa dig ????

  • Amerika321

    [quote=79690452][quote-nick]Långbenopluto skrev 2019-06-14 13:40:50 följande:[/quote-nick]Min son var likadan, han åt burkmat tills han var nästan 1 år.[/

    Vad gav du för mat till sonen när han blev ett år då?

  • Amerika321

    [quote=79691003][quote-nick]MsM84 skrev 2019-06-14 19:33:57 följande:[/quote-nick]Min son åt bara burkmat, vägrade allt jag lagade. Släppte gradvis när han närmade sig året så du behöver inte oroa dig ????[/

    Jag är orolig att det inte är så nyttigt att bara äta burkmat eller? Men det måste vara nyttigt det är ju barnmat eller?

    Vad gav du till sonen när han blev ett år då?

  • MsM84

    [quote=79691648][quote-nick]Amerika321 skrev 2019-06-15 07:26:36 följande:[/quote-nick][quote=79691003][quote-nick]MsM84 skrev 2019-06-14 19:33:57 följande:[/quote-nick]Min son åt bara burkmat, vägrade allt jag lagade. Släppte gradvis när han närmade sig året så du behöver inte oroa dig ????[/

    Jag är orolig att det inte är så nyttigt att bara äta burkmat eller? Men det måste vara nyttigt det är ju barnmat eller?

    Vad gav du till sonen när han blev ett år då?[/

    Eftersom det är godkänt att säljas som mat till spädbarn har jag tagit förgivet att det är tillräckligt med näring i. När de blir större slutar de vara så intresserade av burkmaten och vill istället äta annat t ex samma som en själv och gradvis får man också in andra mellanmål, t ex macka, frukt i bitar osv så vänjer de sig vid annat.

    Finns inga barn som är flera år gamla och bara äter burkmat, eller hur? :)

  • Elin P

    Burkmat är helt ok att äta. Erbjud annat också, gärna mat barnet kan plocka med själv. Och ge det tid så löser det sig garanterat.

Svar på tråden Burkmat?